Witam!
Mam problem z silnikiem jw. Silnik ma wyjatkowo malo mocy pon. 1500 obr, i jesli jest obciazony - mocno czarno dymi. Turbo zalacza sie dopiero od 2300-2500 obr. wymienilem olej i filtry (takze powietrza i paliwa), zadnej zmiany. Co moze byc przyczyna? Slyszalem rozne opinie, (uszkodzona pompa wtryskowa, pierscienie tlokowe, zuzyty silnik). Jesli ktos z uzytkownikow forum mial podobny klopot i poradzil sobie bardzo prosze o odpowiedz.
Pozdrawiam!
1,8 TD 99' 137 kkm:dymienie na niskich obrotach i brak mocy
Moderator: Moderatorzy
Tez mialem podobny problem - ze zacytuje moj stary post:
"Przy uruchamianiu silnika wylatuja z rury kleby czarnego dymu, ale potem wszystko jest normalnie. Na poczatku wszystko jest ok. Zanim silnik sie rozgrzeje nie widac aby z rury lecial dym. Po przejechaniu kilku kilometrow zaczynam dostrzegac jak za mna pojawia sie zaslona dymna. Szczegolnie intensywny dym wydziela sie gdy:
- ostro dodaje gazu podczas ruszania (ale powiedzmy, ze to typowe dla TD)
- wrzucam bieg w momencie gdy np. samochod toczyl sie sila rozpedu.
Zeby zobrazowac: samochod toczy sie sila rozpedu a ja musze po chwili przyspieszyc. Wrzucam np. trojke i silnik zaczyna sie dusic a za mna pojawiaja sie kleby dymu. Gdy wrzucilbym dwojke efekt bylby ten sam. Taki sam efekt jest przy redukcji biegu na nizszy."
W warsztacie wyregulowalem pompe wtryskowa, wtryskiwacze,wymienilem swiece i zawor rekultywacyjny, ktory jak przypuszczam byl glownym sprawca dymu.
Po w/w dymu ani sladu
"Przy uruchamianiu silnika wylatuja z rury kleby czarnego dymu, ale potem wszystko jest normalnie. Na poczatku wszystko jest ok. Zanim silnik sie rozgrzeje nie widac aby z rury lecial dym. Po przejechaniu kilku kilometrow zaczynam dostrzegac jak za mna pojawia sie zaslona dymna. Szczegolnie intensywny dym wydziela sie gdy:
- ostro dodaje gazu podczas ruszania (ale powiedzmy, ze to typowe dla TD)
- wrzucam bieg w momencie gdy np. samochod toczyl sie sila rozpedu.
Zeby zobrazowac: samochod toczy sie sila rozpedu a ja musze po chwili przyspieszyc. Wrzucam np. trojke i silnik zaczyna sie dusic a za mna pojawiaja sie kleby dymu. Gdy wrzucilbym dwojke efekt bylby ten sam. Taki sam efekt jest przy redukcji biegu na nizszy."
W warsztacie wyregulowalem pompe wtryskowa, wtryskiwacze,wymienilem swiece i zawor rekultywacyjny, ktory jak przypuszczam byl glownym sprawca dymu.
Po w/w dymu ani sladu

- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: