Wężyk przy kolektorze ssącym w 1.6 CVH EFi

Moderator: Moderatorzy

Procurator

Wężyk przy kolektorze ssącym w 1.6 CVH EFi

Post autor: Procurator »

Do czego może służyć taki wężyk w koletorze ssącym. Na prawo od napisu "EFI" są dwa wężyki (dolny i górny) przyczepione do aluminiowego korpusa. Dolny wężyk idzie chyba do urządzenia wspomagania hamulca.
Jakie jest zadanie tego górnego wężyka? bo odkryłem że był on odpięty od takiej czarnej plastikowej rureczki. Podczepiłem więc ten wężyk do owej czarnej rureczki i skręciłem obejmą.
Czy mogłyby być jakieś negatywne konsekwencje używania samochodu z odpiętym tym wężykiem?
I druga rzecz: po między korkiem wlewu oleju (żółtym), a cewką zapłonową jest taka kostka, chyba jest to jakiś kondensator gdyż tam jest oznaczenie: "20 uF". Czy to jest normalne, że do wtyczki tego kondensatora (kostki) idzie tylko jeden kabel? Bo we wtyczce są 2 mocowania kabla, a idzie tylko jeden czarny przewód.
Pozdr.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z opisu wnioskuję , że ten wężyk który idzie do rurki typu tekalan - idzie dalej do elektrozaworu - dalej do filtra węglowego a z niego do zbiornika paliwa.
Opary ze zbiornika trafiają do kolektora ssącego.
Jeśli wszystko prawidłowo działa to przy otwieraniu wlewu paliwa zasysane jest powietrze do środka - jeśli jest coś nie tak - choćby jak u Ciebie - spadnie wężyk z rurki - przy otwieraniu wlewu paliwa nic się nie dzieje.
Co do kondensatora - może namierz dokąd idzie ten przewód.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
zeberko
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2005, 12:02
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zeberko »

Odnośnie kondesatora przy cewce zapłonowej, to do tego kondeastora idzie tylko jeden przewód
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może to jakiś kondensator przeciw zakłóceniowy ?
Ma drugie wejście na masę ale sam dokręcony do metalu bierze masę poprzez obudowę ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Procurator pisze:Czy mogłyby być jakieś negatywne konsekwencje używania samochodu z odpiętym tym wężykiem?
Na pewno nierowno pracowal silnik.Po podlaczeniu powinien wrocic do normy.
Procurator pisze:Bo we wtyczce są 2 mocowania kabla, a idzie tylko jeden czarny przewód.
I moze isc jeden.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Procurator pisze:Do czego może służyć taki wężyk w koletorze ssącym. Na prawo od napisu "EFI" są dwa wężyki (dolny i górny) przyczepione do aluminiowego korpusa. Dolny wężyk idzie chyba do urządzenia wspomagania hamulca.
Jakie jest zadanie tego górnego wężyka? bo odkryłem że był on odpięty od takiej czarnej plastikowej rureczki. Podczepiłem więc ten wężyk do owej czarnej rureczki i skręciłem obejmą
to jest tak zwany recyrkulator spalin jamszoł dobrze prawił ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

co do tego kondensatora to tak jak wcześniej koledzy pisali idzie tylko jeden przewód z dwuprzewodowej wtyczki i , tak jak to już kiedyś wyjaśnialiśmy jest to kondensator/filtr przeciwzakłóceniowy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jednak dobrze wywnioskowałem - a drugi przewód nie potrzebny bo masa idzie po obudowie - gdyby kondensator był przykręcony do jakiegoś plastiku lub dyndał lużno to trzeba by było zapodać masę na drugi wtyk w gniazdku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ