Wężyk przy kolektorze ssącym w 1.6 CVH EFi
Moderator: Moderatorzy
Wężyk przy kolektorze ssącym w 1.6 CVH EFi
Do czego może służyć taki wężyk w koletorze ssącym. Na prawo od napisu "EFI" są dwa wężyki (dolny i górny) przyczepione do aluminiowego korpusa. Dolny wężyk idzie chyba do urządzenia wspomagania hamulca.
Jakie jest zadanie tego górnego wężyka? bo odkryłem że był on odpięty od takiej czarnej plastikowej rureczki. Podczepiłem więc ten wężyk do owej czarnej rureczki i skręciłem obejmą.
Czy mogłyby być jakieś negatywne konsekwencje używania samochodu z odpiętym tym wężykiem?
I druga rzecz: po między korkiem wlewu oleju (żółtym), a cewką zapłonową jest taka kostka, chyba jest to jakiś kondensator gdyż tam jest oznaczenie: "20 uF". Czy to jest normalne, że do wtyczki tego kondensatora (kostki) idzie tylko jeden kabel? Bo we wtyczce są 2 mocowania kabla, a idzie tylko jeden czarny przewód.
Pozdr.
Jakie jest zadanie tego górnego wężyka? bo odkryłem że był on odpięty od takiej czarnej plastikowej rureczki. Podczepiłem więc ten wężyk do owej czarnej rureczki i skręciłem obejmą.
Czy mogłyby być jakieś negatywne konsekwencje używania samochodu z odpiętym tym wężykiem?
I druga rzecz: po między korkiem wlewu oleju (żółtym), a cewką zapłonową jest taka kostka, chyba jest to jakiś kondensator gdyż tam jest oznaczenie: "20 uF". Czy to jest normalne, że do wtyczki tego kondensatora (kostki) idzie tylko jeden kabel? Bo we wtyczce są 2 mocowania kabla, a idzie tylko jeden czarny przewód.
Pozdr.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Z opisu wnioskuję , że ten wężyk który idzie do rurki typu tekalan - idzie dalej do elektrozaworu - dalej do filtra węglowego a z niego do zbiornika paliwa.
Opary ze zbiornika trafiają do kolektora ssącego.
Jeśli wszystko prawidłowo działa to przy otwieraniu wlewu paliwa zasysane jest powietrze do środka - jeśli jest coś nie tak - choćby jak u Ciebie - spadnie wężyk z rurki - przy otwieraniu wlewu paliwa nic się nie dzieje.
Co do kondensatora - może namierz dokąd idzie ten przewód.
Opary ze zbiornika trafiają do kolektora ssącego.
Jeśli wszystko prawidłowo działa to przy otwieraniu wlewu paliwa zasysane jest powietrze do środka - jeśli jest coś nie tak - choćby jak u Ciebie - spadnie wężyk z rurki - przy otwieraniu wlewu paliwa nic się nie dzieje.
Co do kondensatora - może namierz dokąd idzie ten przewód.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
to jest tak zwany recyrkulator spalin jamszoł dobrze prawiłProcurator pisze:Do czego może służyć taki wężyk w koletorze ssącym. Na prawo od napisu "EFI" są dwa wężyki (dolny i górny) przyczepione do aluminiowego korpusa. Dolny wężyk idzie chyba do urządzenia wspomagania hamulca.
Jakie jest zadanie tego górnego wężyka? bo odkryłem że był on odpięty od takiej czarnej plastikowej rureczki. Podczepiłem więc ten wężyk do owej czarnej rureczki i skręciłem obejmą

fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
co do tego kondensatora to tak jak wcześniej koledzy pisali idzie tylko jeden przewód z dwuprzewodowej wtyczki i , tak jak to już kiedyś wyjaśnialiśmy jest to kondensator/filtr przeciwzakłóceniowy.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"