jak chodzi wentylator chłodnicy nie mogę odpalić auta
Moderator: Moderatorzy
jak chodzi wentylator chłodnicy nie mogę odpalić auta
witam
mam taki problem albo tak jest w escortach poprostu jak zgaszę auto i chce je ponownie zapalić a chodzą wentylatory to nie można go uruchomić dopiero jak wentylator stanie dopiero odpala
czy to jest normalne czy coś sie dzieje
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
mam taki problem albo tak jest w escortach poprostu jak zgaszę auto i chce je ponownie zapalić a chodzą wentylatory to nie można go uruchomić dopiero jak wentylator stanie dopiero odpala
czy to jest normalne czy coś sie dzieje
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
valdi-77, taki temat juz był poruszany kilkukrotnie. Użyj opcji "szukaj" lub przejżyj dział "elektryka" w dziale technicznym. Duuużo osób ma ten problem min. ja też. Obszedłem to w ten sposób że podpiąłem czujnik włączenia wentylatora bezpośrednio do aku omijając skrzynkę bezpieczników i działa bezproblemowo. Auto nawet przy załączonym wiatraku odpala normalnie 
Tu masz temat o tym:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3525

Tu masz temat o tym:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3525
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
olaczasz wtyczke od czujnika temp w obudowie termostatu (ida do niego dwa czarne kable), sprawdzasz na ktorym jest napiecie po przekreceniu stacyjki i do tego kabla podpinasz dodatkowy, gruby kabel, który następnie poprzez bezpiecznik 30A dokrecasz do klemy + w aku i po robocie. jezeli dla kogos takie rozwiazanie to malo to może jeszcze po drodze na tym kablu zamontowac przekaźnik wyzwalany pozycją 2 w stacyjce - wtedy wentylator bedzie chodzil tylko wtedy gdy jest odpalony samochod lub jest przekrecona stacyjka w pozycji, w ktorej swieca sie kontrolki i wlacza sie pompa paliwa.
mysle, ze to wystarczy na ten temat. proponuje aby kazdy nastepny temat o kłopotach z kreceniem rozrusznika na cieplym silniku - wywalać. podobnie jak z "szarpie i muli", bo temat został w 99,9% wyczerpany.
mysle, ze to wystarczy na ten temat. proponuje aby kazdy nastepny temat o kłopotach z kreceniem rozrusznika na cieplym silniku - wywalać. podobnie jak z "szarpie i muli", bo temat został w 99,9% wyczerpany.
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
pora się podzielić moim najnowszym odkryciem
obiekt badań: Escort CL 1991 1.4 Cfi po przelutowaniu skrzynki bezpiecznikowej
zastosowane działania: dodanie nowegho kabla zasilającego do wentylatora, dodanie masy do silnika
opis:
1a. wypięcie bezpiecznika nr 9 ze skrzynki (odpowiada za załączenie zasilania wentylatora)
1b. podpięcie zasilania pod czujnik włączenia wentylatora (za pomocą takiej spinki dopinającej jeden kabel do drugiego - stosowanej przy montażu haku w warsztatach)
1c. podpiecie w/w kabla poprzez bezpiecznik 30A do + akumulatora
2. dodanie dodatkowej masy - silnik
> akumulator
Efekty zmian:
1. zanik kłopotów z odpalaniem ciepłego auta
2. zanik objawów [przynajmniej u mnie takie były, u innych może nie ma], powodujących że po włączeniu się wentylatora w trakcie jazdy auto przestaje przyspieszać i dopiero spowrotem zaczyna jak się wentylator wyłączy - samochód zapitala jak głupi czy wentylator chodzi czy nie
3. zanik "szarpnięcia" podczas jazdy z jednakową prędkością w momencie włączenia się wentylatora
4. zanik falowania wskazówki obrotomierza na "luzie"
Efekty uboczne [narazie nie stwierdzono żeby były szkodliwe]:
1. wentylator chodzi także po wyłączeniu stacyjki - tak jak w innych "normlanych" autach
obiekt badań: Escort CL 1991 1.4 Cfi po przelutowaniu skrzynki bezpiecznikowej
zastosowane działania: dodanie nowegho kabla zasilającego do wentylatora, dodanie masy do silnika
opis:
1a. wypięcie bezpiecznika nr 9 ze skrzynki (odpowiada za załączenie zasilania wentylatora)
1b. podpięcie zasilania pod czujnik włączenia wentylatora (za pomocą takiej spinki dopinającej jeden kabel do drugiego - stosowanej przy montażu haku w warsztatach)
1c. podpiecie w/w kabla poprzez bezpiecznik 30A do + akumulatora
2. dodanie dodatkowej masy - silnik

Efekty zmian:
1. zanik kłopotów z odpalaniem ciepłego auta
2. zanik objawów [przynajmniej u mnie takie były, u innych może nie ma], powodujących że po włączeniu się wentylatora w trakcie jazdy auto przestaje przyspieszać i dopiero spowrotem zaczyna jak się wentylator wyłączy - samochód zapitala jak głupi czy wentylator chodzi czy nie
3. zanik "szarpnięcia" podczas jazdy z jednakową prędkością w momencie włączenia się wentylatora
4. zanik falowania wskazówki obrotomierza na "luzie"
Efekty uboczne [narazie nie stwierdzono żeby były szkodliwe]:
1. wentylator chodzi także po wyłączeniu stacyjki - tak jak w innych "normlanych" autach