Gaśnie i nierównomiernie pracuje gdy zimny
Moderator: Moderatorzy
Gaśnie i nierównomiernie pracuje gdy zimny
Witam wszystkich.
Jestem tutaj nowy i na wstępie przepraszam jeżeli juz taki problem miał miejsce i został opisany, ale szukałem były podobne lecz nie takie same.
Silnik 1,6 16V 90 PS - po odpaleniu obroty ok 1250 - 1300 przes około 5 - 8 sekund poczym zaczynają spadać aż do zgaśniecia silnika. Przytrzymanie nogi na gazie aż do nabrania odpowiedniej temp. pole poniżej normal lecz szrpanie i nierównomierna praca aż do osiągnięcia powyższego stanu. Jak ciepły jest OK obroty nie falują i utrzymuja się na poziomie 1000 RPM. Reset kompa nie pomógł, podmiana sondy lambda też nie.
Silnik krokowy? Czujnik spalania stukowego? - jeżeli występuje. Potencjometr przepustnicy?
Pomocy - narazie do serwisu nie mam zamiaru się udawać.
Jestem tutaj nowy i na wstępie przepraszam jeżeli juz taki problem miał miejsce i został opisany, ale szukałem były podobne lecz nie takie same.
Silnik 1,6 16V 90 PS - po odpaleniu obroty ok 1250 - 1300 przes około 5 - 8 sekund poczym zaczynają spadać aż do zgaśniecia silnika. Przytrzymanie nogi na gazie aż do nabrania odpowiedniej temp. pole poniżej normal lecz szrpanie i nierównomierna praca aż do osiągnięcia powyższego stanu. Jak ciepły jest OK obroty nie falują i utrzymuja się na poziomie 1000 RPM. Reset kompa nie pomógł, podmiana sondy lambda też nie.
Silnik krokowy? Czujnik spalania stukowego? - jeżeli występuje. Potencjometr przepustnicy?
Pomocy - narazie do serwisu nie mam zamiaru się udawać.
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Re: Gaśnie i nierównomiernie pracuje gdy zimny
Siema !!!AdamG pisze:Witam wszystkich.
bo masz za coAdamG pisze:Jestem tutaj nowy i na wstępie przepraszam
z tysiąc piećset razy jużAdamG pisze: jeżeli juz taki problem miał miejsce i został opisany,
szykiem wyrazów w zdaniu się chyba różniły tylko i autorem.AdamG pisze:ale szukałem były podobne lecz nie takie same.
czujnik temp powietrza/wody do sprawdzenia oraz krokowy.
nie pytaj się jak sprawdzić, poszukaj ....
powodzenia

Witam.
Wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza i krokowiec sprawdziłem. Wszystko OK a obroty na zimnym silniku spadają tak nisko że silnik szarpie albo w ogóle gaśnie. A sonda lambda ma coś do porannego rozruchu? Chyba coś ma jeszcze wpływ na rozruch na zimnym silniku skoro w/w czujnik wymieniłem a silnik krokowy jest OK...
Może ktoś miał takie objawy bo mnie już zaczyna to wkur.....
Wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza i krokowiec sprawdziłem. Wszystko OK a obroty na zimnym silniku spadają tak nisko że silnik szarpie albo w ogóle gaśnie. A sonda lambda ma coś do porannego rozruchu? Chyba coś ma jeszcze wpływ na rozruch na zimnym silniku skoro w/w czujnik wymieniłem a silnik krokowy jest OK...
Może ktoś miał takie objawy bo mnie już zaczyna to wkur.....

adrianolkusz, przy rozruchu raczej sonda nie ma znaczenia bo jest zimna
sprubuj jeszcze kupic świece nowe i przewody o resecie chyba tobie nietrzeba mówić
i popsikaj wszystkie wtyczki srodkiem do el. OD czujników
- a węrzyk podciśnienia nie wypadł ci lub zapchaby
sprubuj jeszcze kupic świece nowe i przewody o resecie chyba tobie nietrzeba mówić
i popsikaj wszystkie wtyczki srodkiem do el. OD czujników
- a węrzyk podciśnienia nie wypadł ci lub zapchaby
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
nie do końca, dlatego, że ten "komputer" nie jest aż taki "inteligentny" za jakiego go uważąją ale to już inna historia i nie ten temat
jak coś ci nie działa i wymienisz na nowe, w pełni sprawne to od razu zobaczysz zedecydowaną poprawę - bez resetowania. natomiast jeżeli chcesz żeby wszystko chodziło na 100% czyli tak jak fabryka przykazała to zresetować wypada a nawet trzeba
zresztą czujniki, według wszelkich prawideł, powinno się wymieniać przy odłączonym akumulatorze, a co za tym idzie przy okazji robi sie reset kompa 



Ale te powyższe usterki wpływałyby chyba na ciągłą, nierównomierną pracę silnika a nie tylko wtedy kiedy jest zimny...Elvis80 pisze:To mogą być szlam w baku, zatkana pompa paliwa, słabe ciśnienie w układzie paliwowym ( coś z pompą może być).
Sam mam podobne problemy i nie wiem co z tym robić - mój mechanik też albo nie wie albo olewa to.
Dodam jeszcze, że przy odpalaniu zimnego silnika z wydechu leci taki biały dym. Potem, jak już się rozgrzeje to wszystko wraca do normy.
Oj to nie jest "słynny" silnik krokowy, tylko wspomniany wcześniej elektrozawór. Znajduje się on po prawej stronie układu wtryskowego na gumowym wężyku zakończonym okrągłym chyba filterkiem. Wcześniej jeszcze jest trójnik i w siną dal ucieka jeszcze jeden wąż. W każdym razie po całkowitym odłączeniu tego węża obroty wskakują powyżej 2000 obr/min. Komputer sterując tym zaworkiem reguluje sobie ilość powietrza na biegu jałowym.
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jurek, Ap3s ma rację w 16v relacja z naprawy krokowego jest mało przydatna
Inna sprawa że mało kto to rozróżnia i większość mówi "krokowiec" na każdy z tych regulatorów
he he nawet Naczelny Mech Forum może coś przeoczyć 



Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"