wymiana pierscieni

Moderator: Moderatorzy

arwil

wymiana pierscieni

Post autor: arwil »

Czy do wymiany pierscieni w silniku 1.6 16V ZETEC trzeba wyjmowac silnik? (jak twierdzi mechanik) [ czy to tylko "manewr" na podniesienie kosztow]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

da sie to zrobić bez wyjmowania silnika trzeba tylko michę od spodu i głowicę od góry ściągnąć (jeśli się mylę to poprawić ;) )
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Patryk

Post autor: Patryk »

No mozna ale to jest wtedy wiecej pier@#$nia sie bo trzeba co chwile zagladac to od gory to od dolu silnika zeby rozmontowac wszystko wiec sadze ze lepiej bedzie ten silnik wyciagnac i dopiero sie nim bawic, powiem tak gdybym to ja byl tym mechanikiem to tez powiedzialbym ze powinno sie ten silnik wyciagnac :cool:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Potwierdzam słowa kolegów .
Można to zrobić bez wyciągania - ale za dużo kombinacji.
Każdy szanujący swoje nogi i nerwy mechanik wyciągnie silnik do takiej roboty - bo i łatwiej to zrobić i dokładniej.
W szczególności lepiej jest mieć silnik na wierzchu gdy przyjdzie wpuszczać tłoki i skręcać korbowody.
A jak będziesz już robił pierścionki to mam nadzieję , że każesz powymieniać panewki ?
Bo to jedna i ta sama grzebanina.
poza tym jak u ciebie z rozrządem ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

pytanie troszkę luźno związane z tematem (mam nadzieje, ze adminy i mody nie beda sie czepiac), ale czy w dobie tak tanich silnikow z gwarancja dostepnych na allegro, oplaca sie wogole robic takie remonty ?? i tak i tak trzeba do tego wyciagac i wkladac silnik ale jeszcze do tego trzeba majatek zaplacic za czesci i robocizne. silniki .1.6 16V mozna kupic za 700-900zl z gwarancja, a 1.8 16v 105km nawet jescze taniej (spalanie to samo a wiecej mocy)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

NIE nie beda sie czepiac :P tu masz sporo racji ale trzeby wiedziec jaki koszt takiej wymiany pierscionków ? jezeli ma sie to kształtowac w okolicy 1.000zł to ja tez bym szukał innego silnika OCZYWISCIE z GWARANCJˇ !!!!!!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja sobie bym zrobił ale pytanie dobre dla tych co musza zaprowadzić do mechanika :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

pytanie jest o tyle (dla mnie) na czasie, ze moj 1.4 pali 1L oleju na 3000km. mam zamiar wymienić na zlocie popychacze + uszczelniacze zaworów. jeżeli to spowoduje zmniejszenie spalania oleju do 1L <5000km to po prstu te 2 razy do roku bede dolewal, ale jesli nie to (przy cenie 400zl za 1.4) to chyba wymienie silnik zamiast sie bawic w wałki, szklanki, panewki, piescienie, planowanie, uszczelki

choc przyznam wam, ze nawet ten 1L oleju dolać do silnika 3 razy do roku przy cenie oleju 50zł (za bańkę 5L Castrol Mineral) to też się nie opłaca silnika robić. spalanie jest w miarę w normie, z odpalaniem nie ma problemów, nic się nie przegrzewa ino zasłone dymną robi przy wyższych obrotach :D

największą zaletą escorta jest fakt iż części do tej fury są niemal tak tanie jak do poldka :) i o ile nie trzeba płacić za mechaniora to radząc sobie "domowymi" sposobami staje się jednym z najtańszych w utrzymaniu pojazdów w tej klasie (i roczniku)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej jeśli chcesz wiedzieć czy ci pierścionki puszczają to po prostu sprawdź sobie kompresję w cylindrach ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

yagr wymienie to co napisalem - bo najtaniej i najprosciej. jezeli nie pomoze to go zajezdze az padnie a potem wymienie na drugi silnik. szkoda kasy pakowac. moze wtedy wymienie od razu wiazke cpu i wstawie 1.6 8v
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja wam powiem tak jeśli goś chce wymiany pirścieni nie wysiągam silnika :cool:
jeśli jest remont to tak :cool:
a ogulni to tych silników nie wartto robić jak właściciel się na nim niezna
:razz:
ponieważ na allegro kupiża grosze
a tzw. kapa wyjdzie drożej
a nikt za 100 zeta nie będzie tego robił i brał pdpowiedzialności ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Patryk

Post autor: Patryk »

Powiedzcie mi tylko co to jest za gwarancja na te silniki, to daja jakies firmy ktore robia kapy silnikow i sprzedaja czy jak :?: bo chodzi mi o to ze np. kupie silnik zrobie sam swapa a potem mi sie cos zdupi i pojde z gwarancja a oni mi sie kaza wypalowac i zostane z tym wszystkim jak ten debil :-| i na jak dlugo daja takie gwarancje :?:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak bym Ci wymieniał taki silnik to dał bym Ci gwarancję na to co robiłem - czyli , że silnik nie odpadnie podczas jazdy - rególacja sprzegła - bo to wchodzi w robociznę i prawidłowe połączenie mechaniczno elektryczne osprzętu silnika.
Ale jeśli by coś było w silniku skitrane lub w rozruszniku bądź w alternatorze - to była by to dodatkowa naprawa lub wymiana - lub bym Ci kazał się - twój cytat : wypałować : :mrgreen:
No bo co mnie obchodzi stan techniczny silnika czy osprzętu ?
chciałeś wymiany - to ją masz. :razz: a , że dałeś mi gówno do przełożenia ? - chm? może klient tak właśnie chciał ? :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Patryk, gwarancja polega na tym z reguły, że jeśli wsadzisz do auta a tu sie okaze, ze np. nie pali (słaba kompresja), pęknięta głowica czy ciągnie oleju jak benzyny to wtedy ci zwracaja kase za neigo albo wymieniaja na drugi.

głównie chodzi o to że dają gwarancje na to, że jest sprawny mechanicznie, zapali i bedziesz mógł sobie na nim pojezdzic.
Patryk

Post autor: Patryk »

Hmmm czyli taka kiepsciutka ta gwarancja :-| Nigdy nie masz pewnosci ze wrzucisz sobie nowy silniczek i Ci na bank odpali a jak nie to znowu wyciagac itd
ODPOWIEDZ