Falowanie obrotów

Moderator: Moderatorzy

andromeda1959

Falowanie obrotów

Post autor: andromeda1959 »

Przczytałem chyba wszystkie posty na temat falowania obrotow w fordzie escorcie.Wymienilem świece filtr powietrza MAP sensor przeczyścilem silnik krokowy.Odpala bez dodawania gazu na zimnym silniku. Obroty utrzymują się na poziomie ok 1200 ale w czasie jazdy spadają do ok 400 a nawet do 0. Podczas jazdy testowej rozoędzilem samochód do 50 km/h wrzucilem na luz i jechałem aż do zatrzymania. Obroty spadaly do 400-200.Po zatrzymaniu wrócily na 1200.Wyczytalem gdzieś na forum że może za to być odpowiedzialny czujnik prędkości jazdy.Nie wiem gdzie on jest umieszczony.Może ktoś ma możliwość przesłania zdjęcia jeżeli nie -zadowolę się opisem. A może macie jakieś inne sugestie co do spadania tych obrotów w czasie jazdy Z góry dzięki
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

andromeda1959, jeśli szukasz konkretnych odpowiedzi na temat techniczny to napisz chociaż jaki masz silnik i z którego roku :razz: w różnych silnikach są różne czujniki mogące dawać podobny efekt! np. MAP i MAF. Masz LPG?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

czujnik -predkosci jazdy znajduje sie pomiedzy skrzynia biegow a linka predkosciomierza - odchodza od niego 3 lub 4 kable (nie pamietam) z wtyczką - powinna być podpięta :)
andromeda1959

Post autor: andromeda1959 »

Mój escort to mk5 z 91 roku. Silnik 1.6 efi + gaz. Dowiedziałem się, że byćmoże TPS jest do wymiany. Orientuje się ktoś co to jest i gdzie się znajduje?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

TPS to jest zaraz obok MJK i KPI :P zapytaj sie tego mądrego co ci to powiedzial ... na głupiego MAP'a to jest z 10 różnych określeń - co forum, mechanik itede to innym się posługuje

UPDATE:

Throttle position Sensor (TPS)

i pozostałe skróty:

MAS Sensor (Mass Air Sensor) also known as MAF or MAM
O2 HEGO sensors (heated oxygen sensors)
Engine Coolant Temperature sensor (ECT)
Intake Air charge temperature sensor (ACT or IAT)
Throttle position Sensor (TPS)
andromeda1959

Post autor: andromeda1959 »

Czyli twierdzisz, że to czujnik prędkości? Orientujesz się może jaki byłby koszt wymiany tego czujnika? Jeśli masz jakieś zdjęcia tego czujnika prędkości, to byłbym wdzięczny jakbyś je tu umieścił
pozdrawiam
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

andromeda1959, tylko nie wszystkie wersje były w nie wyposażone jeśli go niemasz to jest inna przyczyna np krokowy czujnik temp powietrza itd .robiłeś reset ? bo ja jak zaingeruje w kturyś czujnik np. odepne krokowca to mam podobne objawy jak zrobie reset jest git ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jaki czujnik prędości ?? przeciez wyraznie jest napisane, ze ten "twoj" TPS (o ktorym gdzies przeczytales ze to on sie zje..bal) to Throttle position Sensor (TPS), czyli czujnik położenia przepustnicy lub inaczej potencjometr przepustnicy a to co innego niz czujnik predkosci jazdy :P

swoja droga to dorwij taki spray "kontakt" , porozpinaj wtyczki od czujnikow, delikatnie oskrob z nalotu styki jakims malym pilniczkiem, zlej styki tym "kontaktem" i poskladaj wszystko spowrotem i sprawdz jeszcze raz czy sie nie poprawilo. jak sie nie poprawi to zrób sobie diagnostyke kompa (opis wykonania tego w domowych warunkach znajdziesz w opisach przeróbek i napraw). EEC IV korzysta z pomiarów 5 czy 6 czujnikow i wszystkie moga wywołać podobne objawy wiec nie mysl, ze znajdziesz uniwersalna metode na naprawe tej dolegliwosci. oczysc zlaczki /lub zrob diagnoze kompa i dopieor tweyd bedziemy sie zastanawiac ktory czujnik trzeba "ruszyć"

dodam jeszcze, ze mozesz miec po prostu uszkodzony przewód podciśnieniowy i to nie będzie wógle sprawką rzadnego czujnika :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a ja dodam że ten objaw w LPG jest szeroko rozpisany i może być związany z koniecznością odwrócenia rury doprowadzającej powietrze do filtra. Jeśli oczywiście na benzynie jest o.k.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ