problem z akumulatorem
Moderator: Moderatorzy
problem z akumulatorem
witam!
ostatnio zauważyłem że z akumulatora wylewa się elektrolit. jak odkręciłem celki to poziom elektrolitu jest normalny. co może być powodem wydostawania się elektrolitu, bo zżarło mi juz całą farbę pod akumulatorem. jak to teraz zakonserwować i jak usunąć problem?
Pozdrawiam
ostatnio zauważyłem że z akumulatora wylewa się elektrolit. jak odkręciłem celki to poziom elektrolitu jest normalny. co może być powodem wydostawania się elektrolitu, bo zżarło mi juz całą farbę pod akumulatorem. jak to teraz zakonserwować i jak usunąć problem?
Pozdrawiam
prawdopodobnie regulator napiecia w alternatorze padł i aku dostaje za duży prą d jest poprostu przeładowany
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- WieSiu
- Posty: 23600
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tomek31, to zapewne tylko regulator napiecia i jak masz bosha alternator to regulator kosztuje nowy ok 30zl
jak masz wloszczyzne jak moj (magneti mareli) to koszt ok 80-100zl.
Jak bedziesz mial napiecie ladowania wieksze niz 14,5V to szybko to napraw,bo poza samym akumulatorem moze Ci pojsc jeszcze elektronika w aucie. Napiecie to sprawdzasz na akumulatorze i mierzysz na biegu jalowym i na dodanych obrotach, a potem tak samo przy wlaczonym wiekszym obciazeniu (swiatla, podgrzewanie szyby itp. na raz). Jak bedzie wszystko ok,to w kazdym z przypadkow powieniens miec napiecie w przedziale 13,9-14,5V Jak jest inaczej to albo samemu naprawiasz usterke,albo do do dobrego elektryka lecisz czum predzej

Jak bedziesz mial napiecie ladowania wieksze niz 14,5V to szybko to napraw,bo poza samym akumulatorem moze Ci pojsc jeszcze elektronika w aucie. Napiecie to sprawdzasz na akumulatorze i mierzysz na biegu jalowym i na dodanych obrotach, a potem tak samo przy wlaczonym wiekszym obciazeniu (swiatla, podgrzewanie szyby itp. na raz). Jak bedzie wszystko ok,to w kazdym z przypadkow powieniens miec napiecie w przedziale 13,9-14,5V Jak jest inaczej to albo samemu naprawiasz usterke,albo do do dobrego elektryka lecisz czum predzej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
A to to już "łopata"WieSiu pisze:Jak bedziesz mial napiecie ladowania wieksze niz 14,5V to szybko to napraw,bo poza samym akumulatorem moze Ci pojsc jeszcze elektronika w aucie. Napiecie to sprawdzasz na akumulatorze i mierzysz na biegu jalowym i na dodanych obrotach, a potem tak samo przy wlaczonym wiekszym obciazeniu (swiatla, podgrzewanie szyby itp. na raz). Jak bedzie wszystko ok,to w kazdym z przypadkow powieniens miec napiecie w przedziale 13,9-14,5V Jak jest inaczej to albo samemu naprawiasz usterke,albo do do dobrego elektryka lecisz czum predzej
dokonałem dziś pomiarów napięcia i oto rezultaty:
przy biegu jałowym bez obciążenia : 14.13 - 14.17 V
jak włącza się chłodnica siada do : 13,70 V
po włączeniu radia, świateł i ogrzewania tylnej szyby napięcie waha się od 13 do 13,30 V
gdy do tego włącza się chłodnica to napięcie wynosi: 12,65 - 12,80 V
przy 2000 obr:
14,30 V bez obciążenia
jak się włącza chłodnica to 13,70 V
jak włączam radio, światła i ogrzewania tylnej szyby napięcie wynosi 13,44 V
a jak załącza wtedy chłodnicę to siada do 13,10 -13,20 V
przy 3000obr:
14,54 - 14,6 V bez obciążenia
jak włącza się chłodnia to 13,76 V
jak włączam radio, światła i ogrzewania tylnej szyby napięcie wynosi 13,36 V
a jak załącza się chłodnica to 13,10 -13,20 V
proszę o pomoc w diagnozie
przy biegu jałowym bez obciążenia : 14.13 - 14.17 V
jak włącza się chłodnica siada do : 13,70 V
po włączeniu radia, świateł i ogrzewania tylnej szyby napięcie waha się od 13 do 13,30 V
gdy do tego włącza się chłodnica to napięcie wynosi: 12,65 - 12,80 V
przy 2000 obr:
14,30 V bez obciążenia
jak się włącza chłodnica to 13,70 V
jak włączam radio, światła i ogrzewania tylnej szyby napięcie wynosi 13,44 V
a jak załącza wtedy chłodnicę to siada do 13,10 -13,20 V
przy 3000obr:
14,54 - 14,6 V bez obciążenia
jak włącza się chłodnia to 13,76 V
jak włączam radio, światła i ogrzewania tylnej szyby napięcie wynosi 13,36 V
a jak załącza się chłodnica to 13,10 -13,20 V
proszę o pomoc w diagnozie
- WieSiu
- Posty: 23600
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
wg mnie to nie sa do konca idealne dane, ale nie powinno one powodowac przeladowania akumulatora, co najwyzej przy jezdzie po miescie wyladowanie bardzo powolne akumulatora. I tez ciezko powiedziec zeby to na pewno regulator byl uszkodzony, choc ta wartosc (14,54 - 14,6 V) troszke martwi. Tez dziwne ze masz az takie roznice w napieciach (bo czasem 13,10 -13,20), moze jednak zmien ten regulator? jest duza szansa ze masz alternator Bosha (reg. kosztuje 30zl), a w silniku 1,4 jest w miare duzo miejsca przy alternatorze wiec moze da sie regulator wymienic bez sciagania alernatora. Zapewniam ze da sie to zrobic samemu
Tylko trzeba ciut sie nagimnastykowac 


Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomek31 pisze:a co do drugiej kwestii: czym zabezpieczyć te zmiszczone przez elektrolit powierzchnię pod akumulatorem jak już przestanie wylewać?
pod tym linkiem(Naprawa korozji półki akuma)
http://www.fordescort.org/content/view/117/45/ moze co sie przyda:-)