Wentylator a elektryka!

Moderator: Moderatorzy

Twiks

Wentylator a elektryka!

Post autor: Twiks »

Witam!Mam pytanko o wentylator chłodnicy chodzi mi o elektrykę.Mam mk6 1.4 i problem polega na tym że jeśli wentylator się załączy po przekręceniu stacyjki bo jeszcze nie ostygł silnik wystarczająco to nie mogę zapalić auta muszę poczekać aż wentylator się wyłączy i wtedy beż problemu zapala nie wiem co może być przyczyną.Dzięki za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dobre pytanie. mam ten sam objaw. w znacznym stopniu go zredukowalem zakładając masę między silnikiem a błotnikiem, ale dalej raz na 10-20 odpalen sytuacja sie powtarza.
Twiks

Post autor: Twiks »

Masę dodatkową dołożyłem też i nic to nie zmieniło.Ktoś mi mówił że może to być automat w rozruszniku na wszelki wypadek go wymieniłem akumulator też mam nowy i ciągle to samo!
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

może to jednak zużyty czy zawieszający się rozrusznik
Twiks

Post autor: Twiks »

Rozrusznik był u elektryka i został sprawdzony i jest ok.Nie wiem do czego się przyczepić?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

U mnie tego nigdy nie było - hm ? ? ? - a może poprostu wentylator łyka tyle prądu - że nie starcza go na iskrę na świecach i przez to silnik nie odpala ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

mialem to samo, solidna masa akumulator-silnik zredukowala ten problem praktycznie do zera :mrgreen:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł - u mnie jest taki objaw, że po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon rozrzusznik nie ma siły zakręcić silnikiem i cała elektryka przygasa
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej, pamiętaj , że jak się załancza wentylator chłodnicy podczas pracy silnika - to gdyby nie silniczek krokowy to silnik zwolnił by swą pracę o dobre 300 obrotów - więc sobie pomyślałem - że jednak silnik od wiatraka pobiera dość dużo prądu i właśnie przez to brakuje prądu na iskrę bo rozrusznik też szarpie dużo prądu.
podsumowując - wentylator + rozrusznik = brak lub słaba iskra na świecach.
TAK SOBIE WYKOMBINOWAŁEM :mrgreen:
Ale podkreśle to , że nie jestem elektrykiem samochodowym .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Twiks

Post autor: Twiks »

U mnie jest to samo co u kolegi czyli kontrolki przydasają i nie ma efektu silnik nie odpala.Aha i masę mam konkretną gruby kabel i ciągle nic.Może jest jakiś przekażnik który ma jakieś zwarcie lub nie wytrzymuje obciązenia?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł, pobor prądu przez wentylator jest spory, bo obwod zabezpiecza az 30A bezpiecznik :) sytuacja jest o tyle ciekawa, ze w tej chwili mam jeszcze dodatkowo przerobione swiatla tak ze po przekreceniu stacyjki juz mi sie zapalaja swiatla mijania i nie wpłynelo to na poglebienie sie problemu, a przeciez to dodatkowe kilkadziesiat amper :)

generalnie zanim dolozylem dodatkowa mase mialem taki problem, ze po wlaczeniu swiatel (jak jeszcze nie mialem przerobionych i nie bylo obowiazku jazdy w dzien) i zalaczeniu sie wentylatora samochod momentalnie zaczynalo mulic. po dolozeniu tej dodatkowej masy - problem zniknął
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

a ja mam to samo ale rozwiązałem problem do datkowym włącznikiem rozruszniak ja uważam że jest to wina stacyjki mi się dokładnie to samo robi i na nowy ukryty przycisk naciskam i auto pali
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to zamiast robić przcisk to trzeba było przekaźnik wstawić i żeby przekręcenie stacyjki uruchamiało ten przekaźnik a nie podawało napięcie na rozrusznik
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Twiks pisze:problem polega na tym że jeśli wentylator się załączy po przekręceniu stacyjki bo jeszcze nie ostygł silnik wystarczająco to nie mogę zapalić auta muszę poczekać aż wentylator się wyłączy i wtedy beż problemu zapala
Mam identyczne objawy i też nie wiem dlaczego :oops:
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Twiks pisze:problem polega na tym że jeśli wentylator się załączy po przekręceniu stacyjki bo jeszcze nie ostygł silnik wystarczająco to nie mogę zapalić auta muszę poczekać aż wentylator się wyłączy i wtedy beż problemu zapala
Mam identyczne objawy i też nie wiem dlaczego :oops:
ODPOWIEDZ