Wymiana płynu w układzie wspomagania
Moderator: Moderatorzy
Wymiana płynu w układzie wspomagania
Czy wymienia się i jeśli tak, to co ile kilometrów płyn w układzie wspomagania? Chodzi o moje Mondeo. Jak wygląda taka operacja i jaki płyn się tam wlewa?
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Może to przesada ale ja stosuję tu zasadę - obsługa takzwana zimowa - czyli przygotowanie do zimy - wymieniam oleje w których może być trochę wody (różnica temperatur powoduje skraplanie wody) a jak wiadomo trochę wody akurat w tym układzie zpowodować może przy dużych mrozach brak wspomagania albo spadek wydajności ( ciężko się będzie kręcić ster) przynajmniej zaraz z rana po uruchomieniu silnika bo puźniej olej się rozgrzeje i będzie dobrze pracować.
Jaki olej ? najlepiej taki jaki miałeś dotychczas - jeśli nie wiesz jaki miałeś to musisz zlać ten co masz - następnie wlać nowy - przepłukać nim układ - zlać ponownie i dopiero na koniec wlać nowy na którym będziesz jeździć. Przynajmniej tak prawidłowo powinieneś robić.
Ja osobiście wszystkie oleje i płyny mam z firmy ELF.
Jaki olej ? najlepiej taki jaki miałeś dotychczas - jeśli nie wiesz jaki miałeś to musisz zlać ten co masz - następnie wlać nowy - przepłukać nim układ - zlać ponownie i dopiero na koniec wlać nowy na którym będziesz jeździć. Przynajmniej tak prawidłowo powinieneś robić.
Ja osobiście wszystkie oleje i płyny mam z firmy ELF.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Czas roboty ? nie więcej jak pół godziny - cena - nie podam bo nie wiem - niestety nie zajmuję się buchalterią od tego mamy mistrza i brygadzistę.
Ja jestem od roboty.
Acha po zalaniu nowego oleju najpierw podnieś przód do góry - tak aby koła przednie się oderwały od ziemi - następnie bez odpalania silnika trzeba kilka razy pokręcić sterem do oporu w lewo i w prawo aby odpowietrzyć układ.
Jeśli na zapowietrzonym układzie odpalimy silnik to pompa zmiesza olej z powietrzem i zrobi nam z oleju na oko MLEKO a w tej sytuacji będzie trudno odpowietrzyć układ bo roztrzepany olej z powietrzem żeby się ustał - potrzebuje co najmniej 2-3 godzin.
Ja jestem od roboty.
Acha po zalaniu nowego oleju najpierw podnieś przód do góry - tak aby koła przednie się oderwały od ziemi - następnie bez odpalania silnika trzeba kilka razy pokręcić sterem do oporu w lewo i w prawo aby odpowietrzyć układ.
Jeśli na zapowietrzonym układzie odpalimy silnik to pompa zmiesza olej z powietrzem i zrobi nam z oleju na oko MLEKO a w tej sytuacji będzie trudno odpowietrzyć układ bo roztrzepany olej z powietrzem żeby się ustał - potrzebuje co najmniej 2-3 godzin.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A jeśli nie masz oryginalnego oleju do dolania ?
A jeśli masz wodę w układzie wspomagania ?
Woda z powodu tak jak mówiłem ?
Często wymieniam puźną jesienią olej hydrauliczny w dźwigach bo jest w nim woda - teoretycznie nie powinno jej być ale jest ( sktaplanie przy zmianach temperatur )
Koszt wymiany niewielki a za to masz pewność , że masz olej w dobrej kondycji.
A jeśli masz wodę w układzie wspomagania ?
Woda z powodu tak jak mówiłem ?
Często wymieniam puźną jesienią olej hydrauliczny w dźwigach bo jest w nim woda - teoretycznie nie powinno jej być ale jest ( sktaplanie przy zmianach temperatur )
Koszt wymiany niewielki a za to masz pewność , że masz olej w dobrej kondycji.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]