jak chodzi wentylator chłodnicy nie mogę odpalić auta

Moderator: Moderatorzy

valdi-77

jak chodzi wentylator chłodnicy nie mogę odpalić auta

Post autor: valdi-77 »

witam
mam taki problem albo tak jest w escortach poprostu jak zgaszę auto i chce je ponownie zapalić a chodzą wentylatory to nie można go uruchomić dopiero jak wentylator stanie dopiero odpala
czy to jest normalne czy coś sie dzieje
z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
emceha

Post autor: emceha »

valdi-77, taki temat juz był poruszany kilkukrotnie. Użyj opcji "szukaj" lub przejżyj dział "elektryka" w dziale technicznym. Duuużo osób ma ten problem min. ja też. Obszedłem to w ten sposób że podpiąłem czujnik włączenia wentylatora bezpośrednio do aku omijając skrzynkę bezpieczników i działa bezproblemowo. Auto nawet przy załączonym wiatraku odpala normalnie ;)

Tu masz temat o tym:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3525
valdi-77

Post autor: valdi-77 »

witam dzięki za namiary
poprostu kabel zasilajacy na czujnik przy termostacie podłączyłem bezpośrednio pod + na akumulatorze i jest już wszystko oki wentylator teraz chodzi po zgaszeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki tak jak to jest w innych autach
jeszcze raz dzięki za pomoc emceha
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

valdi-77,
jeśli uważasz , że kolega CI pomógł to kliknij mu POMóGŁ
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emceha

Post autor: emceha »

Suma sumarum to "pomógł" nalezy się cidzejowi bo to jego patent a nie mój ;) Wystarczy dobrze poszukać valdi-77 na forum :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

emceha, nie bądź taki skromny :mrgreen:
valdi-77, zapytał - Ty dałeś odpowiedź. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emceha

Post autor: emceha »

Wiem Jurek ale to cidzej wymyślił a ja zapodałem dalej :razz: Nie ważne. Ważne że valdi ma problem z głowy ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

emceha pisze:Ważne że valdi ma problem z głowy
z tym zgadzam się na 100
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bartol

Post autor: Bartol »

Wybaczcie Panowie,ze się podczepię ale mam taki sam problem. Czy możecie dokładniej opisać, który kabelek mam podczepić do aku?? Może jakieś fotki. Sorry że tak marudzę ale dobija mnie już czekanie po 10 minut aby odpalić mojego Essiego :-|
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

olaczasz wtyczke od czujnika temp w obudowie termostatu (ida do niego dwa czarne kable), sprawdzasz na ktorym jest napiecie po przekreceniu stacyjki i do tego kabla podpinasz dodatkowy, gruby kabel, który następnie poprzez bezpiecznik 30A dokrecasz do klemy + w aku i po robocie. jezeli dla kogos takie rozwiazanie to malo to może jeszcze po drodze na tym kablu zamontowac przekaźnik wyzwalany pozycją 2 w stacyjce - wtedy wentylator bedzie chodzil tylko wtedy gdy jest odpalony samochod lub jest przekrecona stacyjka w pozycji, w ktorej swieca sie kontrolki i wlacza sie pompa paliwa.

mysle, ze to wystarczy na ten temat. proponuje aby kazdy nastepny temat o kłopotach z kreceniem rozrusznika na cieplym silniku - wywalać. podobnie jak z "szarpie i muli", bo temat został w 99,9% wyczerpany.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

pora się podzielić moim najnowszym odkryciem

obiekt badań: Escort CL 1991 1.4 Cfi po przelutowaniu skrzynki bezpiecznikowej

zastosowane działania: dodanie nowegho kabla zasilającego do wentylatora, dodanie masy do silnika

opis:

1a. wypięcie bezpiecznika nr 9 ze skrzynki (odpowiada za załączenie zasilania wentylatora)
1b. podpięcie zasilania pod czujnik włączenia wentylatora (za pomocą takiej spinki dopinającej jeden kabel do drugiego - stosowanej przy montażu haku w warsztatach)
1c. podpiecie w/w kabla poprzez bezpiecznik 30A do + akumulatora

2. dodanie dodatkowej masy - silnik <-> akumulator

Efekty zmian:

1. zanik kłopotów z odpalaniem ciepłego auta
2. zanik objawów [przynajmniej u mnie takie były, u innych może nie ma], powodujących że po włączeniu się wentylatora w trakcie jazdy auto przestaje przyspieszać i dopiero spowrotem zaczyna jak się wentylator wyłączy - samochód zapitala jak głupi czy wentylator chodzi czy nie
3. zanik "szarpnięcia" podczas jazdy z jednakową prędkością w momencie włączenia się wentylatora
4. zanik falowania wskazówki obrotomierza na "luzie"

Efekty uboczne [narazie nie stwierdzono żeby były szkodliwe]:

1. wentylator chodzi także po wyłączeniu stacyjki - tak jak w innych "normlanych" autach
ODPOWIEDZ