Akumulator za szybko się rozładowywuje

Moderator: Moderatorzy

Mihus

Akumulator za szybko się rozładowywuje

Post autor: Mihus »

Witam, mam następujący problem: akumulator w moim Escorcie bardzo szybko się wyładowywał, czasem nawet po tygodniu. Po zakupie nowego akumulatora okazało się, że ten wytrzymał tylko dwa tygodnie. Lampki pokazują 11V, nie można odpalić, w ogóle nie ciągnie z rozrusznika. Jak się go pociągnie, to zapala od razu, ale jak się zgasi, to potem znów nie idzie. Może ktoś też się spotkał z tym problemem?
GOMEZ

Post autor: GOMEZ »

witaj, moim zdaniem powinieneś sprawdzić napięcie na przewodach idących od alternatora do akumulatora. standardowo przy włączonym silniku powinno sie utrzymywać 13-14V, jeżeli masz 15 i wzwyż możliwe że twój akumulator zostaje przeładowany i to go psuje. jak to będzie dobre to sprawdź czystość konektorków kabli i szczególnie masy. najlepiej przeczyść papierem ściernym i posmaruj smarem miedzowym(pastą miedziową). ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Mihus, ja akuratnie nie mam tutaj za duzo do dodania,jedynie poza tym,ze bezposrednio na alternatorze niezaleznie od obciazenia powinienes miec ok 14,2V. Na akumulatorze przy wlaczonych tylko swiatlach minimum 13,9V, maksynalne napiecie jakie mozesz miec na akumulatorze to 14,5V, jak jest wiecej,to masz prawdopodobnie regulator uszkodzony


TAK W OGOLE TO NIE TEN DZIAL !!! JUZ PRZENIOSLEM...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

a jeśli za małe to możę być też regulator
:???:
na wyglond mam podobny
mogo http://moto.allegro.pl/item146415937_re ... kazja.html?
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A na początek to ja bym sprawdził czy przy wyłączonej stacyjce jest jakiś pobór prądu - czyli odepnij klemę i przy podłanczaniu jej zobacz czy mocno iskrzy.
Możliwe , że któryś odbiornik pobiera prąd przy wyłączonej stacyjce bądź gdzieś masz przebicie do masy i poprostu akumulator się na postoju rozładowuje.
Oczywiście koledzy dobrze napisali abyś sprawdził ładowanie.
Możesz mieć za duże i akumulatoe bardzo prędko się zasiarcza lub też masz zasłabe bądź nie masz wcale ładowania.
Rególator masz w alternatorze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mihus

Post autor: Mihus »

Aha, zapomniałem o jednym. Stary akumulator przed wymianą był bardzo zasiarczony, elektrolit był czarny. Czy możliwe, żeby była to wina regulatora? Może teraz należałoby wymienić regulator, żeby nie doprowadzić do tego samego? Aha i jeszcze jedno przed chwilą nie dało rady go odpalić, nie dał nawet głosu...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli akumulator jest zasiarczony to wina leży po stronie regulatora.
Niestety to nie są juz mechaniczne rególatory które można było wyregulować tutaj musisz wymienić na inny sprawny :(
Rególator daje zbyt wysokie napięcie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

a czy możę być winny regulator że podaje zamałe napięcie??
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Raczej to zawsze będzie wina regulatora no chyba , że przewody idące od niego nie mają zbyt dobrego kontaktu gdzieś na łączach.
Ale to łatwo sprawdzić weź Voltomierz i sprawdź w trakcie ładowania przy samym alternatorze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jutro kupie regulator i posprawdzam te kable :cool: idam znać jak wyszło
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najpierw posprawdzaj a potem kupuj.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Najpierw posprawdzaj a potem kupuj.
chyba że lubisz sobie od czasu do czasu wymienić regulator :mrgreen:
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ŻLE SIĘ WYSŁOWIŁEM W POŚCIE NO WIADOMO PIERWSZE SPRAWDZE A POTEM KUPIE DO SKLEPU TYLKO PRZEZ DROGE PRZEJDE I MOGE SOBIE WZIˇŚĆ NA PRUBE PO WYMIANIE JAK DALEJ BĘDZIE ŻLE TO MOGĘ ODDAĆ I SZUKAĆ PRZYCZYN DALEJ :mrgreen:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

właśnie pomierzyłem napięcię przy alternqtorze też 13,7v czyli słabe tzn żę regulator nowy ????????
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak możesz wziąć i ewentualnie oddać to na co liczysz ? nie pytaj tylko wal do sklepu.
Przynajmniej ja bym tak zrobił.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ