Krokowy a odpalanie?

Moderator: Moderatorzy

Bidas

Krokowy a odpalanie?

Post autor: Bidas »

Od pewnego czasu zacząłem mieć problem z obrotami. Dziś dostałem się się do krokowego odpiąłem kostke i.... samochód pali tak samo (zapala tylko jak mu dodam troszkę gazu - na zimnym silniku) czy kostka od silniczka jest podpięta czy nie. Czytałem, że samochód po odpięciu krokowego raczej cięzko zapalić (kostkę odpinałem i zapalałem auto na zimnym silniku).
Rozumiem, że krokowy nie żyje? Jestem motoryzacyjnym laikiem i szukam potwierdzenia mojej diagnozy.
Mój Essi to MkVII 1,3CFI (monowtrysk), czy nie orientujecie się jaki jest koszt zakupu nowego silniczka, jeśli czyszczenie nie pomoże?
Serdeczne dzięki za wszelką pomoc!
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

wiesz kiedy odlaczyles wtyczke od krokowca i silnik pracowal tak samo to wskazuje ze masz uszkodzony silnik krokowy , bo jak by pracowal wlascieiwe to silnik zgasl by, wiec najlepiej go wykrecic i przeczyscic go poniweaz moglo cos tam wpasc i blokuje go , ja tak milaem ale przy silnik1.6
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

nowy do dość duży koszt poszukaj na allegro może coś wyrwiesz kupisz za 100 czasami cały wtrysk poszukaj . oczywiście pierw wyszyść tak jak kolega simo radził
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Bidas

Post autor: Bidas »

Serdeczne dzięki za pomoc koledzy, jutro biore się za tego krokowca, mam nadzieje, że czyszczenie wystarczy:)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

daj znać jak poszło
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Adriano

Post autor: Adriano »

Witam w klubie. Te same objawy u mnie, a auto w czwartek idzie do mechanika. Nastawiłem się na nowego krokowca, chociaż nie obrażę się jeśli uda się starego naprawić. W każdym razie odpalać bez dodania gazu już nie da rady, gaśnie prawie na każdym skrzyżowaniu, albo blokują się obroty, przy 2000 np., a jak dodam gazu tak do 3000 to tam też się zablokują. Mam nadzieję, że mechanikowi uda się coś z tym zrobić.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jest na alegro cały mono wtrysk za 80zł http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1 a 1.3 i 1.4 1.1 to mi sie wyda je ze to samo a za krokowce chcą 300zł pooglądaj zdjęcia i zobacz czy to krokowiec taki jak twój
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Adriano

Post autor: Adriano »

Ja poczekam aż mechanik się do tego dobierze, zobaczę co mi powie, czy ratuje stary czy trzeba nowy wstawić, jeśli tak, to wtedy się okaże co kupię, ale dzięki za link, może trzeba będzie skorzystać.
Bidas

Post autor: Bidas »

KOLEDZY!!!
Nie mogłem się doczekać i dzis dobrałem się do mojego krokowca. Wyjałem go, robebrałem i postępowałem według instrukcji Wiesia. Przy okazji zauważyłem, że przy czujniku przepustnicy jeden z kabelków "stracił" izolację więc ten brak uzupełniłem.
Przeczyściłem dokładnie styki w krokowcu, wogóle go całego doprowadziłem do porządku bo był niesamowicie brudny.
Założyłem krokowca, zmontowałem wszystko co wcześniej musiałem rozkręcić i postanowiłem uruchomić moją Białą Strzałę...
... i o dziwo zapalił bardzo ładnie, bez dodawania pół grama gazu, czyli pomogło, obroty już nie skaczą, silnik nie gaśnie (testowałem na krzyżówkach).
Jednym słowem jestem uradowany.
Dzięki Niko za wskazówkę na allegro, pewnie zakupie ten wtrysk to będe miał parę rzeczy na przyszłość.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc!
Adriano

Post autor: Adriano »

Mój krokowy już wyczyszczony, poza tym miałem jakiś wężyk od podciśnienia zagięty. Narazie obroty się trzymają (obym nie zapeszył) i mam auto przetestować. Fajny mechanik. Nie wziął kasy za robotę bo nie wie czy dała efekty ;) Ale jeszcze inne rzeczy będe musiał zrobić więc zapłacę razem. Aha i jeszcze regulował coś jakimś potencjometrem przepustnicy czy coś takiego, tak przynajmniej zrozumiałem. Jutro w trasie się okaże jak auto teraz pojedzie.
Elvis80

Post autor: Elvis80 »

MK IV, CFI 1.4i 89r.
Witam!
Mam problem z odpalaniem, ale tylko przy zimnym silniku. Trzeba pokręcić 5 sek. 1 raz, a potem z gazem to odpali. Ja chciałbym żeby bez gazu odpalał, ale dookoła mądrale mi mówią że mam sobie to odpuścić.
Czy to może być ten krokowy silnik?
Chciałem zaznaczyć że jak już odpali to obroty ma równe..
Pozdrawiam gorąco i proszę o pomoc.
:)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Elvis mój typek, bez gazu to odpala tylko ciepły.Po nocce to mogę zapomnieć aby załapał.
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

panowie ja miałem problem z wolnymi obrotami.... zacinał się przy 2-3 tysiącach lub przygasał... włożyłem do ropy tą część która się wysówa i rególuje obrotami.... pomogło.... widocznie nie było smarowania... a teraz silniczek gada jak kiedyś. Wolne obroty tak jak powinny być i nic się nie zacina... poprostu jak nie ma smarowania to silnik się przytnie i wtedy ciężko z utrzymaniem stałych obrotów na biegu jałowym....
nmichal

Post autor: nmichal »

a ja mam pytanie troszke z innej beczki ale dotyczy slinika krokowego,
do czego służy ta śrubka na krzyżaka która znajduje się pod gniazdem gdzie sie wtyczke wsadza, czy ona służy do regulacji krokowca czy do czego ?? proszę o odpowieź
pozdrawiam
franki

Post autor: franki »

witam wszystkich, pierwszy raz na forum, proszę o radę, mam escorta 1,4 z 96", problem z wolnymi obrotami, wymieniem przepływomierz na używany i zresetowałem komputer i jest lepiej ale dalej gaśnie gdy jest zimny silnik, gdy się rozgrzeje wszystko jest ok. czy to sonda lambda, czy może silnik krokowy, mam jechać do ASO? ile średnio kosztuje taki przegląd?
POZDRAWIAM
ODPOWIEDZ