ODPOWIETRZANIE FILTRU PALIWA ?
Moderator: Moderatorzy
ODPOWIETRZANIE FILTRU PALIWA ?
witam dzisiaj wymienil mi mechanik filtr paliwa bo auto czasem lubialo mi szarpac i przerywac. No i dzisiaj po wymianie zanim sie mechanik nameczyl zeby zapelnic ropa filtr paliwa bo pompka reczna nie chciala zaciagac to przez bak puszczal powietrze i wkoncu sie udlao go odpalic po czym zgasl. A jak juz za ktoryms razem zapalil to tak strasznie dymil i chodzil jak kaczka ze szok.Mechanik dokrecil nakretke od filtra paliwa i niby juz wszystko gra.A mam głownie takie pytanie jak odpowietzyc ten filtr paliwa albo jakos caly uklad ?
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
madmac87, z góry mówię że od diesli to są na forum inni, ale jesli piszesz że brał powietrze przez bak to takie pytanie... ile w baku było ropy że chwytał już powietrza...?
W benzynie to, jak jamszoł pisał, może blokować powietrze na wtryskiwaczach (o ile te są szczelne) i ich poluzowanie pozwala odpowietrzyć układ. Może w dieslu jest podobnie... Ale nawet jeśli jest podobnie to to odpowietrzanie tylko przyspiesza sprawę (tym samym oszczędza pompę) bo układ powinien się sam odpowietrzyć - pompa w końcu przepcha to powietrze przez wtryskiwacze...
W benzynie to, jak jamszoł pisał, może blokować powietrze na wtryskiwaczach (o ile te są szczelne) i ich poluzowanie pozwala odpowietrzyć układ. Może w dieslu jest podobnie... Ale nawet jeśli jest podobnie to to odpowietrzanie tylko przyspiesza sprawę (tym samym oszczędza pompę) bo układ powinien się sam odpowietrzyć - pompa w końcu przepcha to powietrze przez wtryskiwacze...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ja to robiłem tak - wymiana filtra który zalałem ropą i odłączyłem przewód z pompy i pompowałem pompka ręczną aż paliwo poszło z przewodu i założyłem przewód. to co powietrze zostało a było tego niewiele to pompa zjadła i po problemie. tak ja zrobiłem i chodziło. ale ja mam diesla od sierpnia to mało wiem a są tu wyjadacze to może oni mają jakieś lepszejsze pomysły.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to jest podstawa do odpowietrzenia ropniaka - zawsze tak sie powinno robić.zalej filtr paliwa ropa i pokręć trochę rozrusznikiem powinno byc ok. bynajmniej u mnie tak jest
On wdmuchiwał powietrze z kompresora do zbiornika paliwa , żeby wypchło paliwo poprzez rurki w kierunku filtra.Yagr pisze:ale jesli piszesz że brał powietrze przez bak to takie pytanie... ile w baku było ropy że chwytał już powietrza...?
Moim zdaniem mechanik zaczoł odpowietrzanie nie po kolei i masz zapowietrzony filter paliwa oraz pompę paliwa.
Odkręć ponownie filtr - zalej go paliwem na ful - potem go przykręć - i w tedy spróbuj go odpowietrzyć ręczną pompką - ale rurkę przy pompie miej popuszczoną , żeby miało gdzie wyjść powietrze bo wtłoczysz powietrze do pompy.
Następnie popuść rurki wysokiego ciśnienia przy wtryskach - pokręć rozrusznikiem aż do momentu pojawienia się paliwa - przykręć rurki i odpal .
Powinno być dobrze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ale nie da rady zalac filtra paliwa bo wsadza go sie od dolu taki wklad to jest i nie ma mozliwosci zalac go ropa i potem zalozyc. To teraz odciagne ta rurke co biegnie ropa z pompki i bede pompowac reczna pompka az ropa poleci i zaloze , niby to powinno pomoc ? a i z tego weza co sie tak zaklada z pompu tam jest taki plastikowy zacisk i widze ze czasem jakby puszczal bo jest zawilgocony.
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
madmac wszystko się da. den dyngiel zakładasz od dołu filtra trzymasz ręką zalewasz ropą zakładasz filtr i dokęcasz od góry. wiadomo że zawsze troche powietza zostanie to pompujesz pompką ręczną aż paliwo siknie i zakładasz przewód na pompe i tak jak koledzy piszą - odpalasz i reszte powietrza pompa pochłonie.
ja pierwszy raz filtr paliwa w dieslu zmieniałem i udał się za pierwszym razem.
ja pierwszy raz filtr paliwa w dieslu zmieniałem i udał się za pierwszym razem.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[top]pompka
a ta reczna pompka jest potrzebna ? bo ja mam taki przelotowy filtr paliwa tez do escorta jakiegos tam, tylko ze wlasnie widac na rurce jak prosto z filtra leca banki powietrza, czy on ma jakies inne parametry czy cos ???
Ręczna pompka jest potrzebna do odpowietrzania układu np. po wymianie filtra. Beż niej też da radę ale trzeba pokombinować np. strzykawką 20 ml.
Tydzień temu taką pompkę naprawiałem - są zestawy naprawcze, podstawowy (membrana + obudowa membrany + 2x gumki zaworków) kosztuje 14 zł na Allegro.
Problem w tym, że powietrze nadal ciągnie jeżeli się bobrze nie wyczyści krawędzi pod uszczelki wkładu filtra. Zastanawiam się nawet czy go na silikonie nie założyć, bo jak załamał się wężyk między podgrzewaczem a filtrem i wytworzyło się w nim trochę podciśnienie to zaczął zasysam małe ilości powietrza.
Swoją drogą wywaliłem stare przewody paliwowe pod maską - te z szybkozłączkami bo to również źródło nieszczelności po kilku latach pracy. Dałem zwykłe wężyki PCV i cybandy
, w końcu jak często się to ściąga żeby musiały być szybkozłączki.
Jak będę mil chwilkę to porobię fotki.
Tydzień temu taką pompkę naprawiałem - są zestawy naprawcze, podstawowy (membrana + obudowa membrany + 2x gumki zaworków) kosztuje 14 zł na Allegro.
Problem w tym, że powietrze nadal ciągnie jeżeli się bobrze nie wyczyści krawędzi pod uszczelki wkładu filtra. Zastanawiam się nawet czy go na silikonie nie założyć, bo jak załamał się wężyk między podgrzewaczem a filtrem i wytworzyło się w nim trochę podciśnienie to zaczął zasysam małe ilości powietrza.
Swoją drogą wywaliłem stare przewody paliwowe pod maską - te z szybkozłączkami bo to również źródło nieszczelności po kilku latach pracy. Dałem zwykłe wężyki PCV i cybandy

Jak będę mil chwilkę to porobię fotki.
tez myslalem nad silikonem, i jutro cos pokminie z tym , a zestaw naprawczy kupilem ale i tak nic , ciezko to troche zacisnac zeby bylo dobrze, rurki tez mam zmienione na pcv , a jak nie to widzialem za 130 bodajze cala pompke to sie kupi i bedzie gitara
, a tak wogole to ja podgrzewacz ominołem , nie wiem czy dobrze czy zle ale wiekszych problemow nie ma z odpalaniem itd...
