Strona 1 z 5

wspomaganie kierownicy

: 12 sty 2007, 18:27
autor: sierjorza
mam porosbe jak sie wymienia plyn do wspomagania kierownicy,moze olej nie wiem co to jest w tym zbiorniczku ktory pokazuje minimum.Jaki trzeba kupic,ile .bardzo prosze o szczegolowy opis,co ile trzeba wymieniac.Moze wydaje sie wam smieszne ale jestem wybitnym laikiem,mam ESCORTA 1,6 16V 94r.

: 12 sty 2007, 19:17
autor: Vieczur
temat byl juz poruszany... wystarczy poszukac... :!: :!: :!:

: 12 sty 2007, 20:12
autor: ARIEL
Vieczur pisze:temat byl juz poruszany... wystarczy poszukac...
i to pare dni temu :razz:

: 12 sty 2007, 21:18
autor: sierjorza
nie moge tego odszukac,jeszcze raz prosze o pomoc

: 12 sty 2007, 21:30
autor: Jamszoł
Idź na stację benzynową i poproś o czerwony olej do wspomagania i dolej.
Oleje są teraz tak robione , że można je mieszać.
Warunek - tak jak pisałem - poproś o czerwony olej do wspomagania i kup 1 litr - wystarczy.

: 12 sty 2007, 21:33
autor: MARKKO
jamszoł pisze:poproś o czerwony olej do wspomagania
no bo zielony jest do VW

: 12 sty 2007, 21:36
autor: Jamszoł
No co ? :mrgreen: widziałem już BARANA co wlewał olej silnikowy do wspomagania

: 12 sty 2007, 22:16
autor: sierjorza
ale jeszcze jedno tam jest wlany zielony juz taki byl jak go kupilem jesli kupie czerwony to mozna go zmieszac?

: 12 sty 2007, 22:17
autor: MARKKO
nie wolno wywal zielony bo rozpi.... pompe wpomy

: 12 sty 2007, 22:25
autor: sierjorza
gdzie sie spuszcza ten plyn i ile musze go kupic

: 12 sty 2007, 23:30
autor: Vieczur
sierjorza pisze:ile musze go kupic
widze ze ogolnie kolego masz problemy z wylapywaniem informacji ... juz Ci wczesniej klubowicz jamszoł napisal ile masz kupic ...
sierjorza pisze:nie moge tego odszukac
przejrzyj sobie dzial techniczny lub dotyczacy silnikow benzynowych... i nastepnym razem prosze Cie bys przed utworzeniem jakiegos tematu przejrzal dokladnie forum... i ewentualnie do znalezionego tematu sie dopisal ... inaczej powstaje balagan ;)

: 13 sty 2007, 12:33
autor: Jamszoł
sierjorza pisze:gdzie sie spuszcza ten plyn
Obejżyj przekładnie gdzie dochodzą węże z olejem - odkręć oby dwa - odkręć korek przy zbiorniku wyrównawczym - olej zleci - jeśli nie dolewasz ale zmieniasz cały - to kup 2 litry bo litr może być za mało.
Po wlaniu nowego unieś przud samochodu do góry i bez odpalania silnika kręć sterem do oporu w lewo i w prawo - przynajmniej z 10 razy.
Następnie zrub sobie 10 minut przerwy i po przerwie jeszcze z 5 razy przektęś sterem .
Układ Ci się odpowietrzy.
W żadnym przypadku nie odpalaj silnika zaraz po zalaniu oleju bo układu nie odpowietrzysz a przy okazji możesz uszkodzić pompę wspomagania.

: 14 sty 2007, 21:21
autor: WieSiu
a jak ja krecilem z 5-6 razy w jedna i w druga strone przed odpaleniem auta to nic mi sie nie zepsuje ???? U mnie weszlo do zbiorniczka dokoladnie 1l czerwonego :) A spuszczalem calkowicie (tylko w maglownicy moglo zostac)

: 14 sty 2007, 21:33
autor: Yagr
WieSiu pisze:a jak ja krecilem z 5-6 razy w jedna i w druga strone przed odpaleniem auta to nic mi sie nie zepsuje ???? U mnie weszlo do zbiorniczka dokoladnie 1l czerwonego :) A spuszczalem calkowicie (tylko w maglownicy moglo zostac)
WieSiu, nie robiłem tego nigdy ale w WKŁ piszą że 4 razy od jednej do drugiej krańcowej pozycji i to po odpaleniu silnika więc raczej nic ci nie grozi ;)

: 14 sty 2007, 21:39
autor: WieSiu
no i tak tez mniejwiecej zrobilem,jakos chodzi to wspomaganie,wiec chyba wszystko jest ok :)

Jedynie raz jak szalalem na sniegu i zamokl pasek od pompy wspomagania to potem rano przez 1 sekunde nie dzialala pompa,ale to tylko taki szczegol :) (bo pasek do rana nie wysechl i sie slizgal)