Brak mocy, szarpie, zle dzialanie swiec...

Moderator: Moderatorzy

SlaVkoEg

Brak mocy, szarpie, zle dzialanie swiec...

Post autor: SlaVkoEg »

Gdy kupilem swojego "czerwonego brylanta" mialem maly problem :cry: Mianowicie: Samochod nie ma tyle mocy co powinien, przy predkoci okolo 60Km/h na 3 biegu potrafil szarpac i wogole bez mocy, a jak wkrecilem go na 3500-4500 obrotow nagle dostawal mocy i pozniej chodzil dobrze. Na trasie jak go na wyzszych obrotach potrzymalem to wszystko bylo ok. Ostatnio cos sie pogorszylo...slaby jest i objawy tak jak wyzej opisalem tylko ze z tym ze juz wysokie obroty nie pomagaja. Myslalem ze to moze byc przyczyna swiec bo byly okopcone i poprzepalane na tej (chyba porcelanowej) bialej czesci(nie znam sie odbrze).Kupilem wiec dzis swiece i zaplacilem troszke za nie kasy ale samochod pracuje jeszcze gorzej tzn. nie pali na jeden gar.Slyszalem ze najlepiej uzywac swiec motocrafta lecz kupilem jakies inne bo tych nie bylo.Czym to moze byc spowodowane bo juz sam nie wiem?? Mam jeszcze jedno pytanie: Czy kapiaca woda z rury wedechowej to normalna rzecz? Wiele osob mowilo mi ze tak ale martwi mnie to troszke bo czasami (jak dla mnie) to za duzo jej wylatuje:/ Mam MKVI 93rocznik a pod maska silnik 1,6 16V.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 12:03 przez SlaVkoEg, łącznie zmieniany 1 raz.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

SlaVkoEg, FILTEREK PALIWA niech kolega wymieni ;) A co do wody to norma ;)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

kup sobie NGK swiece ;)
na początek zrób reset kompa ( opisane na forum)
jak tam filter powietrza i paliwa i przewody wysokiego napięcia?
to pierwsze czynności które się wykonuje podstawowe :cool:
jeśli to sprawdzisz to będziemy dalej coś kombinować ;)
może jeszcze ktoś coć podpowie z kolegów :grin:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

proponuje sprawdzić drożność katalizatora ;)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

leszek pisze:proponuje sprawdzić drożność katalizatora
tak to tez moze byc przyczyna tych dolegliwosci :!:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

spr czujnik prędkości jazdy i czujnik położenia przepustnicy choć może to być też coś z maf'em.

obstawiam jednak czujnik prędkości jazdy
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Rozkrecalem filtr powietrza i wyglada jak nowy lecz zastanawia mnie jedna rzecz. na dolnej czesci pokrywy filtra, z lewej strony jest wneka i od niej odchodzi jakis wezyk do silnika i w tej wnece jest wlozony kawalek gabki, widac ze byla ona docinana przez kogos.Pewnie to nie ma nic wspolnego ale czy takie cos tam powinno byc? JEzeli zle opisalm to jutro postaram sie zrobic zdjecie. Co do swiec to kupilem wlasnie NGK.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

SlaVkoEg, Fotki bardzo pomoga ;)
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

leszek pisze:proponuje sprawdzić drożność katalizatora
Czyli jak to zrobic? :D
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak już wymieniasz świece to grzechem jest nie sprawdzić kabli do nich. Jak iskrzą to do wymiany. chyba wiesz jak sprawdzić? ale jeśli to kable po poprzednim właścicielu to lepiej wymień ... może się okazać że całkiem na wyrost te świece wymieniłeś :grin:
a co do reszty to koledzy już wiele powiedzieli na temat :lol: /pzdr
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Vieczur

Post autor: Vieczur »

SlaVkoEg, wejdz w edycje swojego pierwszego posta w tym temacie i zmien tytuł tematu na taki by bylo wiadomo o co w nim chodzi bo "bardzo powazny klopot" to moze byc co dla niektorych przepalajaca sie postojowka !
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

taki temat moze byc ?? :smile:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

hm panowie, zastanawiam sie tylko czy naprawde przewody WN maja tu jakies znaczenie, bo przy takiej pogodzie jaka teraz mamy to kolega by mial spooore problemy z odpaleniem i bardzo nierowna prace silnika, jeżeli byłby jakis problem z przewodami - dopuki jest zimny zimny silnik - jezeli tego nie zaobserwowal to raczej nie przewody.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

SlaVkoEg pisze:leszek napisał/a:
proponuje sprawdzić drożność katalizatora


Czyli jak to zrobic?
Jak już inne rady się nie sprawdzą to jedz do jakiegoś fachowca od tłumików i ci sprawdzi.trzeba niestety go zdjąć.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
emceha

Post autor: emceha »

SlaVkoEg pisze:na dolnej czesci pokrywy filtra, z lewej strony jest wneka i od niej odchodzi jakis wezyk do silnika i w tej wnece jest wlozony kawalek gabki, widac ze byla ona docinana przez kogos.Pewnie to nie ma nic wspolnego ale czy takie cos tam powinno byc?
To jest odma. Moim zdaniem nie powinno tam być gąbki ale też nie powinno mieć to związku z opisanymi przez Ciebie SlaVkoEg objawami. Sprawdź kable ;)
ODPOWIEDZ