Przywitanie i kilka pytań

Moderator: Moderatorzy

espk

Przywitanie i kilka pytań

Post autor: espk »

Witam wszystkich na tym forum,
wczesniej przebywalem na forum poloneza, 1,5 roku sie z nim męczyłem teraz pszyszła pora na ESCORTA.

Jutro najprawdopodobniej stanę sie wlascicielem FORDA ESCORTA z 92 roku, przebiegiem 180 tys. Stan blachy idealny, jakiś mankamentow sie nie dopatrzyłem, jednak ostateczną decyje podejme jutro, ale licze na Was: na co zwrocic mam szczegolną uwage.... posiadam miernik do mierzenia kompresji (manometr) powiedzcie mi koledzy jakie powinno być spreżanie w cylindrach (norma)...

a i takie jeszcze dodatkowe pytanko:
wersja 3 drzwiowa, 92 rok, silnik 1,3 to MK4??

pozdrawiam
MARKKO

Post autor: MARKKO »

espk pisze:wersja 3 drzwiowa, 92 rok, silnik 1,3 to MK4
MK 5
espk

Post autor: espk »

okej dzięki, na jedno pytanko znam już odpowiedz... teraz czekam jakie te spręzania powinny byc, dla porownania w Poldku mialem
1 - 10,5
2- 10
3- 0
4- 9

;)

3 cylinder zdechł, sprawa zaworu ;)... zrobilem tak 13 tysiecy ;)
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jeśli pytasz o ciśnienie sprężania dla silnika 1,3 to wg danych fabrycznych powinno to być 1,3 do 1,6 MPa ( musisz sobie zerknąc w jakich jednostkach masz wyskalowany manometr i ewentualnie przeliczyć) ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
espk

Post autor: espk »

dzięki, wiec jesli bedzie w tych normach bede częsciej gościł na tym forum :)
espk

Post autor: espk »

no i wady essiego po za kupie wychodzą:

1 dzis sie okazalo ze oleju jest ponizej minimum
2. gromadzi sie olej w filtrze powietrza, cały środek wilgotny, brudny ciemnym olejem/
3 linke od otwierania klapy silnika musze zmienic, da sie otworzyc, ale trzeba uzyć do tego kombinerek i pociągnąć za linke - powiedzcie, czy da sie to wymienic nie sciagając deski rozdzielczej? na stronce z czesciami od forda znalazlem linke, tylko czy oplaci sie tyle grzebać...

pozdrawiam
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

gromadzi się olej w filtrze - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... 7958#57991
tu poczytaj
espk

Post autor: espk »

tak tak, wiem, czytałem juz :) tak tylko pisze co mi sie przytrafiło, a który wężyk do którego to jeszcze nie wiem. Skąd mozna zassać książke napraw do MK 5-ki?
MARKKO

Post autor: MARKKO »

espk pisze:Skąd mozna zassać książke napraw do MK 5-ki?
z ksiegarni
espk

Post autor: espk »

hehe, troche drogie, ale gdybym mial tą książke z chęcią przerobiłbym do PDF i puścił w neta....
MARKKO

Post autor: MARKKO »

i walczył o prawa autorskie?
emceha

Post autor: emceha »

espk pisze:linke od otwierania klapy silnika musze zmienic, da sie otworzyc, ale trzeba uzyć do tego kombinerek i pociągnąć za linke - powiedzcie, czy da sie to wymienic nie sciagając deski rozdzielczej? na stronce z czesciami od forda znalazlem linke, tylko czy oplaci sie tyle grzebać...
No to nie linke musisz zmienić a kupić ten pomarańczowy plastik pod kierownicę za który się ciągnie żeby otworzyć maskę ;) niecałe 20 zeta w sklepie, wymiana 10 minut. Wystarczy odkręcić ten plastik pod kierą (jest na 4 wkręty z łbem na krzyżak).

Co do instrukcji to poszukaj na
www.fordclubpolska.org
espk

Post autor: espk »

linke, jest całą postrzępiona - niestety
emceha

Post autor: emceha »

to nie jest taka trudna robota espk, dasz rade ;)
ODPOWIEDZ