jak wyciaga sie półoś ze skrzyni ??
Moderator: Moderatorzy
jak wyciaga sie półoś ze skrzyni ??
wyjołem juz półoś z przegubu lecz nie wime jak wyciagnąc zze skrzyni nie chciał bym nic rozwalic.
Szarpałeś?, ciągłeś?, a one nie wychodzą?
To poczytaj
Zdjąć koła przednie. Odbezpieczyć nakrętki mocowania półosi do piast.
Unieruchomić koła przednie naciskając na pedał hamulca i odkręcić nakrętki mocowania półosi.
W samochodach wyposażonych w mechaniczną skrzynkę przekładniową pięciobiegową inną niż skrzynka typu MTX 75 opróżnić skrzynkę przekładniową z oleju. Z powodu braku korka spustowego olej usuwa się po odkręceniu nakrętek kołpakowych (1 i 2, patrz rys. 5.3), które po zakończeniu spływania oleju należy wkręcić na miejsce. Natomiast w samochodach wyposażonych w skrzynkę przekładniową typu MTX 75 olej można spuścić dopiero po wymontowaniu jednej z półosi.
Wykręcić z każdej strony samochodu po dwie śruby mocowania zacisku hamulca do zwrotnicy koła i podwiesić zaciski we wnękach kół przednich za pomocą miękkiego drutu.
Z każdej strony samochodu wyjąć zawleczkę i wykręcić nakrętkę koronową sworznia kulowego końcówki drążka kierowniczego.
Z każdej strony samochodu odłączyć sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy koła za pomocą uniwersalnego ściągacza.
Odkręcić i wyjąć śrubę zaciskową obejmy mocowania sworznia kulowego wahacza do zwrotnicy koła.
Wymontować półosie z obudowy skrzynki przekładniowej postępując w następujący sposób:
wprowadzić dźwignię między obudowę skrzynki przekładniowej i przegub wewnętrzny półosi;
wyjąć półoś ze skrzynki przekładniowej, podważając przegub wewnętrzny dźwignią.
Wyjąć półosie z piast kół, odchylając na zewnątrz zespół kolumny zawieszenia ze zwrotnicą. Uwaga. Może okazać się konieczne użycie specjalnego ściągacza do półosi, aby wymontować półoś z piasty koła.
To poczytaj

Zdjąć koła przednie. Odbezpieczyć nakrętki mocowania półosi do piast.
Unieruchomić koła przednie naciskając na pedał hamulca i odkręcić nakrętki mocowania półosi.
W samochodach wyposażonych w mechaniczną skrzynkę przekładniową pięciobiegową inną niż skrzynka typu MTX 75 opróżnić skrzynkę przekładniową z oleju. Z powodu braku korka spustowego olej usuwa się po odkręceniu nakrętek kołpakowych (1 i 2, patrz rys. 5.3), które po zakończeniu spływania oleju należy wkręcić na miejsce. Natomiast w samochodach wyposażonych w skrzynkę przekładniową typu MTX 75 olej można spuścić dopiero po wymontowaniu jednej z półosi.
Wykręcić z każdej strony samochodu po dwie śruby mocowania zacisku hamulca do zwrotnicy koła i podwiesić zaciski we wnękach kół przednich za pomocą miękkiego drutu.
Z każdej strony samochodu wyjąć zawleczkę i wykręcić nakrętkę koronową sworznia kulowego końcówki drążka kierowniczego.
Z każdej strony samochodu odłączyć sworzeń kulowy końcówki drążka kierowniczego od zwrotnicy koła za pomocą uniwersalnego ściągacza.
Odkręcić i wyjąć śrubę zaciskową obejmy mocowania sworznia kulowego wahacza do zwrotnicy koła.
Wymontować półosie z obudowy skrzynki przekładniowej postępując w następujący sposób:
wprowadzić dźwignię między obudowę skrzynki przekładniowej i przegub wewnętrzny półosi;
wyjąć półoś ze skrzynki przekładniowej, podważając przegub wewnętrzny dźwignią.
Wyjąć półosie z piast kół, odchylając na zewnątrz zespół kolumny zawieszenia ze zwrotnicą. Uwaga. Może okazać się konieczne użycie specjalnego ściągacza do półosi, aby wymontować półoś z piasty koła.
Dokladnie tak, trzeba tylko pamietac jak ta polos siedziala w skrzynce, tzn zeby trafic tymi samymi zabkami w skrzynce na te same na polosi. Wydaje sie taka blachostka ale jak wyciagalem u siebie to nie zwrocilem uwagi i po zlozeniu pokazaly sie male bicia i tak mi sie wydaje ze z tego powodu wlasnie bo innych przyczyn nie znalazlem.
panowie pomóżcie, wyjmuję skrzynie (wymiana sprzęgła) z jednej strony od kierowcy półoś wyszła dosłownie ręką, z drugiej strony za cholere nie chce wyjść, próbowałem ściągaczem, waliłem młotem i nic, co robić?? jak ją wyjąć? spotkał się ktoś z taką sytuacją?? bo ja szczerze mówiąc pierwszy raz, a narozbierałem się tych skrzyń....
ok, poszło, tzn wyjąłem półoś od strony skrzyni, od razu wymienię sobie gumę zapezpieczającą przegub wewn. skrzynka juz wyjęta, łożysko, tarcza +docisk idzie do wymiany, tarcza już nitami tarła o powierzchnię docisku - ładnie skatowali tego essiego co?
ps. tak pozatym panowie to mój czwarty eskort już
tym razem 1.6 16v 1999 rok w kombi, benzyna bez gazu - juz mi szkoda nerwów na gaz hehe.
acha i jeszcze jedno, chciałem sprzegło motorcrafta, ale ceny powalają, może valeo albo LUK?? co o nich sądzicie? mam tarczę 210mm i 17 zębów - jakiś dziwny wymiar, poprzednie które naprawiałem miały 220mm, lub ew 190mm w słabszych silnikach.
ps. tak pozatym panowie to mój czwarty eskort już

acha i jeszcze jedno, chciałem sprzegło motorcrafta, ale ceny powalają, może valeo albo LUK?? co o nich sądzicie? mam tarczę 210mm i 17 zębów - jakiś dziwny wymiar, poprzednie które naprawiałem miały 220mm, lub ew 190mm w słabszych silnikach.
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a widziales napis na tyle swoich 4 aut ?? i co tam jest napisane ?????kawa1705 pisze:to mój czwarty eskort już

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982