Siemanko Panowie. Chciałem se zapytajnić czy da sie w jakis sposób, oczywiscie mozliwie najmniejsza linia oporu zwiekszyc moc w moim 1.3 mk5 92' ? Moze jest cos co przy chwili czasu i checiach mozna zrbic? Bo skoro z matiza 0.8 w serii wyciagneli tyle co w moim z 1.3 no to cos musi byc do zrobenia zdaje sobie sprawe z wieku mojego essa i biore to pod uwage, ale moze cos jednak jest w nim co czeka juz ma mnie . Czekam na jakies podpowiedzi
przeróbki w tym silniku mające na celu poprawę osiągów są nieopłacalne - rozwiązaniem jest swap silnika. temat poruszany wielokrotnie, proszę użyć wyszukiwarki
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kolektor plus cały wydech Pumaspeed +7HP jakies 270 funtów, chip superchips +6HP jakies 300 funtów, dedykowany dolot K&N razem z filtrem, i jeszcze pare rzeczy. pierwsza rzeczą powinna byc zmiana kolektora wydechowego bo ma on mikroskopijne kanały i na wyzszych obrotach są one za małe.. nastepnie głowica, bo kolejną barierą są malutkie gniazda zaworowe, ogólnie to da sie podłubac, ale to bedzie kosztować. poszukaj czesci od forda Ka rally, on w swojej specyfikacji miał zmienioną głowice inny kolektor i pare rzeczy i dysponował 85KM , w kaczce siedzi ten sam silnik co w essie po 97 roku, EFI jesli też masz EFI to masz łatwiejsze zadanie jesli asz CFI to masz gorzej, bo jeszcze dochodzi ten nieszczesny jednopunkowy wtrysk.
acha co do porównania do dajewo, to nie rób tego bo ten silnik ma korzenie w latach 70 wiec jego konstrukcja nie jest najnowsza:)