Zurzyty wałek rozrządu

Moderator: Moderatorzy

adrianolkusz

Zurzyty wałek rozrządu

Post autor: adrianolkusz »

Spotkałem się z opinią że wymiana samych popychaczy hydraulicznych w 1.4 może nie wystarczyć a to za sprawą zużytego wałka rozrządu. Czy to prawda?? Jak można sprawdzić czy jest zużyty. Chyba rozkręcenie głowicy nie jest konieczne?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mój znajomy mechanik też twierdzi że wymiana samych szklanek przy przebiegu ponad 150-200 tysięcy pomaga tylko chwilowo i po paru tysiącach znowu trzeba szklanki wymieniać. Wymiana wałka rozrządu razem z popychaczami jest niestety kosztowna...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja miałem taki porysowane krzywki ale jak porównałem z nowym to była ruznica i to znaczna poprostu jest utrudniony dolot paliwa iwydech spalin przy zurzytym ja za wałek dałem 200zeta ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Ariel gdzie ty kupiłeś tak tanio wałek :?: Normalnie to koszt około 400zł...
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

adrianolkusz, mam znajomego co prowadzi hurtownie czy coś w tym rodzaju
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Patryk

Post autor: Patryk »

A ja sobie wymienilem same szklanki i nie moge narzekac, walek byl jeszcze w dobrym stanie i wymiary mial optymalne wiec go zostawilem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Patryk pisze:wymiary mial optymalne
no i prawidłowo - trzeba wziąć pożądny przyrząd pomiarowy i zmierzyć wałek - jeśli się mieści w wymiarach to po co go wymieniać ?adrianolkusz,
Daj do jakiegoś fachowca - niech ci pomierzy.
Szlifowanie odradzam = wałek jest utwardzony tylko powierzchniowo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Jak można pomierzyć wałek który jest w głowicy i trzeba by rozkręcić głowicę żeby się do niego dobrać :?:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Niestety tak musisz go wykręcić a pomiar trzeba dokonać migromierzem . :(
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

słyszałem że w 8v wałek można wyjąć bez ściągania głowicy, info niepotwierdzone :-|
(trzeba by ściągnąć rozrząd i kółko z wałka, wydłubać zaślepkę z głowicy i wyjąć od strony cewki na silniku)
a zna ktoś dane pomiarowe wałków?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A w serwisówce nie masz ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

są!
Wał rozrządu
Wał rozrządu, odlany z żeliwa, obraca się w pięciu łożyskach wykonanych bezpośrednio w głowicy.
Jest napędzany paskiem zębatym od wału korbowego i ustalony wzdłużnie za pomocą kołnierza oporowego
mocowanego dwiema śrubami do głowicy.
Średnice czopów wału rozrządu:
łożysko nr 1 (od strony napędu rozrządu): 44,75 mm;
łożysko nr 2: 45,00 mm;
łożysko nr 3: 45,25 mm;
łożysko nr 4: 45,50 mm;
łożysko nr 5: 45,75 mm.
Luz promieniowy w łożyskach: 0,030 do 0,058 mm.
Luz osiowy: 0,05 do 0,13 mm.
Grubość kołnierza oporowego wału rozrządu: 4,99 do 5,01 mm.
Wznios krzywek zaworów dolotowych i wylotowych:
- silniki 1,4 dm3 (wszystkie typy): 5,79 mm;
- silniki 1,6 dm3 gaźnikowe: 6,09 mm;
- silniki 1,6 dm3 z wtryskiem benzyny: 6,57 mm.
Wysokości całkowite krzywek (mm)
rodzaj krzywki / zawór dolotowy / zawór wylotowy
silnik 1,4 (wszystkie odmiany) / 38,305 / 37,289
silnik 1,6 gaźnik / 38,606 / 37,690
silnik 1,6 wtrysk / 37,559 / 37,559
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Patryk

Post autor: Patryk »

Yagr pisze:słyszałem że w 8v wałek można wyjąć bez ściągania głowicy, info niepotwierdzone :-|
(trzeba by ściągnąć rozrząd i kółko z wałka, wydłubać zaślepkę z głowicy i wyjąć od strony cewki na silniku)
Zgadza sie potwierdzam, mozna bez problemu w ten sposob wyciagnac walek, trzeba sciagnac pasek oraz kolo zebate, pierscien oporowy (jest przykrecony na dwoch srubkach do glowicy), sciagnac cewke oraz zaslepke pod nia. Nastepnie odkrecamy dzwignie zaworowe i wyciagamy popychacze hydrauliczne (trzeba pamietac gdzie ktory byl) :!: to jest wazne bo inaczej nie wyciagnie sie walka a dopiero potem wyciagamy walek i gitara, pozdrawiam :mrgreen:
mark40

Post autor: mark40 »

czy procedura zdemontowania walka jest podobna w silniku 1300dcm3 z lancuchem :?:
monets

Post autor: monets »

Ariel nie masz przypadkiem dojscia do walka do 1.4 i do mk V jakbys mial to fajnie :P
ODPOWIEDZ