Impulsator - zakładanie kompa.
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Impulsator - zakładanie kompa.
Czy ktoś może rozpracowywał impulsator - ten co jest na lince licznika?
Przy moim MK VII z impulsatora wychodzą trzy przewody - czy ktoś wie który jest od czego ?
Mogę go sam rozpracować ale po co wyważać już otwarte drzwi ?
Przy moim MK VII z impulsatora wychodzą trzy przewody - czy ktoś wie który jest od czego ?
Mogę go sam rozpracować ale po co wyważać już otwarte drzwi ?
Ostatnio zmieniony 31 mar 2008, 15:52 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zeberko - wielkie dzięki - masz POMóGŁ
W moim przypadku jest zamiast brązowo-białego - brązowo-żółty.
Myślę , że to jest ten sam kabel - jeśli chodzi o jego zadanie.
Mam zamiar kupić i podłączyć komputer , który będzie wskazywał na bieżąco zużycie paliwa ;ilość spalonego paliwa na trasie od - do ; pozostałą ilość paliwa w zbiorniku ; ilość kilometrów jaką jeszcze można przejechać ; zurzycie paliwa na godzinę i jeszcze parę innych bajerów.
Do tego właśnie potrzebowałem mieć rozpracowany impulsator - bo komputer musi wiedzieć z jaką prędkością jadę w danej chwili i ile km przejechałem od ostatniego tankowania , lub od wyruszenia w trasę.
Nareszcie będę wiedział ile pali w danym momencie ( ssanie , przyspieszanie , praca na " luzie) a co dobre będę nareszcie wiedział ile mam benzyny w zbiorniku .
W moim przypadku jest zamiast brązowo-białego - brązowo-żółty.
Myślę , że to jest ten sam kabel - jeśli chodzi o jego zadanie.
Mam zamiar kupić i podłączyć komputer , który będzie wskazywał na bieżąco zużycie paliwa ;ilość spalonego paliwa na trasie od - do ; pozostałą ilość paliwa w zbiorniku ; ilość kilometrów jaką jeszcze można przejechać ; zurzycie paliwa na godzinę i jeszcze parę innych bajerów.
Do tego właśnie potrzebowałem mieć rozpracowany impulsator - bo komputer musi wiedzieć z jaką prędkością jadę w danej chwili i ile km przejechałem od ostatniego tankowania , lub od wyruszenia w trasę.
Nareszcie będę wiedział ile pali w danym momencie ( ssanie , przyspieszanie , praca na " luzie) a co dobre będę nareszcie wiedział ile mam benzyny w zbiorniku .

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
KOMPUTER POKŁADOWY
Znalazłem - zapodaje co on może :
Tu jest link - niestety już po aukcji - ale może będzie inna.
http://moto.allegro.pl/item214870345_mi ... adowy.html
Mam Państwu do zaoferowania profesjonalny komputer pokładowy obliczający na podstawie sygnału czasu otwarcia wtryskiwacza chwilowe oraz średnie zużycie paliwa w silnikach:
• benzynowych z elektronicznie sterowanym wtryskiem,
• benzynowych z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu,
• diesla z wtryskiem elektronicznym (Common Rail), silniki HDI - PEUGEOT, CITROEN.
Miernik wyświetla zużycie paliwa w l/h. Dodatkowo po podłączeniu sygnału z czujnika prędkości pojazdu otrzymujemy wynik zużycia również w l/100km. Jeżeli nie jesteśmy w stanie zlokalizować takiego czujnika możemy podłączyć wejście prędkości pod cewkę zapłonową. Otrzymujemy wówczas pomiar prędkości obrotowej pojazdu. Miernik zużycia paliwa pełni funkcję komputera pokładowego w pojazdach, które fabrycznie nie zostały w niego wyposażone. Może również posłużyć do weryfikacji zużycia paliwa wyświetlanego przez fabrycznie zamontowany komputer pokładowy. Komputer w celu zminimalizowania wymiarów, został wykonany w technologii lutowania powierzchniowego SMD.
Po odpowiedniej kalibracji, polegającej na wpisaniu współczynników charakterystyki wydatku jest w stanie poprawnie obliczać i wyświetlać:
• czasy wtrysku benzyny z dwóch kanałów (w silnikach V jeden kanał na sekcję),
• prędkość obrotową silnika lub prędkość pojazdu,
• chwilowe zużycie paliwa maksymalnie z 50 próbek w g/s, kg/h, l/h oraz l/100km,
• średnie zużycie paliwa w l/h oraz l/100km.
• ilość aktualnie spalonego paliwa w litrach,
• czas pracy silnika w g/m/s,
• przebieg samochodu w kilometrach.
Tu jest link - niestety już po aukcji - ale może będzie inna.
http://moto.allegro.pl/item214870345_mi ... adowy.html
Mam Państwu do zaoferowania profesjonalny komputer pokładowy obliczający na podstawie sygnału czasu otwarcia wtryskiwacza chwilowe oraz średnie zużycie paliwa w silnikach:
• benzynowych z elektronicznie sterowanym wtryskiem,
• benzynowych z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu,
• diesla z wtryskiem elektronicznym (Common Rail), silniki HDI - PEUGEOT, CITROEN.
Miernik wyświetla zużycie paliwa w l/h. Dodatkowo po podłączeniu sygnału z czujnika prędkości pojazdu otrzymujemy wynik zużycia również w l/100km. Jeżeli nie jesteśmy w stanie zlokalizować takiego czujnika możemy podłączyć wejście prędkości pod cewkę zapłonową. Otrzymujemy wówczas pomiar prędkości obrotowej pojazdu. Miernik zużycia paliwa pełni funkcję komputera pokładowego w pojazdach, które fabrycznie nie zostały w niego wyposażone. Może również posłużyć do weryfikacji zużycia paliwa wyświetlanego przez fabrycznie zamontowany komputer pokładowy. Komputer w celu zminimalizowania wymiarów, został wykonany w technologii lutowania powierzchniowego SMD.
Po odpowiedniej kalibracji, polegającej na wpisaniu współczynników charakterystyki wydatku jest w stanie poprawnie obliczać i wyświetlać:
• czasy wtrysku benzyny z dwóch kanałów (w silnikach V jeden kanał na sekcję),
• prędkość obrotową silnika lub prędkość pojazdu,
• chwilowe zużycie paliwa maksymalnie z 50 próbek w g/s, kg/h, l/h oraz l/100km,
• średnie zużycie paliwa w l/h oraz l/100km.
• ilość aktualnie spalonego paliwa w litrach,
• czas pracy silnika w g/m/s,
• przebieg samochodu w kilometrach.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2010, 11:22 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 2 razy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Założyłem kompa
Fajny bajer - szczególnie jak przełączę na pomiar bieżący to przy ostrym starcie - szczególnie na II biegu - koło 80 km/h pokazuje zużycie ponad 50 l / 100 km
Aż włos się jeży.
Przykłady:
Na postoju - różnica ze światłami a bez świateł - 0,1 l / h
Przeliczcie teraz * ileś milionów samochodów w Polsce ?
Na postoju - różnica z klimą i bez - 1,4l / h
Na średnie zużycie jeszcze za wcześnie - za mało kilometrów przejechałem a specjalnie tylko po to żeby coś wykazało nie będę jeździł.
Dodaje trzy zdjątka :
Tam gdzie najmniej pokazuje (górna skala) to - silnik na wolnych obrotach na postoju.
Drugie - tam gdzie trochę więcej to podobnie - ale ze światłami.
Tam gdzie najwięcej to bez świateł ale z klimą.
Dolna skala to średnie zużycie .
Komp wklejony jest w popielniczkę - jak wychodzę z auta to ją zamykam.
Niestety komp jest tańszy od najtańszej szyby więc go muszę jakoś chować.

Fajny bajer - szczególnie jak przełączę na pomiar bieżący to przy ostrym starcie - szczególnie na II biegu - koło 80 km/h pokazuje zużycie ponad 50 l / 100 km

Aż włos się jeży.
Przykłady:
Na postoju - różnica ze światłami a bez świateł - 0,1 l / h
Przeliczcie teraz * ileś milionów samochodów w Polsce ?
Na postoju - różnica z klimą i bez - 1,4l / h
Na średnie zużycie jeszcze za wcześnie - za mało kilometrów przejechałem a specjalnie tylko po to żeby coś wykazało nie będę jeździł.

Dodaje trzy zdjątka :
Tam gdzie najmniej pokazuje (górna skala) to - silnik na wolnych obrotach na postoju.
Drugie - tam gdzie trochę więcej to podobnie - ale ze światłami.
Tam gdzie najwięcej to bez świateł ale z klimą.
Dolna skala to średnie zużycie .
Komp wklejony jest w popielniczkę - jak wychodzę z auta to ją zamykam.
Niestety komp jest tańszy od najtańszej szyby więc go muszę jakoś chować.

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Podłanczasz do zasilania - ja podłączyłem pod masę (blacharka) w komorze silnika ;
Plus pod aku ale poprzez bezpiecznik na przewodzie ;
kabel do impulsów zbierający dane (wtrysk paliwa)
oraz kabel zbierający impuls z impulsatora.
Potem trzeba tylko skalibrować komputerek i to wszystko.
Kalibracja ( dwa razy do pełna paliwka oraz prędkość - najlepiej za pośrednictwem GPS - a
Miernik oblicza czas wtrysku w stosunku do ilości przejechanych kilometrów , pokazując zużycie chwilowe ; średnie a także ile zużył paliwa od ostatniego wyzerowania.
Jeśli zaczniesz pilnować tego i wyzerujesz przy pełnym zbiorniku - zawsze wiesz ile jeszcze masz litrów benzyny.
Pokazuje także prędkość ; prędkość średnią między zerowaniami ; ilość przejechanych kilometrów ; prędkość maksymalną z jaką jechałeś między zerowaniami.
program można ubgreydować - a nowe pomysły co do funkcji jakie można wprowadzić przesłał do producenta mój szwagier - między innymi to , żeby komputerek liczył czas od 0 - 100 km /h , za każdym razem jak przystaniesz - czyli możesz osiągnąć czas w granicach 12 s ale i też 2 godziny zależy czy przyspieszasz , żeby sprawdzić w jakim czasie osiągniesz 100 km /h czy jedziesz normalnie od momentu ruszenia i 100 uzyskasz po 2 godzinach jazdy
Możliwości jest wiele a szwagrowi zależy aby przyżąd mieżył metry bo potrzebne jest to w rajdach terenowych.
Co do przyżądu - włos się jeży jak przywalisz na przyspieszeniu - spojżysz na zużycie chwilowe a tam pokazuje 50 l / 100 km.
Małe upsss.
Acha panowie i panie !!!
CIEKAWOSTKA !!!
Przez trzy dni mój młody jeździł moim autkiem bo u niego w hiunday- u zmieniałem uszczelniacze na zaworach.
Średnie spalanie z 7l/100 km po mieście wzrosło do 12,4l/100 km
Więc jeśli chodzi o zużycie paliwa - najważniejszy jest Łącznik między pedałem gazu a kierownicą.
Wcale się teraz nie dziwię jak ktoś tu na forum pisze , że jemu pali 10 czy 12 / 100

Plus pod aku ale poprzez bezpiecznik na przewodzie ;
kabel do impulsów zbierający dane (wtrysk paliwa)
oraz kabel zbierający impuls z impulsatora.
Potem trzeba tylko skalibrować komputerek i to wszystko.
Kalibracja ( dwa razy do pełna paliwka oraz prędkość - najlepiej za pośrednictwem GPS - a
Miernik oblicza czas wtrysku w stosunku do ilości przejechanych kilometrów , pokazując zużycie chwilowe ; średnie a także ile zużył paliwa od ostatniego wyzerowania.
Jeśli zaczniesz pilnować tego i wyzerujesz przy pełnym zbiorniku - zawsze wiesz ile jeszcze masz litrów benzyny.
Pokazuje także prędkość ; prędkość średnią między zerowaniami ; ilość przejechanych kilometrów ; prędkość maksymalną z jaką jechałeś między zerowaniami.
program można ubgreydować - a nowe pomysły co do funkcji jakie można wprowadzić przesłał do producenta mój szwagier - między innymi to , żeby komputerek liczył czas od 0 - 100 km /h , za każdym razem jak przystaniesz - czyli możesz osiągnąć czas w granicach 12 s ale i też 2 godziny zależy czy przyspieszasz , żeby sprawdzić w jakim czasie osiągniesz 100 km /h czy jedziesz normalnie od momentu ruszenia i 100 uzyskasz po 2 godzinach jazdy

Możliwości jest wiele a szwagrowi zależy aby przyżąd mieżył metry bo potrzebne jest to w rajdach terenowych.
Co do przyżądu - włos się jeży jak przywalisz na przyspieszeniu - spojżysz na zużycie chwilowe a tam pokazuje 50 l / 100 km.

Małe upsss.

Acha panowie i panie !!!
CIEKAWOSTKA !!!
Przez trzy dni mój młody jeździł moim autkiem bo u niego w hiunday- u zmieniałem uszczelniacze na zaworach.
Średnie spalanie z 7l/100 km po mieście wzrosło do 12,4l/100 km
Więc jeśli chodzi o zużycie paliwa - najważniejszy jest Łącznik między pedałem gazu a kierownicą.
Wcale się teraz nie dziwię jak ktoś tu na forum pisze , że jemu pali 10 czy 12 / 100



Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zrobie mały off.
Po przejechaniu 300 km mogłem pożądnie wykalibrować komputer.
Średnie zurzycie na szczęście po wypadzie młodego udało się zbić do 7,15 l / 100 km.
Ciekawostką jest - czego nie wiedziałem - że na II biegu Esi pali najwięcej.
Wynika to z przełożenia skrzyni biegów.
Przy normalnym przyspieszaniu spalanie chwilowe wacha się na poziomie 12l a na II 20 l
przy normalnej jeździe ok 6-7 l.
.
Ogólnie powiem tak: Teraz już wiem ile mam jeszcze paliwa w zbiorniku i olewam wskaźnik paliwa i to wiem co do litra.
Komputer uczy mnie a wszczególności moją prawą nogę jak powinno się przyspieszać.
Wczoraj zakładałem ten sam komputerek u ojca w Mondeo.
Już wprzy pierwszym przyspieszeniu się wystraszył
Urządzenie kosztuje niecałe 160 zł.Obsługa po Polsku.
Mały dopisek - jeśli chodzi o hamowanie silnikiem - to jednak nie ma zurzycia paliwa - komputerek dostał abgrejd oprogramowania i wszystko jest teraz cacy.
Po przejechaniu 300 km mogłem pożądnie wykalibrować komputer.
Średnie zurzycie na szczęście po wypadzie młodego udało się zbić do 7,15 l / 100 km.
Ciekawostką jest - czego nie wiedziałem - że na II biegu Esi pali najwięcej.
Wynika to z przełożenia skrzyni biegów.
Przy normalnym przyspieszaniu spalanie chwilowe wacha się na poziomie 12l a na II 20 l
przy normalnej jeździe ok 6-7 l.
.
Ogólnie powiem tak: Teraz już wiem ile mam jeszcze paliwa w zbiorniku i olewam wskaźnik paliwa i to wiem co do litra.
Komputer uczy mnie a wszczególności moją prawą nogę jak powinno się przyspieszać.
Wczoraj zakładałem ten sam komputerek u ojca w Mondeo.
Już wprzy pierwszym przyspieszeniu się wystraszył

Urządzenie kosztuje niecałe 160 zł.Obsługa po Polsku.
Mały dopisek - jeśli chodzi o hamowanie silnikiem - to jednak nie ma zurzycia paliwa - komputerek dostał abgrejd oprogramowania i wszystko jest teraz cacy.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2010, 11:30 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 3 razy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jurek nie żebym coś się czepiał ale myślę,że ten bajerek pokazując "0" kłamie.
1. Znaczy,że jak na Mont Ewereście wybudują serpentynę o długości np. 400 km. i będę zjeżdżał na zapalonym silniku z pełnym bakiem oczywiście hamując silnikiem ,to po 400 km. też będzie pełen?
2. W tym czasie pracuje na mieszance powietrze-powietrze?
Czegoś nie rozumię albo jednak wskaźnik kłamie.
1. Znaczy,że jak na Mont Ewereście wybudują serpentynę o długości np. 400 km. i będę zjeżdżał na zapalonym silniku z pełnym bakiem oczywiście hamując silnikiem ,to po 400 km. też będzie pełen?
2. W tym czasie pracuje na mieszance powietrze-powietrze?
Czegoś nie rozumię albo jednak wskaźnik kłamie.