Napięcie Ładowania?
Moderator: Moderatorzy
Napięcie Ładowania?
Jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowanie akumulatora?
A więc jakie powinno być napięcie na zaciskach akumulatora w momencie (w jakich mniej więcej granicach) :
- napięcie akumulatora bez rozruchu samochodu: ...................?
- napięcie w momencie rozruchu............................................?
a) na ile powinno spaść........................................................?
b) na ile powiino się podnieść...............................................?
- napięcie akumulatora w momęcie obciążenia
a) światła..........................................................................?
b) światła + dmuchawa......................................................?
Diękuję i pozdrawiam.
A więc jakie powinno być napięcie na zaciskach akumulatora w momencie (w jakich mniej więcej granicach) :
- napięcie akumulatora bez rozruchu samochodu: ...................?
- napięcie w momencie rozruchu............................................?
a) na ile powinno spaść........................................................?
b) na ile powiino się podnieść...............................................?
- napięcie akumulatora w momęcie obciążenia
a) światła..........................................................................?
b) światła + dmuchawa......................................................?
Diękuję i pozdrawiam.
- leszek
- Posty: 2568
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
ale wymagania
no dobra to po koleji:
- napięcie akumulatora bez rozruchu samochodu: zależy od naładowania,ale napewno ponad 12V.
- napięcie w momencie rozruchu:spadnie do około 10V.
a) na ile powinno spaść-nie więcej niż 3-3,5 V
b) na ile powiino się podnieść:- około 14,4V
a) światła..........................................................................?
b) światła + dmuchawa......................................................?
na odpalonym samochodzie napięcie nie powinno spaść więcej niż 0,5V.
regulator ma stałe napięcie ładowania--to nie maluch i mechaniczny regulator.

- napięcie akumulatora bez rozruchu samochodu: zależy od naładowania,ale napewno ponad 12V.
- napięcie w momencie rozruchu:spadnie do około 10V.
a) na ile powinno spaść-nie więcej niż 3-3,5 V
b) na ile powiino się podnieść:- około 14,4V
a) światła..........................................................................?
b) światła + dmuchawa......................................................?
na odpalonym samochodzie napięcie nie powinno spaść więcej niż 0,5V.
regulator ma stałe napięcie ładowania--to nie maluch i mechaniczny regulator.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować 

Dlatego się pytam ponieważ przy odpalonym samochodzie napięcie na zaciskack aku było w granicach 14V, przy obciążeniu świała 13.75 .Elektryk stwierdził że nie mam ładowania i trzeba zdemontować alternator i cosik tam przeczyścić .Teraz widzę że wszystko jest ok a ten leszcz chciał mnie naciągnąć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
serbia, ciutke racji mial,napiecie mimo oobciazenia nie powinno spasc ponizej 13.9V. Ja z tym dlugo walczylem,bo terz tak mialem,wymienilem nawet dwa alternatory i to samo. Ostatecznie skonczylo sie na tym ze dolozylem jeszcze jeden przewod + od alternatora do rozrusznika i uzyskalem przy obciazeniu prawidlowa wartosc 14.0V,bez obciazenia nawet 14.3V. Akumullator jak podczas ladowania ma mniej niz 13.9V to moze sie czesto tozladowywac jak bylo u mnie i ostatecznie popsuc.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
To by znaczyło że rzeczywiście miał rację.
W styczniu miałem wymienianą baterię na Varte, a w czerwcu alternatora po regenaeracji .( stary to już był złom)
Czyżby cosik było rzeczywiście nie tak?
Jak mierzył w czasie odpalonego silnika było 14,01 jak dodało się światła to pokazało 13,78 a jak dmuchawę to jeszcze mniej 13.65.
To rzeczywiście aż taka duża różnica.
Jakby nie było to wszystkie rzyczy są nowe za wyjątkiem alternatora ponieważ jest po regeneracji .(ale ma gwarancję)
To co ruszyć do tego co mi wymieniał alternator i do reklamacji .Co o tym myślicie ? czy zostawić to w spokoju?
Proszę o radę ponieważ nie wiem co robić .
Pozdsrawiam.
W styczniu miałem wymienianą baterię na Varte, a w czerwcu alternatora po regenaeracji .( stary to już był złom)
Czyżby cosik było rzeczywiście nie tak?
Jak mierzył w czasie odpalonego silnika było 14,01 jak dodało się światła to pokazało 13,78 a jak dmuchawę to jeszcze mniej 13.65.
To rzeczywiście aż taka duża różnica.
Jakby nie było to wszystkie rzyczy są nowe za wyjątkiem alternatora ponieważ jest po regeneracji .(ale ma gwarancję)
To co ruszyć do tego co mi wymieniał alternator i do reklamacji .Co o tym myślicie ? czy zostawić to w spokoju?
Proszę o radę ponieważ nie wiem co robić .
Pozdsrawiam.
Włąsnie wróciłem od elektryka tego co wymieniał mi ten alternator po regeneracji ( jest gwarancja )
Powiedział że wszystko jest w jak najllepszym porządku .
Tak myślę czy naprawdę mówi że jest ok i żebym mu nie zawracał głowy jakimiś naprawami gwarancyjnymi czy rzeczywiście coś jest nie tak i mam powody do zmartwienia..
Przy załączonum silniku po paru minutach jak doładuje co stracił na grzaniu świec żarowych , bez obcoiążenia to wynosi 13.96 V i dochodzi do 14.01.
Jak załączę światła to ma 13.75 ,13.78 V , a jak dmuchawa włączona to 13.65 V .
Nie mam pojęcia co o tym sądzić.
Przedmówca przed chwilą napisał że to za mało i powinno być więcej powyżej 13.9V .
Sam nie wiem co o tym sądzić ,wiem jedno mam jeszcze nie pełny miesiąc gwarancji na ten alternator .
Co robić?
Jechać do innego elektryka?
Byłem tam gdzie kupowałem aku sprzedawca zmierzył wyszło i mu to samo. Stwierdził że alternator nie doładowuje tak jak ma to robić a akumulator jest dobry.
Co wy o tym sądzicie? Czy tak można jedzić i się tym nie przejmować.
Powiedział że wszystko jest w jak najllepszym porządku .
Tak myślę czy naprawdę mówi że jest ok i żebym mu nie zawracał głowy jakimiś naprawami gwarancyjnymi czy rzeczywiście coś jest nie tak i mam powody do zmartwienia..
Przy załączonum silniku po paru minutach jak doładuje co stracił na grzaniu świec żarowych , bez obcoiążenia to wynosi 13.96 V i dochodzi do 14.01.
Jak załączę światła to ma 13.75 ,13.78 V , a jak dmuchawa włączona to 13.65 V .
Nie mam pojęcia co o tym sądzić.
Przedmówca przed chwilą napisał że to za mało i powinno być więcej powyżej 13.9V .
Sam nie wiem co o tym sądzić ,wiem jedno mam jeszcze nie pełny miesiąc gwarancji na ten alternator .
Co robić?
Jechać do innego elektryka?
Byłem tam gdzie kupowałem aku sprzedawca zmierzył wyszło i mu to samo. Stwierdził że alternator nie doładowuje tak jak ma to robić a akumulator jest dobry.
Co wy o tym sądzicie? Czy tak można jedzić i się tym nie przejmować.
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Niestety elektryk moze miec racje co do alternatora,ale na pewno racji nie ma ze napiecie jest prawidlowe!!!! Jestem tego pewien,mialem dokladnie tak samo.to co pisalem wyzej jest odpowiedzia. Sprawdz tylko jakie jest napiecie bezposrednio na alternatorze,wtedy wszystko bedzie jasne,tam powinno byc napiecie 14.3V i jak dasz obciazenie to nieduzo mniej. Jak tak bedzie to winowajca jest kabel jak u mnie. Nie zaniedbaj tego bo bedziesz mial na pewno klopoty z akumulatorem!!!! Powodzenia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Czy można ładować prostownikiem akumulator jak jest podłączony do instalacji elektrycznej w samochodzie?
Gdyż ja prostownik do ładowania sam robiłem z transformatora, diody i kondensatora. Jak akumulator zdradza objawy pełnego naładowania to napięcie na zaciskach (cały czas jest jeszcze podłączony prostownik) wynosi ok 15.9..16 V. Czy takie napięcie występujące w końcu ładowania jest bezpieczne dla urządzenia elektronicznego czy zegarka?
Teoretycznie w poradniku elektryka podają końcowe napięcie ładowania akumulatora na ogniwo 2.72V. Co by musiało dawać na końcu ładowania nawet nieco ponad 16V.
Czy takie napięcia występujące w końcu ładowania będą bezpieczne dla elektroniki silnika?
Pozdr.
Gdyż ja prostownik do ładowania sam robiłem z transformatora, diody i kondensatora. Jak akumulator zdradza objawy pełnego naładowania to napięcie na zaciskach (cały czas jest jeszcze podłączony prostownik) wynosi ok 15.9..16 V. Czy takie napięcie występujące w końcu ładowania jest bezpieczne dla urządzenia elektronicznego czy zegarka?
Teoretycznie w poradniku elektryka podają końcowe napięcie ładowania akumulatora na ogniwo 2.72V. Co by musiało dawać na końcu ładowania nawet nieco ponad 16V.
Czy takie napięcia występujące w końcu ładowania będą bezpieczne dla elektroniki silnika?
Pozdr.