problem z rozrzadem
Moderator: Moderatorzy
problem z rozrzadem
mam escorta 1.6 16v,90KM i chyba mi przeskoczyl o jeden zabek na pasku ale nie moge znalesc znakow na kolach pomuszcie
rrr
foto
- Załączniki
-
- Sposób ustawiania tłoka 1. cylindra w położeniu GMP
Wycięcie (2) na kole pasowym wału korbowego powinno się pokryć ze znakiem umieszczonym na misce olejowej. Wycięcie (1) na kole pasowym nie jest wykorzystywane. - image143.jpg (8.8 KiB) Przejrzano 3183 razy
Ja jak robilem to u siebie tez ich nie widzialem. W WKŁ napisane jest ze trzeba zdjac pokrywe zaworow wiec moze pod pokrywa sa jakies znaki.
Zobacz na tego linka moze cos znajdziesz :]
http://www.fordescort.org/content/view/27/45/
Piszesz ze przestawil Ci sie o jeden zabek wiec moze go poprostu cofnij. Jeden zabek to nie tragedia, nie powinno sie nic stac, jedynie bedzie samochd Ci gasl itp. Ja jak sie tam bawilem to tez mi sie przestawil, cofnalem i szczerze mowiac nie jestem pewien to jednego walka ale chodzi dobrze i narazie nic sie nie dzieje
Zobacz na tego linka moze cos znajdziesz :]
http://www.fordescort.org/content/view/27/45/
Piszesz ze przestawil Ci sie o jeden zabek wiec moze go poprostu cofnij. Jeden zabek to nie tragedia, nie powinno sie nic stac, jedynie bedzie samochd Ci gasl itp. Ja jak sie tam bawilem to tez mi sie przestawil, cofnalem i szczerze mowiac nie jestem pewien to jednego walka ale chodzi dobrze i narazie nic sie nie dzieje

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jeśli rzeczywiście pasek przeskoczył o jeden ząbek to jest do natychmiastowej wymiany i to nie za tydzień czy miesiąc ale już teraz.SlaVkoEg pisze:Piszesz ze przestawil Ci sie o jeden zabek wiec moze go poprostu cofnij
Podczas przyspieszania lub przy więkrzym obciążeniu silnika na 100 % przeskoczy o następny ząbek a to już jest bliziutko do uderzenia tłoka o zawór.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wynika z tego , że jest coś nie tak z naciągiem - może źle był obsłużony ?on byl wymieniony ale gdy zdjalem gorna oslone to zaowarzylem ze jest luzny
Czyli po założeniu paska należy go poluźnić - naciągnąć i dopiero dokręcić ?
Jeśli z jakiś przyczyn pasek ( nowy ) był luźny to wina leży w napinaczu a jeśli tak było to paska nie trzeba wymieniać , tylko ustawić rozrząd od podstaw jeszcze raz ze szczególnym przyjrzeniem się naciągaczowi paska.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]