Słabo pali

Moderator: Moderatorzy

skomi

Słabo pali

Post autor: skomi »

Witam essimaniakow.. :mrgreen:
Mam problem z moim eskiem :sad: Kiepsko pali...musze dluo krecic zeby odpalil zarowno na benie jak i na gazie..przewody i swieczki sa wymienione....1.6 16v zetec...pozdrawiam
a i jeszcze jedno zimny czy cieply zawsze jest tak samo...
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

witam nowego kolegę, popierwsze primo, na forum jest opcja "szukaj", zaufaj mi że skuteczna,
tu masz link poczytaj może coś znajdziesz
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... ie&start=0
albo
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... =odpalanie
zapraszamy i życzymy miłej lektury
skomi

Post autor: skomi »

Po przewertowaniu postow na temat krokowca i innych...nie znalazlem rozwiazania mojego problemu...reset walka z krokowcem i kilka innych rzeczy nie pomoglo...
Essi nadal nie chce palic...noga na gazie i kilka sekund krecenia...probowalem nawet przekrecac kilkakrotnie kluczyk zeby pompka dala paliwo...nic...chyba czeka mnie wizyta w warsztacie :-| ..a przed zima musze to zwalczyc....
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

krokowiec w zetecu raczej trudny albo nawet nie możliwy do naprawienia... Posprawdzaj wszystko co jest podłączone do silnika. Przewody i wężyki...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak - nie tylko wtyczki i gniazdka przy czujnikach ale również wtyczki i gniazdka na głównych wiązkach przewodowych.
Poza tym wg. WKŁ gdy silnik jest zimny - odpalając go nie przyciskamy pedału gazu - przyciskamy go lekko gdy silnik jest ciepły.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
skomi

Post autor: skomi »

jamszoł pisze:Tak - nie tylko wtyczki i gniazdka przy czujnikach ale również wtyczki i gniazdka na głównych wiązkach przewodowych.
Poza tym wg. WKŁ gdy silnik jest zimny - odpalając go nie przyciskamy pedału gazu - przyciskamy go lekko gdy silnik jest ciepły.
Wtyczki...kable..weze...ostatnio pol dnia spedzilem na czyszczeniu sprawdzaniu...A codo odpalania to bez gazu musze duzo dluzej krecic zeby zapalil, a czasem bez gazu nie chce zapalic...
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

a probowales zmienic akumulator na jakis nowszy niz ten co masz w aucie?? ja swojego za chiny nie moglem odpalic, ani na benzynie, ani na gazie. po krotkim ladowaniu aku, auto odpalalo, ale co mi po tym skoro na drugi dzien, rano do pracy jechalem pociagiem bo aku znowu wytrzymal ledwo 3,4 przekrecenia.

zmienilem akumulator, wstawili mi 55Ah! :P skasowali 320zl :/ ale odpala bez jęknięcia :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Escort to dziwny samochód. Ja swojego odpalam przeważnie bez problemu. ale... Właśnie jest "ale". Niedaleko mnie jest stacja benzynowa gdzie jadąc do pracy kupuje sobie fajki. Po zgaszeniu autka na tej stacji odpala dopiero po kręceniu przez 5-7 sekund. Dziwne nie??? Ale to nie przypadek. Wielokrotnie sprawdzone, i teraz nawet stawiam autko przed stacją bo wiem że będzie trzeba pokręcić żeby zapalił. Co za franca tam jest?? jakieś "prądy błądzące" czy co.??

Wracając do tematu. jak już zapali to chodzi dobrze? może trzeba by podjechać gdzieś zmierzyć kompresje?
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Oczywiście przy odpalaniu na tej stacji dodajesz lekko gazu ?
Jeśli tak to wynika z tego , że musisz zmienić stację albo rzucić palenie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:Oczywiście przy odpalaniu na tej stacji dodajesz lekko gazu ?
a powiedz mi kolego po co w samochodzie z wtryskiem dodawac gaz przy odpalaniu ?? od tego jest komp zeby w razie czego zwiekszyc sklad mieszanki do odpalenia auta. sprawne auto na wtrysku odpala bez jakiegokolwiek macania gazu zarowno cieple jak i zimne. to dodawanie gazu przy odpalaniu to relikt z silnikow gaznikowych - tam sie tak robilo.
skomi

Post autor: skomi »

siutek pisze:a probowales zmienic akumulator na jakis nowszy niz ten co masz w aucie??
Aku jest okej trzyma dobrze...nie siada przy kreceniu...
leszek pisze:jak już zapali to chodzi dobrze? może trzeba by podjechać gdzieś zmierzyć kompresje?
Jak juz odpali to nie ma problemow...chwilowo nie mam czasu zeby gdzies pojechac,ale moze znajde chwile to podjade na zmierzenie komprechy i podlacze esa pod kompa moze tam cos wyjdzie...
Jakis czas temu wrzucilem wtryski od kumpla z esa nic to nie dalo....sam juz nie wiem.. :sad:
Slyszalem ze to moze byc wina cewki zaplonowej co myslicie?
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

każdy pomysl jest dobry. najlepiej by było podmienić od kogoś na "5 min". szkoda kupować bo nie wiadomo co wyjdzie.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze:a powiedz mi kolego po co w samochodzie z wtryskiem dodawac gaz przy odpalaniu ??
Tak jest w instrukcji.
Przy zimnym silniku przed odpaleniem , po przekręceniu silnika na 1 przyciskamy 2-3 razy pedał gazu i odpalamy silnik bez dodawania gazu a na ciepłym silniku lekko dodajemy gazu.
Kręci w tedy kruciutko i odpala 100/100
Tu nie chodzi o to , że ten na wtrysku a kiedyś na gaźniku - chodzi o impuls do kompa z czujnika położenia przepustnicy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:
cidzej pisze:a powiedz mi kolego po co w samochodzie z wtryskiem dodawac gaz przy odpalaniu ??
Tak jest w instrukcji.
Przy zimnym silniku przed odpaleniem , po przekręceniu silnika na 1 przyciskamy 2-3 razy pedał gazu i odpalamy silnik bez dodawania gazu a na ciepłym silniku lekko dodajemy gazu.
Kręci w tedy kruciutko i odpala 100/100
Tu nie chodzi o to , że ten na wtrysku a kiedyś na gaźniku - chodzi o impuls do kompa z czujnika położenia przepustnicy.

hmm moze w 1.6 16v. w 1.4 jest krokowiec, ktory juz po przekreceniu stacyjki w pozycje 2 delikatnie naciska na przepustnice(dodaje gazu) - zawsze, niezaleznie od tego czy silnik jest cieply czy zimny i dlatego nie potrzeba zadnego gazu dodawac.

dodanie gazu powodu wrecz klopoty z odpaleniem -bo komp jest zaprogramowany, ze czujnik pozolenia przepustnicy w momencie odpalania powinien podawac taka i taka wartosc, a podaje inna - moze to powodowac wystapienie bledu czujnika polozenia przepustnicy i klopoty z odpaleniem
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

skomi, moze i jest ok, faktycznie moja siadal, ale na poczatku, dopoki jeszcze krecil i tak nie chcial odpalic, mechanik stwierdzil ze iskra jest za slaba... potem aku zaczal padac, zmienilem, i problemow z odpalaniem juz nie mam
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
ODPOWIEDZ