Silniczek krokowy wazne pytanie
Moderator: Moderatorzy
Silniczek krokowy wazne pytanie
Witam Panowie, mam bardzo wazne pytanie, czy silniczek krokowy (bo wychodza z niego o ile dobrze pamietam 3 kabelki) przekazuje do komputera jakies informacje ze sie wysuwa albo chowa czy tylko czujnik polozenia przepustnicy wysyla takie info. Wpadlem na taki pomysl jezeli silniczek nie wydaje takich informacji, zeby go calkowicie odlaczyc gdy silnik bedzie juz rozgrzany a obroty unormowane na tych 900 i tak zostawic. Spowoduje to ze nie bedzie ssania podczas rozruchu (uciazliwe tylko zima ale mozna dodac gazu noga na chwile), a potem silnik bedzie zawsze fajnie spadal z obrotami na 900 nawet jak podczas jazdy wrzuci sie luz. Ja mam tak ze po wrzuceniu na luz trzyma cholernie wysokie obroty a czyszczenie krokowca nic nie dalo. Panowie czekam na info.
W porzadku panowie juz sam znalazlem odpowiedz na swoje pytanie a mianowicie: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... sc&start=0 WieSiu opisal tam wlasnie odlanczanie silniczka krokowego bo taki "myk" chcialem wykonac 
W takim razie mam nowe pytanie, do czego w sumie oprocz ssania sluzy silniczek krokowy

W takim razie mam nowe pytanie, do czego w sumie oprocz ssania sluzy silniczek krokowy

- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ustawienie na sztywno wolnych obrotów jest bez sensu. w przypadku gdy wzrasta obciążenie silnika (np. powodować to może duzy pobór prądu z alternatora - szczególnie w zimie) obroty zaczynają spadać i krokowy służy do "korygowania" tych obrotów inaczej może się okazać, że ustawione na sztywno 900 obrotów w lato bez świateł ogrzewania itd to w zimie okaze sie, ze bedzie tylko 600-700RPM co moze powodowac brak ladfowania akumulatora. poza tym sonda moze podawac do silnika zanizone wartosci spalin i w efekcie komputer bedzie podawal wiecej paliwa co moze doprowadzic do zalania silnika i paradoksalnie zwiekszyc zuzycie paliwa zamiast je zmniejszyc.
jezeli czyszczenie nie pomoglo to sprawdz blaszki stycznika, bo moze trzeba je "podgiąć"
jeszcze dodam, że temat wrzuciłeś do niewłaściwego działu. Moderator będzie bić
a swoją drogą skąd pewność, że to krokowy ?? może masz czujnik temp zasysanego powietrza/wody brudny lub uszkodzony
jezeli czyszczenie nie pomoglo to sprawdz blaszki stycznika, bo moze trzeba je "podgiąć"
jeszcze dodam, że temat wrzuciłeś do niewłaściwego działu. Moderator będzie bić

a swoją drogą skąd pewność, że to krokowy ?? może masz czujnik temp zasysanego powietrza/wody brudny lub uszkodzony
cidzej, dzieki za wypowiedz, bardzo rozjasnila mi sytuacje masz pomogl a co do tych czujnikow to pewno wszystkie jakie mam w autku juz nie podaja odpowiednich wartosci ale chcialem tak sprawdzic czy ten krokowiec to taki niezbedny jest, pewno najwiekszy efekt osiagnolbym wymieniajac czujnik polozenia przepustnicy oraz silniczek krokowy na nowe oraz nowa sonde lambda bo wydaje mi sie ze to glowne elementy odpowiedzialne za prace silnika i jego spalanie a Moderatora sie nie boje a co
tak w sumie to gdzie mailbym to wstawic hmm 


- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
zapomniales jeszcze o MAPie
tez jest bardzo istotny.
a tak powaznie to żeby samochod odpalic i pojechac to wystarczy czujnik polozenia przepustnicy i położenia wału. cała reszta czujników moze byc wogole odpieta. wiadomo, ze samochod moze szarpac, mulilc i duzo spali ale na 100% pojedzie. tylko w przypadku silnikow cvh z cfi nie nalezy tego mylic z trybem awaryjnym, bo one takowego nei posiadaja
jezeli chodzi o twoje obroty to sprawdz czujnik polozenia przepustnicy miernikiem oraz czujnik temp powietrza/wody. moze tutaj byc problem, jesli twierdzisz, ze silniczek krokowy jest wyczyszczony.

a tak powaznie to żeby samochod odpalic i pojechac to wystarczy czujnik polozenia przepustnicy i położenia wału. cała reszta czujników moze byc wogole odpieta. wiadomo, ze samochod moze szarpac, mulilc i duzo spali ale na 100% pojedzie. tylko w przypadku silnikow cvh z cfi nie nalezy tego mylic z trybem awaryjnym, bo one takowego nei posiadaja

jezeli chodzi o twoje obroty to sprawdz czujnik polozenia przepustnicy miernikiem oraz czujnik temp powietrza/wody. moze tutaj byc problem, jesli twierdzisz, ze silniczek krokowy jest wyczyszczony.
Odpalilem wczoraj Essiego bez silniczka ktory odpiolem dzien wczesniej gdy byl cieply silnik i chala na maxa odpalil ale szarpal jak cholera, chodzil jak disel trza go bylo trzymac na gazie a jak wlonczylem swiatla to malo nie zgasl tak wiec nie polecam tej czynnosci, autko tylko w dupe dostaje
cidzej, mozesz mi zapodac jakie powinienem miec wartosci na mierniku i w ktorych miejscach mierzyc te czujniki to sobie w wolnej chwili wszystko pomierze i zobaczymy 

