Wymiana płynu w układzie wspomagania

Moderator: Moderatorzy

Adriano

Wymiana płynu w układzie wspomagania

Post autor: Adriano »

Czy wymienia się i jeśli tak, to co ile kilometrów płyn w układzie wspomagania? Chodzi o moje Mondeo. Jak wygląda taka operacja i jaki płyn się tam wlewa?
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

wlewa się tam taki czerwony np: AUTRAN DX II
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może to przesada ale ja stosuję tu zasadę - obsługa takzwana zimowa - czyli przygotowanie do zimy - wymieniam oleje w których może być trochę wody (różnica temperatur powoduje skraplanie wody) a jak wiadomo trochę wody akurat w tym układzie zpowodować może przy dużych mrozach brak wspomagania albo spadek wydajności ( ciężko się będzie kręcić ster) przynajmniej zaraz z rana po uruchomieniu silnika bo puźniej olej się rozgrzeje i będzie dobrze pracować.
Jaki olej ? najlepiej taki jaki miałeś dotychczas - jeśli nie wiesz jaki miałeś to musisz zlać ten co masz - następnie wlać nowy - przepłukać nim układ - zlać ponownie i dopiero na koniec wlać nowy na którym będziesz jeździć. Przynajmniej tak prawidłowo powinieneś robić.
Ja osobiście wszystkie oleje i płyny mam z firmy ELF.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Adriano

Post autor: Adriano »

A roboty z tym dużo? Jakie koszty u mechaników mniej więcej? I czas roboty :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Czas roboty ? nie więcej jak pół godziny - cena - nie podam bo nie wiem - niestety nie zajmuję się buchalterią od tego mamy mistrza i brygadzistę.
Ja jestem od roboty.
Acha po zalaniu nowego oleju najpierw podnieś przód do góry - tak aby koła przednie się oderwały od ziemi - następnie bez odpalania silnika trzeba kilka razy pokręcić sterem do oporu w lewo i w prawo aby odpowietrzyć układ.
Jeśli na zapowietrzonym układzie odpalimy silnik to pompa zmiesza olej z powietrzem i zrobi nam z oleju na oko MLEKO a w tej sytuacji będzie trudno odpowietrzyć układ bo roztrzepany olej z powietrzem żeby się ustał - potrzebuje co najmniej 2-3 godzin.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Adriano

Post autor: Adriano »

Wielkie dzięki za podpowiedzi :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dzięki za punkcik :mrgreen:
Jak zawsze jestem do dyspozycji - jak wiem to podpowiem :)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

z tego co wiem to płynu wspomagania nie trzeba wymieniać tylko ewentualne ubytki uzupełenia się. przynajmniej tak mówią w serwisie m.in. FORDA
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A jeśli nie masz oryginalnego oleju do dolania ?
A jeśli masz wodę w układzie wspomagania ?
Woda z powodu tak jak mówiłem ?
Często wymieniam puźną jesienią olej hydrauliczny w dźwigach bo jest w nim woda - teoretycznie nie powinno jej być ale jest ( sktaplanie przy zmianach temperatur )
Koszt wymiany niewielki a za to masz pewność , że masz olej w dobrej kondycji.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

jamszoł pisze:A jeśli nie masz oryginalnego oleju do dolania ?
dolej jaki kolwiek byleby był czerwony.
jamszoł pisze:A jeśli masz wodę w układzie wspomagania ?
jeszcze nie udało mi się mieć
ODPOWIEDZ