jakie zarówki macie założone?

Moderator: Moderatorzy

bielu

jakie zarówki macie założone?

Post autor: bielu »

nie wiem czy temat ale z tego co szukałem to nigdzie nie widziałem.moje pytanie do was to jakie macie żarówki w przednich lampach i czy ewentualnie powstawały jakieś komplikacje po wymianie na mocniejsze.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Był temat o żarówkach w reflektorach i to nie raz.
U mnie standartowo H 4 .
Nie widzę potrzeby czegokolwiek przerabiać - te co są wystarczająco oświetlają drogę - mijania na 30 m i nie oślepiają kierowców jadących z na przeciwka a drogowe jak to drogowe - żadko się je używa bo nie ma gdzie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bielu

Post autor: bielu »

a jaka moc standart 60 czy 100? bo ja u siebie założyłem 100 i nie wiem czy od tego, ale jak włączam długie to mi wszystko gaśnie.czy to możliwe ze potrzebują za dużo mocy i tak sie dzieje?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Standart to 55/60 W.
A jak chcesz mocniejsze to wymień na te z napisem + 50 % światła.
One mają taką samą moc ale światła dają więcej.
Przy 100 Watowych popalisz instalację.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bielu

Post autor: bielu »

no to jest tak jak sie na czymś nie zna człowiek a próbuje ulepszyć :P no nic bede musiał je zmienić na te 55. a szkoda bo ładnie świeciły.czyli te braki prądu przy długich to pewnie to.dzięki
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie ma za co - poprostu masz za duży spadek napięcia - szkoda przewodów aku i alternatora .
poza tym one są zabronione w Europie - przypatrz się im jak je zdemontujesz - jest na nich napis.
Wiem bo miałem cztery takie we fiacie 125p - jak ktoś nie wyłączył mi drogowych z naprzeciwka dałeś migawkę i kierowca wymiękał bo miał przed oczyma 4*100 W + 4*95 W
jak łatwo policzyć 780 Watów prosto w zaskoczone gały.
Tylko Tity ze swoimi przeciwlotniczymi na dachu mogły pofikać.
No ale Fiaciora przerobiłem pod te żarówy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bielu

Post autor: bielu »

hahahahahahah no fakt :D ale to ładnie dawałeś czadu tym kredensem :P to jutro biore sie za wymiane.. a to był 1szy gadget "tajuningowy" jaki zrobiłem :P i juz lipa :( mam nadzieje ze nic sie nie zrypało :/
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

kolego temat był już poruszany, ja obecnie mam 100/90 Kazik mówił, że będę miał problemy ze skrzynką bezpiecznikową ale odpukać........
są mocniejsze ale czy dużo tego bym nie powiedział, jeździłem także na Blue Vision, te są ok tylko że drogie za komplet z pastojówkami na obie strony wyszło ok 90zł
efekt to lekko niebieskie światło, żarówki potrzebują kilka minut aby osiągnąć właściwą temperaturę i wtedy światło jest ok.
a tak na marginesie czy próbował ktoś w Essie zrobić tak jak jest gdy włączasz sygnał świetlny. Tak żeby gdy włączasz długie jednoczęsnie świeci i krótkie, co trzeba zmostkować i czy jest bezpieczne dla instalacji?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Raczej nie.
Masz w sklepach do wyboru : np. żarówki Philips + 30 % i takie same ale niestety droższe + 50%.
Świecą jaśniej ponieważ przy tej samej mocy podniesiono w bańce ciśnienie a co za tym idzie temperatura spalania się podniosła bodajże do 5000K.
Pamiętaj !!! nie dotykaj gołymi palcami bańki żarówki (żadnej halogenowej)
Pozostawisz na niej odrobinę potu - niewidoczną dla oka ale jak dostanie żarnik ognia to , żarówka w mig się przepali.
Jeśli byś jednak dotkną to przed założeniem należy taką żarówkę przetszeć szmatką nawilżoną Denaturatem. Przepraszam - Ty pewno wiesz o tym ale ktoś inny kto to będzie czytał może nie wiedzieć - dlatego wspominam o tym.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2007, 22:37 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Jamszoł jak spiąć te światla o które pytam?
a na marginesie dodam że Blue Vision mają 4000K
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli chcesz na stałe to musisz zmostkować prąd sterujący na przekaźnikach od krótkich i długich.Ale na przewodzie mostkującym musisz wstawić diodę półprzewodnikową bo jak włączysz krótkie to długie też się zaświecą. Prąd ma iść tylko z przekaźnika od długich do krótkich.
Ale raczej odradzam - bo siła ognia będzie duża ale różnica między długimi i krótkimi będzie zbyt duża i po załaczeniu świateł mijania będzie Ci za ciemno przez pierwszych parę minut.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

A ja z tego co zauważyłem, to u mnie przy zapaleniu długich migawką (bez załączania świateł pokrętłem w przełączniku zespolonym) zapalają się też krótkie, ale może mi się tylko wydaje :] Swoją drogą u mnie na mijania Philips Silver Vision H4 a na drogowych Philips Blue Vision H3 i ten zestaw całkiem ładnie świeci, chociaż będę musiał podmienić mijania na Blue Vision bo dają ładniejsze, czyste białe światło :]
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

nonam ale Ty to masz inaczej niż my w zwykłych toczydełkach u nas są dwie a u ciebie cztery żarówy
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

orioninblue fakt, zapomniałem o tym :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

lordpablo pisze:Jamszoł jak spiąć te światla o które pytam?
a na marginesie dodam że Blue Vision mają 4000K
strasznie ciezko zrozumiec o co ci chodzi Paweł .... chcesz zeby ci sie swiecily swiatla mijania razem z drogowymi ?? jest to do zrobienia i to abrdzo prosto, ja tak mam :) kwestia drobnej modyfikacji przelacznika zespolonego (jedna sciezke trzeba przeciac i jedna zlutowac, ale dokladnier to juz nie pamietam bo rok temu to robilem) - jak go rozbierzesz i poglowkujesz to spokojnie dasz sobie rade z tym :)

mozna tez podac dodatkowe zasilanie na swiatla mijania bezposrednio z + aku poprzez bezpiecznik i przekaznik wyzzwalany pojawieniem sie napiecia na swiatlach dlugich :) - to jest chyba najbezpieczniejsze (dla instalacji) i jedno z najprostszych rozwiazan :)

powodzenia
ODPOWIEDZ