obrotomierz - 3000 obrotów i tak cały czas
Moderator: Moderatorzy
obrotomierz - 3000 obrotów i tak cały czas
Witam, na początek sorry że znowu o obrotomierzu. Nie zakładałbym nowego tematu o obrotomierzu, ale nie mogę zanleść rozwiązania na ten problem. Do rzeczy chodzi o to że posiadam escorta 1.4 CVH z 1994 prawdopodobnie wersja CLX, ma on fabryczny obrotomierz. I tu pojawia się mój problem, przekrecam kluczyk do pozycji przed zapłonem obrotmierz dostaje zasilanie dochodzi do pozycji 1000 obrotów po czym spokojnie opada na 0(wydaje mi się to normalne) odpalam silnik i obrotomierz wędruje na 3000 i tak już cały czas. Dodam że obroty silnika mi się nie zawieszają. A najzabawniejsze w tym wszystkim jest to że jak przejadę około 30 km to obrotomierz zaczyna pracować normalnie. Czy to może być wina filtra obrotomierza - czy wysnułem dziwną teorię. Błagam napiszcie co o tym myślicie, bo walczę z nim już 2 tygodnie. Sorry za taki długi post
dzięki wielkie cidzej, rozwiązanie jednego problem już mamcidzej pisze:mogę ci powiedziec, ze napewno nie jest to normalne iż: "przekrecam kluczyk do pozycji przed zapłonem obrotmierz dostaje zasilanie dochodzi do pozycji 1000 obrotów po czym spokojnie opada na 0".
najprawdopodobniej coś nie tak jest z zasilaniem (masą).


ok, jamszoł tak zrobię.
Jak się rogrzeje to niczego nie zmienia. Nadal pozostajena 3000.
ale teraz powstało nowe pytanie czy obrotomierz dostaje informacje z czujnika położenia wału korbowego? bezpośrednio, czy może to idzie przez ten Edis cały ? bo ze schematów w książce to wygląda że za nim sygnał trafi nna zegar to najpierw idzie do ecu potem jakiś filtr i dopiero zegra. jak się mylę to mnie poprawcie
Jak się rogrzeje to niczego nie zmienia. Nadal pozostajena 3000.
ale teraz powstało nowe pytanie czy obrotomierz dostaje informacje z czujnika położenia wału korbowego? bezpośrednio, czy może to idzie przez ten Edis cały ? bo ze schematów w książce to wygląda że za nim sygnał trafi nna zegar to najpierw idzie do ecu potem jakiś filtr i dopiero zegra. jak się mylę to mnie poprawcie

ok podłączyłem oddzielny przewód masy do zegara tak jak rdadził jamszoł.
Niestety nadal to samo obrotomierz przy przekręceniu kluczyka w I pozycję lekko drgnie, potem zapłon i wędruje na 3000, i tam już pozostaje. Jak doddaję gazu to lekko idzie do 3200 i już wyżej nie. Pracuje w zakresie 3000 do 3200.
Czasem nie wiem od czego to zależy potrafi pracować normalnie. Strasznie mnie to wkurza
ma czasem ochotę go wyrwać z tych zegarów
I jeszcze jedna kwestia czy on może mieć sygnał z alternatora
Niestety nadal to samo obrotomierz przy przekręceniu kluczyka w I pozycję lekko drgnie, potem zapłon i wędruje na 3000, i tam już pozostaje. Jak doddaję gazu to lekko idzie do 3200 i już wyżej nie. Pracuje w zakresie 3000 do 3200.
Czasem nie wiem od czego to zależy potrafi pracować normalnie. Strasznie mnie to wkurza


I jeszcze jedna kwestia czy on może mieć sygnał z alternatora

Jeżeli bardzo mocno Cię to wnerwia, to mam rozwiązanie zobacz:
http://moto.allegro.pl/item191111009_li ... mierz.html
http://moto.allegro.pl/item191229718_li ... ierz_.html
http://moto.allegro.pl/item191396884_fo ... erzem.html
http://moto.allegro.pl/item191653149_li ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item191655015_li ... kazja.html
I kilka innych rozwiązań też jeszcze jest
http://moto.allegro.pl/item191111009_li ... mierz.html
http://moto.allegro.pl/item191229718_li ... ierz_.html
http://moto.allegro.pl/item191396884_fo ... erzem.html
http://moto.allegro.pl/item191653149_li ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item191655015_li ... kazja.html
I kilka innych rozwiązań też jeszcze jest
dzięki za pomoc darcun4, ale nie będę kupował nowych zegarów, bo może okazać się że wina nie leży po stronie zegarów, (a tego jestem pewien na 99%)
w tej chwili zaczęło padać więc odkładam prace na następny tydzień. Teraz szukam jakiegoś schematu elektrycznego tego ustrojstwa i tam będę szukał problemu. 


- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Polecam kupic nowe zegary,nawet takie z zajechana obudowa,byle by bylko byly i jednak sprobowac przelozyc elektronike.Tylko musisz kupic wersje 93-94 jesli na pewno nie chcesz problemow z wyskalowaniem. Jak to nie pomoze,to zostanie Ci tylko wymiana EDIS,bo z tego wlasnie miejsca brany jest sygnal na obrotomierz. Modul edis bierze z kolei informacje o obrotoach z czujnika walu korbowego.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
OK WieSiu i to jest jasna i rzeczowa odpowiedź.
Czyli tak jak myślałem że obrotomierz jednak ma sygnał z czujnika wału korbowego za pośrednictwem EDISA
NO to jeszcze sprawdze dokładnie połączenia do edisa i od czujnika. Na wszelki wypadek potem zrobie reset kompa i napisze co i jak.
POZDRAWIAM wszytskich i dzięki wszystkim za pomoc.
Czyli tak jak myślałem że obrotomierz jednak ma sygnał z czujnika wału korbowego za pośrednictwem EDISA

NO to jeszcze sprawdze dokładnie połączenia do edisa i od czujnika. Na wszelki wypadek potem zrobie reset kompa i napisze co i jak.
POZDRAWIAM wszytskich i dzięki wszystkim za pomoc.