Strona 1 z 2

Impulsator - zakładanie kompa.

: 21 lip 2007, 21:51
autor: Jamszoł
Czy ktoś może rozpracowywał impulsator - ten co jest na lince licznika?
Przy moim MK VII z impulsatora wychodzą trzy przewody - czy ktoś wie który jest od czego ?
Mogę go sam rozpracować ale po co wyważać już otwarte drzwi ?

: 22 lip 2007, 10:38
autor: zeberko
Proszę oto opis
Brązowo-Biały podłaczony do EEC
Brązowy podłaczony do masy
Czarny podłączony do przekazników pompy paliwa i układu wtryskowego a pozniej podłaczony do sondy lambdy opis dotyczy mk 5 i 6

: 22 lip 2007, 18:44
autor: Jamszoł
Zeberko - wielkie dzięki - masz POMóGŁ
W moim przypadku jest zamiast brązowo-białego - brązowo-żółty.
Myślę , że to jest ten sam kabel - jeśli chodzi o jego zadanie.
Mam zamiar kupić i podłączyć komputer , który będzie wskazywał na bieżąco zużycie paliwa ;ilość spalonego paliwa na trasie od - do ; pozostałą ilość paliwa w zbiorniku ; ilość kilometrów jaką jeszcze można przejechać ; zurzycie paliwa na godzinę i jeszcze parę innych bajerów.
Do tego właśnie potrzebowałem mieć rozpracowany impulsator - bo komputer musi wiedzieć z jaką prędkością jadę w danej chwili i ile km przejechałem od ostatniego tankowania , lub od wyruszenia w trasę.
Nareszcie będę wiedział ile pali w danym momencie ( ssanie , przyspieszanie , praca na " luzie) a co dobre będę nareszcie wiedział ile mam benzyny w zbiorniku . :mrgreen:

: 25 lip 2007, 13:53
autor: Jamszoł
Jak kupie i zamontuje to dam opis moich spostrzeżeń .

: 26 lip 2007, 01:18
autor: Patryk
Oj koniecznie daj namiary na ten bajer, mysle ze jak bedzie przystepna cena to nie jeden sie skusi, co jeszcze ten komputerek potrzebuja do dzialania?? w 1.4 bedzie dzialal??

: 26 lip 2007, 02:11
autor: Jamszoł
Jak doczytam to zapodam :mrgreen:
Wiem , że wtrysk musi być sterowany elektronicznie - tak , że jeśli wtrysk jest sterowany mechanicznie lub jest gaźnik - to odpada.

KOMPUTER POKŁADOWY

: 26 lip 2007, 11:43
autor: Jamszoł
Znalazłem - zapodaje co on może :
Tu jest link - niestety już po aukcji - ale może będzie inna.
http://moto.allegro.pl/item214870345_mi ... adowy.html
Mam Państwu do zaoferowania profesjonalny komputer pokładowy obliczający na podstawie sygnału czasu otwarcia wtryskiwacza chwilowe oraz średnie zużycie paliwa w silnikach:
• benzynowych z elektronicznie sterowanym wtryskiem,
• benzynowych z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu,
• diesla z wtryskiem elektronicznym (Common Rail), silniki HDI - PEUGEOT, CITROEN.

Miernik wyświetla zużycie paliwa w l/h. Dodatkowo po podłączeniu sygnału z czujnika prędkości pojazdu otrzymujemy wynik zużycia również w l/100km. Jeżeli nie jesteśmy w stanie zlokalizować takiego czujnika możemy podłączyć wejście prędkości pod cewkę zapłonową. Otrzymujemy wówczas pomiar prędkości obrotowej pojazdu. Miernik zużycia paliwa pełni funkcję komputera pokładowego w pojazdach, które fabrycznie nie zostały w niego wyposażone. Może również posłużyć do weryfikacji zużycia paliwa wyświetlanego przez fabrycznie zamontowany komputer pokładowy. Komputer w celu zminimalizowania wymiarów, został wykonany w technologii lutowania powierzchniowego SMD.

Po odpowiedniej kalibracji, polegającej na wpisaniu współczynników charakterystyki wydatku jest w stanie poprawnie obliczać i wyświetlać:
• czasy wtrysku benzyny z dwóch kanałów (w silnikach V jeden kanał na sekcję),
• prędkość obrotową silnika lub prędkość pojazdu,
• chwilowe zużycie paliwa maksymalnie z 50 próbek w g/s, kg/h, l/h oraz l/100km,
• średnie zużycie paliwa w l/h oraz l/100km.
• ilość aktualnie spalonego paliwa w litrach,
• czas pracy silnika w g/m/s,
• przebieg samochodu w kilometrach.

: 26 lip 2007, 13:46
autor: Patryk
Musze przyznac fajna sprawa, kiedys juz chyba byly takie pomysly na komputer pokladowy do naszych essich, fajny panel czolowy i mozna jechac :cool:

: 26 lip 2007, 17:19
autor: lordpablo
niezły bajer, szkoda, że mam instalację gazową drugiej generacji a nie sekwencje więc u mnie raczej odpada.

: 13 sie 2007, 21:10
autor: Jamszoł
Założyłem kompa :mrgreen:
Fajny bajer - szczególnie jak przełączę na pomiar bieżący to przy ostrym starcie - szczególnie na II biegu - koło 80 km/h pokazuje zużycie ponad 50 l / 100 km :mrgreen:
Aż włos się jeży.
Przykłady:
Na postoju - różnica ze światłami a bez świateł - 0,1 l / h
Przeliczcie teraz * ileś milionów samochodów w Polsce ?
Na postoju - różnica z klimą i bez - 1,4l / h
Na średnie zużycie jeszcze za wcześnie - za mało kilometrów przejechałem a specjalnie tylko po to żeby coś wykazało nie będę jeździł. :mrgreen:
Dodaje trzy zdjątka :
Tam gdzie najmniej pokazuje (górna skala) to - silnik na wolnych obrotach na postoju.
Drugie - tam gdzie trochę więcej to podobnie - ale ze światłami.
Tam gdzie najwięcej to bez świateł ale z klimą.
Dolna skala to średnie zużycie .
Komp wklejony jest w popielniczkę - jak wychodzę z auta to ją zamykam.
Niestety komp jest tańszy od najtańszej szyby więc go muszę jakoś chować. :sad:

: 18 sie 2007, 09:59
autor: Mn1s1ek
No niezłe....

Ciężko to to się podłącza ?

Przed odpowiedzią na te pytanie weź pod uwagę fakt, że pyta laik, który w instrukcji sprawdzał gdzie się wlewa płyn chłodniczy :-)

: 19 sie 2007, 00:31
autor: Jamszoł
Podłanczasz do zasilania - ja podłączyłem pod masę (blacharka) w komorze silnika ;
Plus pod aku ale poprzez bezpiecznik na przewodzie ;
kabel do impulsów zbierający dane (wtrysk paliwa)
oraz kabel zbierający impuls z impulsatora.
Potem trzeba tylko skalibrować komputerek i to wszystko.
Kalibracja ( dwa razy do pełna paliwka oraz prędkość - najlepiej za pośrednictwem GPS - a
Miernik oblicza czas wtrysku w stosunku do ilości przejechanych kilometrów , pokazując zużycie chwilowe ; średnie a także ile zużył paliwa od ostatniego wyzerowania.
Jeśli zaczniesz pilnować tego i wyzerujesz przy pełnym zbiorniku - zawsze wiesz ile jeszcze masz litrów benzyny.
Pokazuje także prędkość ; prędkość średnią między zerowaniami ; ilość przejechanych kilometrów ; prędkość maksymalną z jaką jechałeś między zerowaniami.
program można ubgreydować - a nowe pomysły co do funkcji jakie można wprowadzić przesłał do producenta mój szwagier - między innymi to , żeby komputerek liczył czas od 0 - 100 km /h , za każdym razem jak przystaniesz - czyli możesz osiągnąć czas w granicach 12 s ale i też 2 godziny zależy czy przyspieszasz , żeby sprawdzić w jakim czasie osiągniesz 100 km /h czy jedziesz normalnie od momentu ruszenia i 100 uzyskasz po 2 godzinach jazdy :)
Możliwości jest wiele a szwagrowi zależy aby przyżąd mieżył metry bo potrzebne jest to w rajdach terenowych.
Co do przyżądu - włos się jeży jak przywalisz na przyspieszeniu - spojżysz na zużycie chwilowe a tam pokazuje 50 l / 100 km. :mrgreen:

Małe upsss. :mrgreen:
Acha panowie i panie !!!
CIEKAWOSTKA !!!
Przez trzy dni mój młody jeździł moim autkiem bo u niego w hiunday- u zmieniałem uszczelniacze na zaworach.
Średnie spalanie z 7l/100 km po mieście wzrosło do 12,4l/100 km
Więc jeśli chodzi o zużycie paliwa - najważniejszy jest Łącznik między pedałem gazu a kierownicą.
Wcale się teraz nie dziwię jak ktoś tu na forum pisze , że jemu pali 10 czy 12 / 100 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 26 sie 2007, 11:37
autor: Jamszoł
Zrobie mały off.
Po przejechaniu 300 km mogłem pożądnie wykalibrować komputer.
Średnie zurzycie na szczęście po wypadzie młodego udało się zbić do 7,15 l / 100 km.
Ciekawostką jest - czego nie wiedziałem - że na II biegu Esi pali najwięcej.
Wynika to z przełożenia skrzyni biegów.
Przy normalnym przyspieszaniu spalanie chwilowe wacha się na poziomie 12l a na II 20 l
przy normalnej jeździe ok 6-7 l.
.
Ogólnie powiem tak: Teraz już wiem ile mam jeszcze paliwa w zbiorniku i olewam wskaźnik paliwa i to wiem co do litra.
Komputer uczy mnie a wszczególności moją prawą nogę jak powinno się przyspieszać.
Wczoraj zakładałem ten sam komputerek u ojca w Mondeo.
Już wprzy pierwszym przyspieszeniu się wystraszył :mrgreen:
Urządzenie kosztuje niecałe 160 zł.Obsługa po Polsku.
Mały dopisek - jeśli chodzi o hamowanie silnikiem - to jednak nie ma zurzycia paliwa - komputerek dostał abgrejd oprogramowania i wszystko jest teraz cacy.

: 06 wrz 2007, 23:31
autor: osimek1
chcialem cos takiego po wakacjach samemu robic (z tym ze moj plan byl bardziej "ambitny" graficznie) ale jak popatrzylem na to to powiem ze niewiem czy warto robic czy nie lepiej kupic. musze to przemyslec wszystko i wtedy pokombinuje cosik :)

: 03 gru 2007, 20:47
autor: darcun4
Jurek nie żebym coś się czepiał ale myślę,że ten bajerek pokazując "0" kłamie.
1. Znaczy,że jak na Mont Ewereście wybudują serpentynę o długości np. 400 km. i będę zjeżdżał na zapalonym silniku z pełnym bakiem oczywiście hamując silnikiem ,to po 400 km. też będzie pełen?
2. W tym czasie pracuje na mieszance powietrze-powietrze?
Czegoś nie rozumię albo jednak wskaźnik kłamie.