problem z rozrzadem

Moderator: Moderatorzy

mysliwy

problem z rozrzadem

Post autor: mysliwy »

mam escorta 1.6 16v,90KM i chyba mi przeskoczyl o jeden zabek na pasku ale nie moge znalesc znakow na kolach pomuszcie
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

rrr

Post autor: darcun4 »

foto
Załączniki
Sposób ustawiania tłoka 1. cylindra w położeniu GMP
<br />
<br />Wycięcie (2) na kole pasowym wału korbowego powinno się pokryć ze znakiem umieszczonym na misce olejowej. Wycięcie (1) na kole pasowym nie jest wykorzystywane.
Sposób ustawiania tłoka 1. cylindra w położeniu GMP

Wycięcie (2) na kole pasowym wału korbowego powinno się pokryć ze znakiem umieszczonym na misce olejowej. Wycięcie (1) na kole pasowym nie jest wykorzystywane.
image143.jpg (8.8 KiB) Przejrzano 3183 razy
mysliwy

Post autor: mysliwy »

te znaki wiem ale powinny byc jeszcze znaki na zebatkach walkow rozrzadu
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Ja jak robilem to u siebie tez ich nie widzialem. W WKŁ napisane jest ze trzeba zdjac pokrywe zaworow wiec moze pod pokrywa sa jakies znaki.

Zobacz na tego linka moze cos znajdziesz :]

http://www.fordescort.org/content/view/27/45/

Piszesz ze przestawil Ci sie o jeden zabek wiec moze go poprostu cofnij. Jeden zabek to nie tragedia, nie powinno sie nic stac, jedynie bedzie samochd Ci gasl itp. Ja jak sie tam bawilem to tez mi sie przestawil, cofnalem i szczerze mowiac nie jestem pewien to jednego walka ale chodzi dobrze i narazie nic sie nie dzieje :)
mysliwy

Post autor: mysliwy »

Dzieki wielkie z tymi zdieciami dam sobie rade wlasnie tego potszebowalem
mysliwy

Post autor: mysliwy »

ja podejzewam ze sie przestawil ale nie jestem pewien wiec chce sie upewnic ale takie ma objawy a nie chce grzebac jak nie jestem pewien
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

SlaVkoEg pisze:Piszesz ze przestawil Ci sie o jeden zabek wiec moze go poprostu cofnij
jeśli rzeczywiście pasek przeskoczył o jeden ząbek to jest do natychmiastowej wymiany i to nie za tydzień czy miesiąc ale już teraz.
Podczas przyspieszania lub przy więkrzym obciążeniu silnika na 100 % przeskoczy o następny ząbek a to już jest bliziutko do uderzenia tłoka o zawór.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

jamszoł, a jezeli mi przeskoczyl w momencie gdy zablokowalem walki i na sile probowalem odkrecic kolo pasowe walu korbowego??
mysliwy

Post autor: mysliwy »

on byl wymieniony ale gdy zdjalem gorna oslone to zaowarzylem ze jest luzny nawet miedzy kolami a co dopiero w naj dluszym miejscu dlatego wole to zrobic sam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

on byl wymieniony ale gdy zdjalem gorna oslone to zaowarzylem ze jest luzny
wynika z tego , że jest coś nie tak z naciągiem - może źle był obsłużony ?
Czyli po założeniu paska należy go poluźnić - naciągnąć i dopiero dokręcić ?
Jeśli z jakiś przyczyn pasek ( nowy ) był luźny to wina leży w napinaczu a jeśli tak było to paska nie trzeba wymieniać , tylko ustawić rozrząd od podstaw jeszcze raz ze szczególnym przyjrzeniem się naciągaczowi paska.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mysliwy

Post autor: mysliwy »

i rozumiem ze inaczej nie ustawie tylko zdejmujac pokrywe zaworow bo na kolach zebatych walkow rozrzadu nie ma zadnych znakow przynajmniej u mnie
ODPOWIEDZ