Zepsul sie:/
Moderator: Moderatorzy
Zepsul sie:/
witam.. jade juz na urlop jestem w trasie 60km zrobilem fajnie az tu nagle zaczol sie dusic jakby paliwa nie dostawal.. przejechalem tak z 1km i zdechl.. jak odpale to na wolnych obrotach pochodzi troche.. a jak mu nacisne gaz to gasnie.. co dodam gazu to obroty spadaja zamiast rosnac:/ z tego co mi sie wydaje to wina jest to ze zatankowalem go do pelna pierwszy raz.. srednio jezdzilem na 50% baku.. wydaje mi sie ze poprzedni wlasciciel jezdzil na oparach i bak przyrdzewial a jak zatankowalem do pelna to pompa zassala rdze i zatkalo gaznik albo wtrysk.. ojciec przyjechal ogladal i tez tak mysli... zwykly gaznik by mi zrobil a jak z tym EFI jest? jak sie zabrac za to..
pompa paliwa podaje paliwo to juz sprawdzalem na poczatku.. a jeszcze jak mu napompuje mechanicznie (wciskajac pedal gazu kilkanascie razy) i zapale to wkreca sie na obroty ale po chwili pada:/ a gdy na holu wrzucam mu 2 to wchodzi mi na 3tys obrotow i trzyma nie spada.. a wcisne gaz lub sprzegla i zdechnie.. na popych odpalalem i przejechalem 100m ale dlawil sie mocno czasem zlapal 4tys obr.. zaraz poszukam jak ten czujnik sprawdzic i filtr paliwa i jutro sprawdze bo dzis juz ciemno:(
Ostatnio zmieniony 16 sty 2008, 17:18 przez Przemo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
w EFI nic tak paliwa nie napompujesz - klepiąc pedałem przy włączonym zapłonie otwierasz tylko przepustnicę i wysyłasz o tym dane do compa z czujnika jej położenia. Paliwa możesz napompować włączając i wyłączając stacyjkę. Wtedy powinieneś słyszeć jak pompa się włącza i po kilku sekundach (jeśli nie uruchomisz silnika) przestaje. Co do defektu to tak jak koledzy napisali. Wtryskiwacz się raczej nie zapchał bo raczej nie zdarza się żeby wszystkie 4 padły naraz. Sprawdź ten filtr paliwa. Co do pompy to że podaje paliwo to mało - musi je podawać z wystarczającym ciśnieniem. I jeszcze jedno - skupiłeś się na paliwie a może problem tkwi w elektryce? Iskrę sprawdzałeś? Moim zdaniem to jednak któryś z czujników lub jakaś wtyczka nie kontaktuje... PowodzeniaPrzemo pisze:a jeszcze jak mu napompuje mechanicznie (wciskajac pedal gazu kilkanascie razy) i zapale
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
stary co ty wygadujesz ?? co ty niby chcesz podpompowywać w silnikach na elektronicznym wtrysku pedalem gazu ?? to nie jest skoda 120 ....
dobrze ci chlopaki radza - nrajprawdopodobniej albo ci pompa siada albo filtr paliwa zapchales. wymien filtr i sprawdz cisnienie na pompie - sprawdz PRZYRZADEM a nei na oko czy paliwo leci czy nie. powodzenia
update: sory za powtorzenie - Yagr mnie wyprzedzil
ale masz przynajmniej bardziej dobitnie napisane 
dobrze ci chlopaki radza - nrajprawdopodobniej albo ci pompa siada albo filtr paliwa zapchales. wymien filtr i sprawdz cisnienie na pompie - sprawdz PRZYRZADEM a nei na oko czy paliwo leci czy nie. powodzenia
update: sory za powtorzenie - Yagr mnie wyprzedzil


nie wiem jak to jest z tym efi (moj ojciec mi kombinowal przy tym)... ale zaplon wylaczony i podeptam pedalem gazu zapalam i wskakuje ladnie ostro i trzyma sie na 2tys. obr i zdechnie po jakiejsc chwilce, a gdy mu dam gazu to zdechnie odrazu.. odpinalem wszystkie wtyczki wokolo.. jutro pospradzac musze bo dzis juz ciemno a pod blokiem grzebac sie nie da:/ cisnienie bylo mocne bo tryskalo niezle.. jutro posprawdzam to co mowicie i dam znac.. bo na trasie mechanikowi dac to marudzi niesamowicie ze dlubania jak nie wiem to holowalem 

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ja bym tu jeszcze posprawdzałjak juz zdychal silnik to powietrze zassane wracalo takjakby do filtra powietrza..
Czujnik położenia wału - a raczej przewody i wtyczki od tego czujnika.
Jeśli kompresja wraca się do filtra to ewidentnie w tym momencie dostaje zbyt wczesny zapłon - a zapłonem żądzi klmp odczytując impulsy z czujnika wału.
co do paliwa to tak jak Ci chłopaki podpowiadali - filtr paliwa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
to ja do tego dorzucę paliwo złej jakości, ja miałem tak dwa razy że po tankowaniu na niepewnej stacji raz auto się zatrzymało dwa silnik prychał nierówno chodził jak doczłapałem się do sprawdzonej stacji i nalałem beny do pełna wszystko było OK
więc możliwości jest jak zwykle kilka
więc możliwości jest jak zwykle kilka
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Przemo, sprawdź jeszcze jedną rzecz. Do kolektora dolotowego idzie nad silnikiem spłaszczona rura od powietrza. Łączy się z kolektorem już jako okrągła, jest tam taki oring gumowy. Sprawdź czy on dobrze tam siedzi i czy wogóle ci przypadkiem nie zwślizgnęła się z kolektora. Ja miałem podobne objawy i to była wina ześliźniętej rury od powietrza.
Mogą to być też kable więc sprawdź iskrę jak Ci chłopaki radzą
Mogą to być też kable więc sprawdź iskrę jak Ci chłopaki radzą

rano wstatlem wzielem akumulator podlaczylem, przeczyscilem i dokrecilem obudowe filtra powietrza.. posprawdzalem wszystkie wtyczki.. i odpalam chodzi rowniotko no to cofam i pieknie szedl na wstecznym daje 1 jade nawet idzie do 4tys. obr dalej nie.. daje 2 i zaczego dusic spuscilem troche noge z gazu i jade tak 40km/h i lajtowo dojechalem do miejsca pod blok i stoje i wchodzi mi na 5tys. obr lekko to puszczam sprzeglo i
zdechl..
zapalam na nowo i znowu fajnie wchodzi i puszczam sprzego i zdechl:/ zapalam na nowo i juz zdychal jak mu gazu dawalem i znowu sie nie wkreca..
teraz ide do sklepu po filtr paliwa i po wezyk bo jeden jest troche zagiety.. nie umiem wogole odczepic tych wezykow od filtra:/ na lewaku auto duzo podniesione nie jest i ciezko sie dobrac..
zaraz sprawdze kolejne rzeczy co mowicie jak przyjde..
a dodam ze przy gasnieciu juz nie ma efektu cofania sie zassanego powietrza:)
co do paliwa to z Auchana i nigdy problemu nie bylo z ta 95;p

zapalam na nowo i znowu fajnie wchodzi i puszczam sprzego i zdechl:/ zapalam na nowo i juz zdychal jak mu gazu dawalem i znowu sie nie wkreca..
teraz ide do sklepu po filtr paliwa i po wezyk bo jeden jest troche zagiety.. nie umiem wogole odczepic tych wezykow od filtra:/ na lewaku auto duzo podniesione nie jest i ciezko sie dobrac..

zaraz sprawdze kolejne rzeczy co mowicie jak przyjde..
a dodam ze przy gasnieciu juz nie ma efektu cofania sie zassanego powietrza:)
co do paliwa to z Auchana i nigdy problemu nie bylo z ta 95;p
to ja bym tu upatrywał przyczynyco do paliwa to z Auchana i nigdy problemu nie bylo z ta 95;p
LUDZIE NIE TANKUJCIE PRZY MARKETACH moja koleżanka pracuje w Głównym Urzędzie Miar i Wag i mówi że wszystkie stacje przy marketach oszukują i tyle
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...