Sprzęgło
Moderator: Moderatorzy
Sprzęgło
Pomocy! Nagle zaczęło mi się ślizgać sprzęgło! od 2tys do 3 tys obroty rosną a auto nie przyspiesza!
Mam pytania:
1. Czy można tak jeździć przez tydzień moze 2? (nieprzekraczając tych 2tys obr.)
2. Co to może być - docisk czy tarcza? (moze to typowa przypadłość dlatego pytam)
3. Ile moze kosztować częsci + wymiana i ile moze potrwać? (tak mniej wiecej)
A teraz tak - Silnik to jest 1.8 105KM a przebieg ok 167tys, rok 1993.
Mam pytania:
1. Czy można tak jeździć przez tydzień moze 2? (nieprzekraczając tych 2tys obr.)
2. Co to może być - docisk czy tarcza? (moze to typowa przypadłość dlatego pytam)
3. Ile moze kosztować częsci + wymiana i ile moze potrwać? (tak mniej wiecej)
A teraz tak - Silnik to jest 1.8 105KM a przebieg ok 167tys, rok 1993.
No niby mozna tak jechac.
Jak sie slizga to raczej na pewno tarcza, ale jezeli jest to juz tak mocno to docisk tez bedzie przyjechany. I jak sie takie cos robi to trzeba kupic komplet: łożysko oporowe, tarcza, docisk. Mysle ze porządne sprzęgło powinieneś do 400 zł kupić (na szczeście nie masz jeszcze MT75 to będzie taniej) a mechanik to od 100-200 zl (w zaleznosci jak bedzie sie cieżko rozbierać)
Jak sie slizga to raczej na pewno tarcza, ale jezeli jest to juz tak mocno to docisk tez bedzie przyjechany. I jak sie takie cos robi to trzeba kupic komplet: łożysko oporowe, tarcza, docisk. Mysle ze porządne sprzęgło powinieneś do 400 zł kupić (na szczeście nie masz jeszcze MT75 to będzie taniej) a mechanik to od 100-200 zl (w zaleznosci jak bedzie sie cieżko rozbierać)
http://moto.allegro.pl/item279274490_sp ... orion.html
takie bedzie chyba dobre, co?? Tylko dziwi mnie cena. Jak na Sachs'a to troche tanio...
A co myślicie o sprzęgle LUK??
Mechanik powiedział mi 150pln
takie bedzie chyba dobre, co?? Tylko dziwi mnie cena. Jak na Sachs'a to troche tanio...
A co myślicie o sprzęgle LUK??
Mechanik powiedział mi 150pln
nie znam tej firmy i powiem ze nie orientuje sie zbytnio w nich, jednak czytajac rozne fora Forda moge ci powiedziec ze najbardziej chwala sobie wlasnie LUK.
150zl tak duzo nie jest, jednak to prawie polowa ceny sprzegla. jesli masz czas, jakies podworze, pare kluczy i kogos kto ci pomoze to mozna to zrobic samemu
z tym ze jest troche zabawy ale za to wieksza satysfakcja i 150zl do przodu
no a minusem jest to ze dzien (calosc ok 5h) w plecy jak na warunki zwyklego smiertelnika...
150zl tak duzo nie jest, jednak to prawie polowa ceny sprzegla. jesli masz czas, jakies podworze, pare kluczy i kogos kto ci pomoze to mozna to zrobic samemu


kurcze tylko ze nie mam garazu, ojciec - bo w sumie tylko on mi moze pomoc bo wszyscy qmple w robocie nawet w soboty, wraca z niemiec w przyszłą niedziele, więc dzień przed wigilią a tu auto potrzebne. Chyba dam go do mechanika. To w sumie znajomy więc mam pewnosć ze będzie robiony jak dla siebie...
Wrzosek ty masz 1.4 i jest to mały silnik i tam nawet bez wyciągania skrzyni sie obejdzie, ale jak ktos w zyciu tego nie robił to bedzie cizko, szczególnie ze przy Zetecu jest mało miejsca pod machą i krzynie trza wyrzucić (odkrecic półośki, później skrzynie) po prostu duzo tego jest a 150 zl to nie duze pieniadze 

znaczy sie mialem i 1.4 na gazniku i 1.6 EFI i bynajmniej w nich daloby rade samemu to zrobic
ale fakt faktem jak jest w zetecu to nie mam pojecia
jesli chodzi o moja wiedze to dopiero zaczynam sie uczyc
a 150zl przy kosztach sprzegla z dociskiem to jest jakies 50% wiecej
ja tam wolalbym wydac ta kase na cos innego
ale to juz indywidualna sprawa 






witam, w temacie sprzęgła: 3 mies. temu kupiłem sprzęgło LUK na allegro w cenie 205 PLN z przesyłką. znajomy zamontował mi je za 70 PLN. Miałem te same objawy. Okazało się, że poprzednie zajechane jak nie wiem sprzęgło tez było LUK - takie wtedy podobno ford pakował. moim zdaniem nie opłaca się kupować droższego sachsa do 15 letniego auta. LUK chodzi idealnie. pozdrawiam.
- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
na pierwszy montaż w essich były wsadzane sprzęgła z LUK-a albo Sachs-a, w zależności od silnika. Możliwe że gdzieś robią regenerację tych sprzęgieł ale moim zdaniem to lepiej kupić nowe bo w regeneracji to chyba tylko tarczę wymienią a docisk nie, no chyba że samo słoneczko też nowe dają to wtedy można brać o ile cena słusznaKacpeR pisze:że LUK to są fabrycznie regenerowane, czy to prawda?

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Takie pytanie trochę nie natemat... czy da się jakoś podnieść pedał sprzęgła żebym nie musiał go tak głęboko dociskać - bo niedługo to będę miął dziurę w dywaniku? I noga mnie boli.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---