Domowa regulacja zaworów w Essim 1.4
Moderator: Moderatorzy
Domowa regulacja zaworów w Essim 1.4
Witam Wszystkich Escortmaniaków. Mam problem z silnikiem, jest do silnik 1.4 monowtrysk z gazem. Jednak chodzi dość głośno, jak diesel prawie. Wymieniłem jedną z poduszek silnika (reszta w stanie ok), jednak jest to samo. Prawdopodobnie chodzi o regulację zaworów, czy może ktoś opisać czy da sie to zrobić w domowym garażu, i jak sie do tego zabrać. Z tego co sie orientuję to muszą być zachowane jakieś odstępy czy coś takiego. Prosił bym o dokładny opis tej regulacji. Może wcale to nie są zawory tylko coś innego, proszę o pomoc i rady.
Pozdrawiam Clinic
Pozdrawiam Clinic
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zawory regulowane są hydraulicznie i nie masz możliwości ich wyregulowania.
Jeżeli słychać zawory podczas pracy silnika to - albo masz zbyt stary olej który stracił już swoje właściwości . albo masz wyrobione popychacze zaworów - mają zbyt duży luz i nie trzymają ciśnienia.
Ewentualnie masz przestawiony zapłon i opary gazu lub bęzyny mogą być spalane bardziej wybuchowo a to też odbije się na ilości decybeli wychodzących z silnika (będzie słychać zawory)
Jeżeli słychać zawory podczas pracy silnika to - albo masz zbyt stary olej który stracił już swoje właściwości . albo masz wyrobione popychacze zaworów - mają zbyt duży luz i nie trzymają ciśnienia.
Ewentualnie masz przestawiony zapłon i opary gazu lub bęzyny mogą być spalane bardziej wybuchowo a to też odbije się na ilości decybeli wychodzących z silnika (będzie słychać zawory)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
podlacze sie pod temacik, mialem ostatnio sporo grzebane w silniku, zatem:
jakie byly by objawy nie trzymania cisnienia?jamszoł pisze:...Jeżeli słychać zawory podczas pracy silnika to - albo masz zbyt stary olej który stracił już swoje właściwości . albo masz wyrobione popychacze zaworów - mają zbyt duży luz i nie trzymają ciśnienia.
mialem przestawiany zaplon, autko jest o wiele zywotniejsze niz wczesniej, ale czy to stukanie moze miec jakies negatywne konsekwencje dla silnika?Ewentualnie masz przestawiony zapłon i opary gazu lub bęzyny mogą być spalane bardziej wybuchowo a to też odbije się na ilości decybeli wychodzących z silnika (będzie słychać zawory)
Ja niedawno wymieniłem popychacze i wraz z wymianą oleju teraz prawie nie słychać silnika, stojąc na światłach tylko po obrotomierzu wiem że silnik pracuje ( a mam prawie 196 tyś przebiegu). 36zł za popychacz to trochę przesada zobaczcie tutaj
Ja kupiłem komplet niefirmowy i jestem zadowolony.
AHA 8 sztuk do każdego zaworu jeden ( do silnika 1,4 )
Ja kupiłem komplet niefirmowy i jestem zadowolony.
AHA 8 sztuk do każdego zaworu jeden ( do silnika 1,4 )
W cvh nie tylko popychacze sie koncza ale walek sie wyciera i przez to slaby sie robi. Czyli zazwyczaj wymieniac trzeba i walek i popychacze,bo zalozenie popychaczy na wytarty walek mija sie z celem.adrianolkusz pisze:jeszcze jest druga opcja... Wypalone gniazda zaworów i silnik głośno chodzi... u mnie wymiana popychaczy nic nie dała... autko nie ma siły się zebrać przy wyprzedzaniu... na gazie zrobiłem już ponad 60tys. a na benzynce pewnie koło 200tys. było zrobione...
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Tak tylko trzeba wiedzieć mniej więcej o co biega tzn. dobrze postępować wg. instrukcji. A jeżeli nie wiesz jak się zabrać za to to idź do mechanika i patrz mu na łapska jak robi i się nauczyszleon267 pisze:A jak ja mam 1.3 i tez na sluch klekocze jak dieselek to jak ta regulacje mozna przeprowadzic samemu?
