Strasznie szarpie i gaśnie
Moderator: Moderatorzy
Strasznie szarpie i gaśnie
Witam
Mam następujący problem
Gdy odpale rano samochód obroty delikatnie falują tak przez ok 30 sek. Gdy zostawie auto na biegu jałowym to po ok 2 min. ( gdy sie nagrzeje ) obroty zaczynają skakać od 400 do 1200 aż do zgaśnięcia. Natomiast gdy odrazu pojade to po ok. 5km (gdy się nagrzeje) auto strasznie szarpie, nieda się jechać oraz słychać w tym momencie jakieś odgłosy ze skrzynki bezpieczników. Po zatrzymaniu niekiedy jest wszystko ok. a niekiedy obroty waryjują aż do zgaśnieńcia. Dodam że wymieniłem skrzynke bezpieczników, przekażniki i dalej to samo.Wymienione również kable WN świece,sonda oraz cewka była podmieniana. Sprawdzałem parametry czujników temp. wody i powietrza i wydają sie oki.
Dodam jeszcze że niekiedy auto przez pare dni jeżdzi bezproblemowo niezależnie od warunków atmosferycznych.
silnik 1.6 16V bez gazu
Z góry dziękuje za jakieś sugestie
Mam następujący problem
Gdy odpale rano samochód obroty delikatnie falują tak przez ok 30 sek. Gdy zostawie auto na biegu jałowym to po ok 2 min. ( gdy sie nagrzeje ) obroty zaczynają skakać od 400 do 1200 aż do zgaśnięcia. Natomiast gdy odrazu pojade to po ok. 5km (gdy się nagrzeje) auto strasznie szarpie, nieda się jechać oraz słychać w tym momencie jakieś odgłosy ze skrzynki bezpieczników. Po zatrzymaniu niekiedy jest wszystko ok. a niekiedy obroty waryjują aż do zgaśnieńcia. Dodam że wymieniłem skrzynke bezpieczników, przekażniki i dalej to samo.Wymienione również kable WN świece,sonda oraz cewka była podmieniana. Sprawdzałem parametry czujników temp. wody i powietrza i wydają sie oki.
Dodam jeszcze że niekiedy auto przez pare dni jeżdzi bezproblemowo niezależnie od warunków atmosferycznych.
silnik 1.6 16V bez gazu
Z góry dziękuje za jakieś sugestie
Dzięki za podniesiene tematu:)emceha pisze:Nie ma za copotek2 pisze:Z góry dziękuje za jakieś sugestieUżyj szukajki na głównej stronie forum. Tematów w stylu "szarpie i gaśnie" czy "szarpie i muli" było od cholery. Tylko trzeba je sobie znaleźć i poczytać
Szukałem.
a tak przy okazji to dlaczego nieużywałeś opcji szukaj jak pytałeś np.
o
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2261
czy chociażby na forum FCP o to
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=38386 (na ten temat to już się cheba naprawde więcej napisać nie da)
Po raz dugi nie ma za copotek2 pisze:Dzięki za podniesiene tematu:)

I co potek2 ciekawego znalazłeś??? Napisz co wyczytałeś z tych tematów które przejżałeś, moze coś Ci się nasunęło podobnego i masz wątpliwość to zapytaj. Może potwierdzimy lub obalimy teorię.potek2 pisze:Szukałem.
No skubany mnie rozgryzłpotek2 pisze:a tak przy okazji to dlaczego nieużywałeś opcji szukaj jak pytałeś np.
o http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2261
czy chociażby na forum FCP o to
http://forum.fordclubpols...pic.php?t=38386 (na ten temat to już się cheba naprawde więcej napisać nie da)

Odpowiem Ci tak. Mam net i dostęp do kompa w pracy. Czasem zdarzy się siąść u kobiety ale to nie jest posiadówa 2 godzinna gdzie mogę przejżec 126 tematów które wyskoczą po wpisaniu czegoś w szukajkę. Z braku czasu wyniają takie tematy założone przeze mnie jak te które przytoczyłeś. Wiem, to nie jest żadne usprawiedliwienie



Uffff

Co do twojego problemu to napisał bym Ci żebyś sprawdził krokowca ale jest kilka rzeczy które mnie zastanawiają np odgłosy ze skrzynki bezpieczników


I nie napinaj się


Zauważ że ja również odpowiedziałem Ci grzecznie:) Niemiałem zamiaru na nikogo naskakiwać.emceha pisze:Zauważ że nie napisałem Ci niegrzecznie "weź se synek użyj opcji szukaj bo nam się nie chce odpisywać na tematy które już były" tylko w miarę przyzwoicie
emceha pisze:I nie napinaj się bo nie o to chodzi
Nienapinam się:) Tylko delikatnie zwróciłem uwagę:)
Poprostu już od dłuższego czasu walcze z tym problemem, i naprawde przeczytałem już cheba wszystkie tematy dotyczące przerywania gaśnięcia itp, i nerwy mnie już biorą jak policze czas i kase jaką straciłem a rezultatów żadnych.
Ok. A wracając do tematu to tak jak pisałem w pierwszym poście auto szarpie i niekiedy gaśnie.Dzieje sie tak po nagrzaniu. (Jeżdże codziennie do pracy tą samą drogą i już wiem, w którym miejscu auto zacznie mi szarpać

Tak się jeszcze zastanawiałem czy może mieć coś do tego klima?? Tzn. Chodzi mi o to że w aucie jest klima tylko od początku niedziałała, Gdy auto stało i próbowałem ją załączyć to po wciśnięciu AC obroty zaczynały skakać tak od 1000 d0 1300 i w tym momencie było słychać cykanie przekażnika (wtedy cykał przekażnik R17)Ten przekażnik wyciągłem.
Niewiem co można by tam sprawdzić?
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
sprawdz bezpiecznik od zasilania pamieci komputera, poza tym przekaznik zasilajacy uklad wtryskowy (chyba nr 8 czy 9) - najelpiej zamien sie z kims na jakis czas. poza tym zaproponowalbym ci posadzenie kogos z tylu i nasluchiwanie dzialania pompy paliwa, bo moze przerywa i nie podaje ciagle paliwa albo daje za male cisnienie
wogole ja bym zaczal od dobrego przejzenia elektryki - sprawdz po koleji kazdy bezpiecznik i nie tylko pod katem przepalenia ale takze zaśniedzenia stykow - podobnie z przekaznikami. podobnie wzialbym miernik w garsc i posprawdzal mase komputera i jego zasilanie.
wogole ja bym zaczal od dobrego przejzenia elektryki - sprawdz po koleji kazdy bezpiecznik i nie tylko pod katem przepalenia ale takze zaśniedzenia stykow - podobnie z przekaznikami. podobnie wzialbym miernik w garsc i posprawdzal mase komputera i jego zasilanie.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2007, 11:25 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Zastanawiałem się nad pompą, tylko niewiem, może sie myle ale jakby niedawała ciśnienia to działo by się tak albo ciągle albo przy wyższych obrotach, a jest tak jak pisałem,gdy sauto zimne to jeżdzi normalne w całym zakresie obrotów.cidzej pisze:poza tym zaproponowalbym ci posadzenie kogos z tylu i nasluchiwanie dzialania pompy paliwa, bo moze przerywa i nie podaje ciagle paliwa albo daje za male cisnienie
No ale sprawdzić nie zaszkodzi. Dzięki.
No napewno może się tak dziać ale wymieniłem wszystkie przekażniki, a od pompy to już teraz trzeci jest włożonycidzej pisze:potek2, byl sobie kiedys taki przypadek na forum, ze kolesiowi sie przegrzewal przekaznik od zasilania wtrysku - po prostu po paru minutach jazdy zaczynal "drżeć" i auto zaczynalo wariowac - to samo moze sie dziac z dowolnym przekaznikiem - od pompy tez

Sprawdze jeszcze te bezpieczniki, o których pisałeś ale też były wymieniane.
A może to jednak cośz tą klimą bo w sumie to od tego się zaczeły przekażniki odzywać. Tylko co tam sprawdzić??potek2 pisze:Tak się jeszcze zastanawiałem czy może mieć coś do tego klima?? Tzn. Chodzi mi o to że w aucie jest klima tylko od początku niedziałała, Gdy auto stało i próbowałem ją załączyć to po wciśnięciu AC obroty zaczynały skakać tak od 1000 d0 1300 i w tym momencie było słychać cykanie przekażnika (wtedy cykał przekażnik R17)Ten przekażnik wyciągłem.
Niewiem co można by tam sprawdzić?
Nienapisałem, ale z przepływką czy bez niema żadnej różnicy. Tak samo jeżdziłem bez vss i to samo się dzieje.emceha pisze:Odepnij najpierw przepływkę jak ci cidzej napisał bo mnie też coś zaświtało.
Tak jak pisaliście posprawdzałem i wyczyściłem wszystkie bezpieczniki, podmieniłem przekażnik od imobilaisera( jedyny który niebył wymieniony). Żadnych efektów. Dodam tylko to co teraz zaobserwowałem to gdy auto zaczyna szarpać i go zgasze i zaraz odpale to znowu jedzie przez jakieś 2 km normalnie.