wymiana pierscieni
Moderator: Moderatorzy
wymiana pierscieni
Czy do wymiany pierscieni w silniku 1.6 16V ZETEC trzeba wyjmowac silnik? (jak twierdzi mechanik) [ czy to tylko "manewr" na podniesienie kosztow]
No mozna ale to jest wtedy wiecej pier@#$nia sie bo trzeba co chwile zagladac to od gory to od dolu silnika zeby rozmontowac wszystko wiec sadze ze lepiej bedzie ten silnik wyciagnac i dopiero sie nim bawic, powiem tak gdybym to ja byl tym mechanikiem to tez powiedzialbym ze powinno sie ten silnik wyciagnac 

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Potwierdzam słowa kolegów .
Można to zrobić bez wyciągania - ale za dużo kombinacji.
Każdy szanujący swoje nogi i nerwy mechanik wyciągnie silnik do takiej roboty - bo i łatwiej to zrobić i dokładniej.
W szczególności lepiej jest mieć silnik na wierzchu gdy przyjdzie wpuszczać tłoki i skręcać korbowody.
A jak będziesz już robił pierścionki to mam nadzieję , że każesz powymieniać panewki ?
Bo to jedna i ta sama grzebanina.
poza tym jak u ciebie z rozrządem ?
Można to zrobić bez wyciągania - ale za dużo kombinacji.
Każdy szanujący swoje nogi i nerwy mechanik wyciągnie silnik do takiej roboty - bo i łatwiej to zrobić i dokładniej.
W szczególności lepiej jest mieć silnik na wierzchu gdy przyjdzie wpuszczać tłoki i skręcać korbowody.
A jak będziesz już robił pierścionki to mam nadzieję , że każesz powymieniać panewki ?
Bo to jedna i ta sama grzebanina.
poza tym jak u ciebie z rozrządem ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
pytanie troszkę luźno związane z tematem (mam nadzieje, ze adminy i mody nie beda sie czepiac), ale czy w dobie tak tanich silnikow z gwarancja dostepnych na allegro, oplaca sie wogole robic takie remonty ?? i tak i tak trzeba do tego wyciagac i wkladac silnik ale jeszcze do tego trzeba majatek zaplacic za czesci i robocizne. silniki .1.6 16V mozna kupic za 700-900zl z gwarancja, a 1.8 16v 105km nawet jescze taniej (spalanie to samo a wiecej mocy)
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
pytanie jest o tyle (dla mnie) na czasie, ze moj 1.4 pali 1L oleju na 3000km. mam zamiar wymienić na zlocie popychacze + uszczelniacze zaworów. jeżeli to spowoduje zmniejszenie spalania oleju do 1L <5000km to po prstu te 2 razy do roku bede dolewal, ale jesli nie to (przy cenie 400zl za 1.4) to chyba wymienie silnik zamiast sie bawic w wałki, szklanki, panewki, piescienie, planowanie, uszczelki
choc przyznam wam, ze nawet ten 1L oleju dolać do silnika 3 razy do roku przy cenie oleju 50zł (za bańkę 5L Castrol Mineral) to też się nie opłaca silnika robić. spalanie jest w miarę w normie, z odpalaniem nie ma problemów, nic się nie przegrzewa ino zasłone dymną robi przy wyższych obrotach
największą zaletą escorta jest fakt iż części do tej fury są niemal tak tanie jak do poldka
i o ile nie trzeba płacić za mechaniora to radząc sobie "domowymi" sposobami staje się jednym z najtańszych w utrzymaniu pojazdów w tej klasie (i roczniku)
choc przyznam wam, ze nawet ten 1L oleju dolać do silnika 3 razy do roku przy cenie oleju 50zł (za bańkę 5L Castrol Mineral) to też się nie opłaca silnika robić. spalanie jest w miarę w normie, z odpalaniem nie ma problemów, nic się nie przegrzewa ino zasłone dymną robi przy wyższych obrotach

największą zaletą escorta jest fakt iż części do tej fury są niemal tak tanie jak do poldka

ja wam powiem tak jeśli goś chce wymiany pirścieni nie wysiągam silnika
jeśli jest remont to tak
a ogulni to tych silników nie wartto robić jak właściciel się na nim niezna
ponieważ na allegro kupiża grosze
a tzw. kapa wyjdzie drożej
a nikt za 100 zeta nie będzie tego robił i brał pdpowiedzialności

jeśli jest remont to tak

a ogulni to tych silników nie wartto robić jak właściciel się na nim niezna

ponieważ na allegro kupiża grosze
a tzw. kapa wyjdzie drożej
a nikt za 100 zeta nie będzie tego robił i brał pdpowiedzialności

fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Powiedzcie mi tylko co to jest za gwarancja na te silniki, to daja jakies firmy ktore robia kapy silnikow i sprzedaja czy jak
bo chodzi mi o to ze np. kupie silnik zrobie sam swapa a potem mi sie cos zdupi i pojde z gwarancja a oni mi sie kaza wypalowac i zostane z tym wszystkim jak ten debil
i na jak dlugo daja takie gwarancje 



- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak bym Ci wymieniał taki silnik to dał bym Ci gwarancję na to co robiłem - czyli , że silnik nie odpadnie podczas jazdy - rególacja sprzegła - bo to wchodzi w robociznę i prawidłowe połączenie mechaniczno elektryczne osprzętu silnika.
Ale jeśli by coś było w silniku skitrane lub w rozruszniku bądź w alternatorze - to była by to dodatkowa naprawa lub wymiana - lub bym Ci kazał się - twój cytat : wypałować :
No bo co mnie obchodzi stan techniczny silnika czy osprzętu ?
chciałeś wymiany - to ją masz.
a , że dałeś mi gówno do przełożenia ? - chm? może klient tak właśnie chciał ? 
Ale jeśli by coś było w silniku skitrane lub w rozruszniku bądź w alternatorze - to była by to dodatkowa naprawa lub wymiana - lub bym Ci kazał się - twój cytat : wypałować :

No bo co mnie obchodzi stan techniczny silnika czy osprzętu ?
chciałeś wymiany - to ją masz.


Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Patryk, gwarancja polega na tym z reguły, że jeśli wsadzisz do auta a tu sie okaze, ze np. nie pali (słaba kompresja), pęknięta głowica czy ciągnie oleju jak benzyny to wtedy ci zwracaja kase za neigo albo wymieniaja na drugi.
głównie chodzi o to że dają gwarancje na to, że jest sprawny mechanicznie, zapali i bedziesz mógł sobie na nim pojezdzic.
głównie chodzi o to że dają gwarancje na to, że jest sprawny mechanicznie, zapali i bedziesz mógł sobie na nim pojezdzic.