przyduszenie podczas przyspieszania, oraz spaliny w nawiewie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

przyduszenie podczas przyspieszania, oraz spaliny w nawiewie

Post autor: siutek »

dwa problemy za jednym zamachem :P

1. gdy auto jest zimne, mam problem z przyspieszaniem... obojetnie na ktorym biegu, w pierwszych momentach, jakby dostawal za malo paliwa, prawie wcale nie reaguje na pedal gazu, a nawet potrafi sie delikatnie zaksztusic. po tej chwili wkreca sie na odpowiednie obroty i idzie elegancko wyzej, do momentu zmiany biegu na wyzszy, zaczyna sie to samo. problem znika gdy auto sie rozgrzeje.

to jedna sprawa, a druga:

2. nastaly jesienne dni, prawie zimowe :P wiec zaczalem korzystac z ogrzewania w aucie. jednak niesamowicie denerwuje mnie wyrazny zapach spalin w kabinie. myslalem ze gdzies mam nieszczelnosc, ale zauwazylem ze tak sie dzieje wtedy gdy wlaczam ogrzewanie.

jakies sugestie? rady?
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

1 . Sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
2. Sprawdź dokładnie wydech masz nieszczelność.
Gdy wyłączysz nadmuch to nie masz przewiewu przez nagrzewnicę bo klapka zamyka się elektrycznie.
Jeśli tak masz to podczas jazdy z wyłączonym nawiewem nie będziesz miał przepływu powietrza przez nagrzewnicę - można sprawdzić - włącz ogrzewanie na ful i podczas jazdy z wyłączoną dmuchawą nie powinno Ci grzać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

jamszoł pisze:1 . Sprawdź czujnik położenia przepustnicy.
od siebie dodam tylko, że z tym czujnikiem to u mnie było tak, że rozpadła się izolacja na tych trzech przewodach i auto nie chciało jechać prawie wcale, założyłem termokurczliwą i po kłopocie :lol:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
emceha

Post autor: emceha »

Ad.2 Możliwe że korek wlewu oleju nieszczelny ;) Sprawdzić, w razie potrzeby wymienić i powinno przestać walić spalinami w środku :razz:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

co do tych spalin, to sprawdź sobie jeszcze czy nie spadła ci uszczelka na grodzi. chodzi mi o tą gumę które jest na ściance między silnikiem a wentylatorem i po zamknięciu maski przylega do niej. A co do "kangura na zimno" ( takie australijskie danie, chyba :) ) to w przypadku silnika z LPG może być też problem z instalką - czy te objawy są takie same na gazie i benie?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ