Zurzyty wałek rozrządu
Moderator: Moderatorzy
Zurzyty wałek rozrządu
Spotkałem się z opinią że wymiana samych popychaczy hydraulicznych w 1.4 może nie wystarczyć a to za sprawą zużytego wałka rozrządu. Czy to prawda?? Jak można sprawdzić czy jest zużyty. Chyba rozkręcenie głowicy nie jest konieczne?
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mój znajomy mechanik też twierdzi że wymiana samych szklanek przy przebiegu ponad 150-200 tysięcy pomaga tylko chwilowo i po paru tysiącach znowu trzeba szklanki wymieniać. Wymiana wałka rozrządu razem z popychaczami jest niestety kosztowna...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ja miałem taki porysowane krzywki ale jak porównałem z nowym to była ruznica i to znaczna poprostu jest utrudniony dolot paliwa iwydech spalin przy zurzytym ja za wałek dałem 200zeta 

fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no i prawidłowo - trzeba wziąć pożądny przyrząd pomiarowy i zmierzyć wałek - jeśli się mieści w wymiarach to po co go wymieniać ?adrianolkusz,Patryk pisze:wymiary mial optymalne
Daj do jakiegoś fachowca - niech ci pomierzy.
Szlifowanie odradzam = wałek jest utwardzony tylko powierzchniowo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
słyszałem że w 8v wałek można wyjąć bez ściągania głowicy, info niepotwierdzone
(trzeba by ściągnąć rozrząd i kółko z wałka, wydłubać zaślepkę z głowicy i wyjąć od strony cewki na silniku)
a zna ktoś dane pomiarowe wałków?

(trzeba by ściągnąć rozrząd i kółko z wałka, wydłubać zaślepkę z głowicy i wyjąć od strony cewki na silniku)
a zna ktoś dane pomiarowe wałków?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
są!
Wał rozrządu
Wał rozrządu, odlany z żeliwa, obraca się w pięciu łożyskach wykonanych bezpośrednio w głowicy.
Jest napędzany paskiem zębatym od wału korbowego i ustalony wzdłużnie za pomocą kołnierza oporowego
mocowanego dwiema śrubami do głowicy.
Średnice czopów wału rozrządu:
łożysko nr 1 (od strony napędu rozrządu): 44,75 mm;
łożysko nr 2: 45,00 mm;
łożysko nr 3: 45,25 mm;
łożysko nr 4: 45,50 mm;
łożysko nr 5: 45,75 mm.
Luz promieniowy w łożyskach: 0,030 do 0,058 mm.
Luz osiowy: 0,05 do 0,13 mm.
Grubość kołnierza oporowego wału rozrządu: 4,99 do 5,01 mm.
Wznios krzywek zaworów dolotowych i wylotowych:
- silniki 1,4 dm3 (wszystkie typy): 5,79 mm;
- silniki 1,6 dm3 gaźnikowe: 6,09 mm;
- silniki 1,6 dm3 z wtryskiem benzyny: 6,57 mm.
Wysokości całkowite krzywek (mm)
rodzaj krzywki / zawór dolotowy / zawór wylotowy
silnik 1,4 (wszystkie odmiany) / 38,305 / 37,289
silnik 1,6 gaźnik / 38,606 / 37,690
silnik 1,6 wtrysk / 37,559 / 37,559
Wał rozrządu
Wał rozrządu, odlany z żeliwa, obraca się w pięciu łożyskach wykonanych bezpośrednio w głowicy.
Jest napędzany paskiem zębatym od wału korbowego i ustalony wzdłużnie za pomocą kołnierza oporowego
mocowanego dwiema śrubami do głowicy.
Średnice czopów wału rozrządu:
łożysko nr 1 (od strony napędu rozrządu): 44,75 mm;
łożysko nr 2: 45,00 mm;
łożysko nr 3: 45,25 mm;
łożysko nr 4: 45,50 mm;
łożysko nr 5: 45,75 mm.
Luz promieniowy w łożyskach: 0,030 do 0,058 mm.
Luz osiowy: 0,05 do 0,13 mm.
Grubość kołnierza oporowego wału rozrządu: 4,99 do 5,01 mm.
Wznios krzywek zaworów dolotowych i wylotowych:
- silniki 1,4 dm3 (wszystkie typy): 5,79 mm;
- silniki 1,6 dm3 gaźnikowe: 6,09 mm;
- silniki 1,6 dm3 z wtryskiem benzyny: 6,57 mm.
Wysokości całkowite krzywek (mm)
rodzaj krzywki / zawór dolotowy / zawór wylotowy
silnik 1,4 (wszystkie odmiany) / 38,305 / 37,289
silnik 1,6 gaźnik / 38,606 / 37,690
silnik 1,6 wtrysk / 37,559 / 37,559
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zgadza sie potwierdzam, mozna bez problemu w ten sposob wyciagnac walek, trzeba sciagnac pasek oraz kolo zebate, pierscien oporowy (jest przykrecony na dwoch srubkach do glowicy), sciagnac cewke oraz zaslepke pod nia. Nastepnie odkrecamy dzwignie zaworowe i wyciagamy popychacze hydrauliczne (trzeba pamietac gdzie ktory byl)Yagr pisze:słyszałem że w 8v wałek można wyjąć bez ściągania głowicy, info niepotwierdzone
(trzeba by ściągnąć rozrząd i kółko z wałka, wydłubać zaślepkę z głowicy i wyjąć od strony cewki na silniku)

