Witam!
od kilku dni mam problemy z silnikiem i kilka pytan:
silnik nie potrafi nabrać obrotów przy wcisnieciu pedału gazu, przy czym strzela w katalizator, dzieje sie tak az do 3 tyś obrotów pozniej juz jazda sie upłynnia i jest dalej mocny, jest to uciążliwe bo są prolemy z ruszeniem, nie ma różnicy czy samochód rozgrzany czy nie. w dodatku samochód kopci przy odpalaniu po krótim postoju więc prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany
1. czy objawy te wskazują na katalizator ? (czy moze być az tak przytkany by zmieniał parametry silnika?)
2. czy jak wypatrosze katalizator to o ile wzrosnie zużycie paliwa?
3. czy powodem moze byc kopcenie ?
4. czy jest mozliwosc wymiany uszczelniaczy zaworów bez zdjęcia głowicy? (kiedys o czyś takim słyszałem, nie znam szczegułów)
5. jakie świece i przewody potrzebuje do mojego silnika (chodzi mi głownie o firme sintech i NGK lub iskra- byle tanio)
pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
kilka pytan o silnik 1,6 EFI 8V
Moderator: Moderatorzy
MożeBaNaN pisze:1. czy objawy te wskazują na katalizator ? (czy moze być az tak przytkany by zmieniał parametry silnika?)
Mi nie wzrosło.Zobacz tu:http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2367BaNaN pisze:2. czy jak wypatrosze katalizator to o ile wzrosnie zużycie paliwa?
Raczej nie katalizatorBaNaN pisze:3. czy powodem moze byc kopcenie ?
Głowicy się nie zdejmuje, tylko pokrywę zaworów,zobacz tu:http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... czelniaczeBaNaN pisze:4. czy jest mozliwosc wymiany uszczelniaczy zaworów bez zdjęcia głowicy?
Tutaj przyczyn może być więcej, zły skład mieszanki, przybrudzone filtry, do dupy właśnie świece i kable a nawet i sonda lambda (chociaż to ostateczność)BaNaN pisze:przy czym strzela w katalizator
Nie polecam do tego silnika kabelków Sintechu. Ja ostatnio wymieniałem i jedno i drugie ale głupi nie zapisałem firmy(od kabli) i niestety nie pamiętam.Za kable- zamienniki Motorcrafta oraz świece Motorcrafta zapłaciłem razem 198 zł., tak więc na taniość to nie licz.BaNaN pisze:chodzi mi głownie o firme sintech i NGK lub iskra- byle tanio
Co do wymiany uszczelniaczy to masz tu link do opisu ze zdjęciami. http://www.fordescort.org/content/view/236// Co prawda to silnik 1.4 ale zawsze jakiś podgląd jest. A ja mam w 1.3 mono podobne zachowania, pojawiły się po pierwszym deszczu od czasu jak miałem zrobiony konkretny reset komputera w warsztacie, który robi diagnostykę komputerową. Właśnie niedawno wróciłem od mechanika. Przewody niby ok, świece rok temu wymienione (Motocrafty ok. 15 tys. km przejechane), przewody podciśnienia przedmuchane i wszystkie na swoim miejscu, katalizatora nie ma już dawno, jest strumiennica, układ wydechowy po naprawie, a on dalej się przydławia tak jak u ciebie. Z tym, że u mnie jak jest zimny to jeszcze nie jest tak źle. Gorzej jak się rozgrzeje. 6 Lat temu miałem przez pół roku przez przypadek Skodę 105 z 83 roku. Też tak fiksowała, a przyczyną był kondensator. Jak sie auto rozgrzało to lipa. Mechanik założył inny i było ok. A co tutaj jest to ja nie wiem. Już rozkładam ręce z bezradności.