Mój 1.6 Zetec ma bagnet od 2.0 - ?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Mój 1.6 Zetec ma bagnet od 2.0 - ?

Post autor: Ven »

Witam.

Zauważyłem w trakcie wymiany oleju i filtra (zalałem Mobil1 10w40), że mój nowy nabytek którego fotki znajdziecie tu :
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?p=54672#54672

ma bagnet pomiaru poziomu oleju od innego silnika, w ksiażeczce auta są opisane wszystkie silniki i jest schemat bagnetu do każdego z nich, ja w silniku 1.6 Zetec mam bagnet od 2.0. Mój bagnet to prosta płaska taśma z dwoma wycięciami pomiarowymi i dalej skręconym wokół osi zakończeniem.

obawiam się iż poziom oleju może być w takiej sytuacji przekłamany - CHYBA ŻE mój bagnet to jakiś zamiennik i jest wymierzony pod ten silnik tylko wygląd odbiega od oryginału. Moja prośba jest następująca, myślę że przyda się to też innym z podobnym problemem:

Prosze o dokładne wymiary bagnetu od 1.6i Zetec (92-xx) , dł. całkowitą, i mierzone od dołu przedziały MIN i MAX poziomu oleju, + ilość mm między przedziałem MIN i MAX ku pewności ;)

Fota bagnetu też mile widziana, posiadaczy aut z silnikiem 2.0 prosiłbym o fotkę bagnetu, dla potwierdzenia informacji z książki.

Dzięki z góry :smile:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
MARKKO

Post autor: MARKKO »

a masz :P
Załączniki
DSCN2293.JPG
DSCN2295 (Large).JPG
DSCN2296 (Large).JPG
DSCN2297 (Large).JPG
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Dzieki Markko, cholera jasna mam taki sam :mrgreen:

Potrzebuje pomocy użytkownika 1.6 Zetec by podał mi konkretne rozmiary i wymiary bagnetu.


Naniose poprawne wartości na swój RS-owy bagnet, o ile ich długość się jakoś diametralnie nie różni :?: .

Hehe mój pierwszy tuning - BAGNET OD RS-a 2000 :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: LoL

ps. Markko - masz punkta u mnie :cool:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
MARKKO

Post autor: MARKKO »

dzięki poszukaj na allegro takich co rozbieraja essa 1.6 16v i napisz maila o bagnet
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Tak zrobie. 30-50zl na nowego wolalbym nie wywalac jesli nawet bym taki znalazl.

Jednak jest roznica miedzy twoim a moim - sam bagnet identiko ale raczka u mnie jest w krztalcie "T" a u ciebie oczkowa. Hmm czy to oznacza ze roznia sie dlugoscia?? Zmierz swojego Markko pls i podaj wynik.

Thx!
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
MARKKO

Post autor: MARKKO »

długość całkowita 49,7 od kołnierza 44 a sama blacha 41,1cm
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Moje wymiary :

Od kołnierza 52cm 8mm
Sama blacha 50cm 8 mm

Zupełnie inaczej - :shock:

Kurde co ja mam za bagnet? :shock:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
MARKKO

Post autor: MARKKO »

może masz dobry musi ktoś zmierzyć kto ma 1.6
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2007, 15:22 przez MARKKO, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

No czekam na jakiego dobrego człeka..

a tymczasem oto jakie książkowo powinny być bagnety do ESCORTA
Załączniki
Ilość miedzy MIN > MAX to w zależności od silnika 0.5 - 1 litr
Ilość miedzy MIN > MAX to w zależności od silnika 0.5 - 1 litr
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jej - po co mierzyć.
Do 1,6 wchodzi dokładnie 3.8 l i to jest max.
Przy 2,5 litra jest minimum.
Wlewasz 2.5 litra - odpalasz , żeby olej wlazł do filtra - wyłączasz silnik - czekasz aż oleum zpłynie - robisz kreche - dolewasz do 3,8 l odczekujesz i robisz drugą kreche.
A sam bagnet to możesz zrobić z byle czego - byle właził tam gdzie ma wleść i aby był szczelby u góry.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Zgadza sie Jamszoł z tym ze tak jak pisałem, jestem juz PO wymianie oleju i nie bede teraz spuszczal ani nic.

Wg książki - 1.6 bez filtra - 3.75 / z filtrem 4.25 max.

Dlatego moja prośba jest wciąż aktualna - wymiary bagnetu z silnika 1.6 Zetec
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ven pisze:Wg książki - 1.6 bez filtra - 3.75 / z filtrem 4.25 max.
Ja jak u siebie wymieniałem pierwszy raz olej - też wyczytałem ile oleju - "kupiłem" ELF półsyntetyk czyli 4 l - wlałem wszystko i okazało się , że mam 2 mm ponad max.Teraz będę zmieniał po raz drugi i wleje tylko 3,8l. Tak , że albo bzdury piszą albo każda misa olejowa jest inna albo każda miarka oleju (bagnet) jest inna.
Po 13 tys. km ubyło 1 mm na miarce.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, przecież nigdy przy wymianie nie wypuścisz całego starego oleju! Jest tyle zakamarków układu że te dane fabryczne to chyba tylko na zupełnie suchym silniku np. po remoncie ;)
Ven, ja ci niestety nie pomogę bo mój 1,6 to CVH :(
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr pisze:przecież nigdy przy wymianie nie wypuścisz całego starego oleju
no choćby siedzi stary w popychaczach.
Jak byś 28 lat jeździł Fiaciorem 125p to też byś z rozpędu nie pomyślał o jakiś tam zaworach.
Przed Fiaciorem miałem 2 lata Maluszka.
Kurde to już 30 lat dochodzi jak mam prawko ? --------ALE JAJA !!!!! :cry:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ