Gaśnie i nierównomiernie pracuje gdy zimny

Moderator: Moderatorzy

AdamGr

Gaśnie i nierównomiernie pracuje gdy zimny

Post autor: AdamGr »

Witam wszystkich.

Jestem tutaj nowy i na wstępie przepraszam jeżeli juz taki problem miał miejsce i został opisany, ale szukałem były podobne lecz nie takie same.

Silnik 1,6 16V 90 PS - po odpaleniu obroty ok 1250 - 1300 przes około 5 - 8 sekund poczym zaczynają spadać aż do zgaśniecia silnika. Przytrzymanie nogi na gazie aż do nabrania odpowiedniej temp. pole poniżej normal lecz szrpanie i nierównomierna praca aż do osiągnięcia powyższego stanu. Jak ciepły jest OK obroty nie falują i utrzymuja się na poziomie 1000 RPM. Reset kompa nie pomógł, podmiana sondy lambda też nie.
Silnik krokowy? Czujnik spalania stukowego? - jeżeli występuje. Potencjometr przepustnicy?

Pomocy - narazie do serwisu nie mam zamiaru się udawać.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

raczej czujnik temperatury...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Re: Gaśnie i nierównomiernie pracuje gdy zimny

Post autor: cidzej »

AdamG pisze:Witam wszystkich.
Siema !!!
AdamG pisze:Jestem tutaj nowy i na wstępie przepraszam
bo masz za co
AdamG pisze: jeżeli juz taki problem miał miejsce i został opisany,
z tysiąc piećset razy już
AdamG pisze:ale szukałem były podobne lecz nie takie same.
szykiem wyrazów w zdaniu się chyba różniły tylko i autorem.

czujnik temp powietrza/wody do sprawdzenia oraz krokowy.

nie pytaj się jak sprawdzić, poszukaj ....

powodzenia ;)
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Witam.
Wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza i krokowiec sprawdziłem. Wszystko OK a obroty na zimnym silniku spadają tak nisko że silnik szarpie albo w ogóle gaśnie. A sonda lambda ma coś do porannego rozruchu? Chyba coś ma jeszcze wpływ na rozruch na zimnym silniku skoro w/w czujnik wymieniłem a silnik krokowy jest OK...
Może ktoś miał takie objawy bo mnie już zaczyna to wkur..... :evil:
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

adrianolkusz, przy rozruchu raczej sonda nie ma znaczenia bo jest zimna
sprubuj jeszcze kupic świece nowe i przewody o resecie chyba tobie nietrzeba mówić
i popsikaj wszystkie wtyczki srodkiem do el. OD czujników
- a węrzyk podciśnienia nie wypadł ci lub zapchaby
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

świece wymieniałem kilka miesięcy temu
Reset mam zamiar zrobić tylko właśnie zastanawiam się czy da się go zrobić bo po resecie nie dodaje się gazu na postoju az silnik nie pochodzi trochę na biegu jałowym
o wężyku nie pomyślałem... a gdzie on konkretnie jest :?:
Damianos

Post autor: Damianos »

zaworek odpowietrzana skrzyni korbowej do wymiany :cool: :cool: :cool:
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

No przyczyn może być kilka. Aha... skoro wymieniłem czujnik temp. powietrza to pewnie komputer i tak bez reseta będzie uważał e jest stary czujnik i problem będzie :?:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie do końca, dlatego, że ten "komputer" nie jest aż taki "inteligentny" za jakiego go uważąją ale to już inna historia i nie ten temat :P jak coś ci nie działa i wymienisz na nowe, w pełni sprawne to od razu zobaczysz zedecydowaną poprawę - bez resetowania. natomiast jeżeli chcesz żeby wszystko chodziło na 100% czyli tak jak fabryka przykazała to zresetować wypada a nawet trzeba :P zresztą czujniki, według wszelkich prawideł, powinno się wymieniać przy odłączonym akumulatorze, a co za tym idzie przy okazji robi sie reset kompa :P
Elvis80

Post autor: Elvis80 »

To mogą być szlam w baku, zatkana pompa paliwa, słabe ciśnienie w układzie paliwowym ( coś z pompą może być).
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Elvis80 pisze:To mogą być szlam w baku, zatkana pompa paliwa, słabe ciśnienie w układzie paliwowym ( coś z pompą może być).
Ale te powyższe usterki wpływałyby chyba na ciągłą, nierównomierną pracę silnika a nie tylko wtedy kiedy jest zimny...
Sam mam podobne problemy i nie wiem co z tym robić - mój mechanik też albo nie wie albo olewa to.

Dodam jeszcze, że przy odpalaniu zimnego silnika z wydechu leci taki biały dym. Potem, jak już się rozgrzeje to wszystko wraca do normy.
Ap3s

Post autor: Ap3s »

Sprawdź elektrozawór powietrza biegu jałowego i jego sterowanie. U mnie były te same objawy i właśnie to była przyczyną. :sad: Po prostu zawór sie nie otwiera, a gdy silnik jest zimny potrzebuje więcej powietrza, więc gaśnie. Stąd na rozgrzanym jest wszystko OK
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ap3s pisze:Sprawdź elektrozawór powietrza biegu jałowego i jego sterowanie
czyli słynny silnik krokowy o którym było setki postów włączając w to foto relacje z naprawy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ap3s

Post autor: Ap3s »

Oj to nie jest "słynny" silnik krokowy, tylko wspomniany wcześniej elektrozawór. Znajduje się on po prawej stronie układu wtryskowego na gumowym wężyku zakończonym okrągłym chyba filterkiem. Wcześniej jeszcze jest trójnik i w siną dal ucieka jeszcze jeden wąż. W każdym razie po całkowitym odłączeniu tego węża obroty wskakują powyżej 2000 obr/min. Komputer sterując tym zaworkiem reguluje sobie ilość powietrza na biegu jałowym.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jurek, Ap3s ma rację w 16v relacja z naprawy krokowego jest mało przydatna ;) Inna sprawa że mało kto to rozróżnia i większość mówi "krokowiec" na każdy z tych regulatorów :mrgreen: he he nawet Naczelny Mech Forum może coś przeoczyć :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ