Jak sprawdzic czy szczeki sie zużyły?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Jak sprawdzic czy szczeki sie zużyły?

Post autor: WieSiu »

Jak mozna sprawdzic czy szczeki hamulcowe w bebnach z tylu sa juz zuzyte? bo ostatnio troszke mi popiskuja tylne hamulce, przy mniejszej predkosci gdy jest bardzo goraco to je slychac, takie metaliczne tarcie (jak koniec klockow z przodu)... czy to moze oznaczac ze koniec szczek? czy jest jakas metoda zeby sie dowiedziec ze to na pewno ich koniec bez rozbierania bebnow???
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

w sumie to lekkie popiskiwanie przy wolnych predkosciach nie zawsze musi swiadczyc o zuzyciu...wystarczy ze dostal sie tam jakis syf... ;)
MARKKO

Post autor: MARKKO »

ręczny jedynka i ogień tylko tak możesz sprawdzić bez rozbierania ewentualnie nie czujesz że tył próbuje Cie wyprzedzić?
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

WieSiu pisze:czy jest jakas metoda zeby sie dowiedziec ze to na pewno ich koniec bez rozbierania bebnow???
bez rozbierania na 100% sie nie da :(

markko pisze:ręczny jedynka i ogień tylko tak możesz sprawdzić bez rozbierania

tylko na skręconych kołach :) będą fajne bączki :) :) :)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Popiskują??? , to nie czekaj aż będą warczeć :grin: :lol: wymień
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

reczny w sumie tez zaczal lapac pod koniec,wiec cos z tymi szczekami musi juz byc... Moze rzeczywiscie wymienic????
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

WieSiu pisze:reczny w sumie tez zaczal lapac pod koniec
a nie wystarczy w tym przypadku linki podciagnac ???
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

NO JA OSTATNIIO PODCIˇGNOŁEM LINKE I JEST OK :wink: ALE MUSZE TAM I TAK LUKNˇĆ BO LICHO NIE ŚPI :!: A TO JAK BY NIE PATRZEC HAMULCE :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Adriano

Post autor: Adriano »

Mi szczęki z tyłu w Kadecie wydawały takie odgłosy jak zużyte klocki, a wcale nie były zużyte tylko jak się okazało bębny były lipne i jak się woda tam dostała np. po dużym deszczu to przez jakiś czas tak było, a potem ustępowało.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

dokladnie...wiekszosc przypadkow piszczenia bebnow z jakimi sie spotkalem to wlasnie przyczyna nie bylo zuzycie tylko zanieczyszczenie lub cos w tym rodzaju... ;) W tarczach tez niejednokrotnie zdarza sie cos takiego ;)
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Vieczur pisze: a nie wystarczy w tym przypadku linki podciagnac ???
jeżeli ręczny łapie pod koniec to nie znaczy że linka jest luźna tylko właśnie że hamilce są na wykończeniu
Adriano

Post autor: Adriano »

Vieczur pisze:przyczyna nie bylo zuzycie tylko zanieczyszczenie lub cos w tym rodzaju... ;) W tarczach tez niejednokrotnie zdarza sie cos takiego ;)
no więc ja tak też miałem jak kupiłem Escorta i długo stał nie używany to wydawało się, że klocki trzeba zmienić, a one się rozjeździły i już jest dobrze, nawet są jeszcze w przyzwoitym stanie, a co do tyłu to ja nadal tak jak Vieczur stawiam na syf albo wodę.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

hamulce piszcza niezaleznie od pogody, czy pada czy sucho i goraco to piszcza, choc czasem to sie nie zdarza (jak troszke pojezdze to w miare cicho hamuja), choc jak na moj gust to jednak trzeba bedzie zeminic te szczeki. Ten metaliczny odglos co jakis czas jest okropny, takie skrobanie po bebnach. Az strach pomyslec co sie tym bebna wtedy dzieje :D

A teraz moze ktos ma jakas metode na zdjecie takiego bebna??? Trudne to zadanie? jakies specjalne narzedzia trzeba miec?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomi

Post autor: tomi »

W zeszłym roku zabrałem się za wymianę szczęk. Teoretycznie nic trudnego, zwalasz koło odkręcasz bęben zdejmujesz go i wymieniasz szczeki. W praktyce okazało się dużo trudniej. Po pierwsze bęben przykręcony jest nakrętkami. W moim przypadku na czopie były trzy jak dobrze pamiętam takie cienkie nakrętki (w nowszych modelach może jest już jedna nakrętka). Odkręciłem dwie a ostatniej żadnym kluczem nie dało się odkręcić, nawet wypróbowany sposób mocny śrubokręt i młotek nie pomógł. Złożyłem wszystko do kupy i pojechałem do mechanika. Trzeba było stoczyć klucz nasadkowy, aby nie miał załamanego rantu i dopiero dało się odkręcić. Okazało się, że bębny mają dość duży próg i nieźle trzeba było się namęczyć, aby zdjąć bębny. W moim przypadku tylne bębny nie były ruszane prawdopodobnie od nowego. Mechanik ładnie przetoczył bębny dał normalne nakrętki od golfa z teflonem i za całą operację zapłaciłem 30 złotych. Z tego wniosek, że nieraz nie warto samemu się zabierać, bo nie jest to gra warta świeczki.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Tomi, a gdzie te nakrętki :?: jak już to śróby co bęben do piasty trzymią
ale nić mi nie wiadomo ps esiego nie rozbierałem ale inne auta tak i nigdzie nie widziałem nakrętek oprócz 4ech z kółka :shock:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
ODPOWIEDZ