Czy wymienić świece ??

Moderator: Moderatorzy

Vieczur

Czy wymienić świece ??

Post autor: Vieczur »

Mam pewien problem. Kupiłem całkiem niedawno Essiego i mam obecnie na nim przebieg 92850 km (auto z 1995 roku). Nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel wymieniał w nim świece. Ja zrobiłem na tym aucie dopiero 600 km i cały czas mam wątpliwości czy jeździć dalej czy też wymieniać. A może da się jakoś sprawdzić czy jeszcze są dobre...i tak właściwie to co ile km powinno się wymieniać świece przy silniku 1.6 16V ZETEC ? A jeżeli już to jakie świece dać ? Oryginalne Motorcrafta czy może pokusić się o jakieś sportowe...np. Beru ? Proszę o pomoc i z góry dziękuję :) Pozdro
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

przy zakupie samochodu jeżeli nie znasz jego historii, to zacznij od wymiany rozrządu.Ja teraz śmigam na świecach NGK 12.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

hmmm...z tego co wiem to w tych nowych ZETEC-ach 1.6 16V rozrząd wymienia się przy 120.000 km, czy to prawda ?
MARKKO

Post autor: MARKKO »

w kazdym samochodzie wymienia się pasek rozrządu co 30 tys. a komplet czyli pasek rolki itd. co 60tys km.Nie wazne jaki to silnik.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w TD wymienia sie komplet co 60tys km, wiec nie w kazdym jest tak samo :) Co do swiec, to poki nie masz zadnego problemu z autem, nie szarpie podczas przyspieszenia, rownie chodzi i pali bez problemu,to po co wymieniac, ale slyszalem ze swiece powinno sie wymieniac co 20-30 tys km, przy gazie czesciej. A co do paska, to nie wiem jak jest w zetecu,ale cos mi sie wydaje,ze troszke duzo miedzy wypiana podales (120tys). Poza tym,czy jestes pewien ze to auto ma tylko 93tys??? Wg mnie to bardziej realne jest 193tys km. Niestety Escort nie ma jeszcze jednej bardzo przydatnej cyfry w liczniku
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Wiesiu, też myślalem ze ma 193 tysiace najechane ale jak przejrzałem wszystkie papiery od niego to wiem na bank ze ma 93000. Sluchaj, mam ksiazke serwisową od niego z wszystkimi oryginalnymi pieczątkami serwisowymi...ale gdyby ktos sie uparł ze cos jest sfalszowane to mam cos na deser: ten samochod mial jeszcze w marcu tego roku robiony w Niemczech TUV i posiadam wszystkie te papiery, a tam przebieg jest potwierdzony :wink: Na dodatek mam jeszcze rachunki zakupu tego auta od 3 niemieckich wlascicieli itd...poprostu auto nie jest jumane :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no chyba ze tak :) a co do swiec,to tak jak mowilem wyzej :) Jak masz kase i chcesz miec pewnosc ze bedzie dlugo dobrze,to zainwestuj, jak nie masz narazie kasy, a silniczek dobrze chodzi,to nie ma co jej wydawac zbednie :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

dzieki wszystkim za rady ! :D Wiesiu, ja już dosłownie w tym momencie wysyłam Ci maila z..no wiesz o co biega :wink:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

No przecież napisałem że komplet co 60tys km, a "SAM" pasek co 30tys km. :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

markko, nadal tego nie rozumiem, u mnie zmienia sie tylko komplet i to co 60tys, nie ma czegos takiego ze co 30 zmieniam pasek i pierwsze o tym slysze zeby sie sam pasek wymienialo w nowszych silnikach i to jeszcze tak czesto (30tys)..ale moze sie myle
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

sorki marrko ale nie ma czegoś takiego jak wymiana samego paska.rozrząd wymienia się tylko kompletny!!!!! w silniku 1.6 zetec w instrukcji jest napisane-wymiana co(lub po) 80000tyś km. :wink:
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
MARKKO

Post autor: MARKKO »

To ja przepraszam bo się zamerdałem jak ruski w mieście :mrgreen: można wymienić samą rolkę. Co 80tys ale tak co 60 jest trochę bezpieczniej.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Może uznacie to za kontrowersyjne ale mój znajomy który jest mechanikiem w niemczech, sprawdzał w książce jakiejś że przy 1.6 16V Zetec od końca 1994 wymienia się komplet co 120 000 ! Tak było napisane w ogólnej książce z danymi eksploatacyjnymi wszystkich pojazdów ( w książce niemieckiej...żeby ktoś nie pomyślał że polak w polskiej książce bzdury wypisuje) :?
czubek

Post autor: czubek »

A nasi mechanicy radzą wymieniać rozrząd co max. 80 tys.km.
Na temat wymiany samego paska nic nigdy nie słyszałem, zawsze mnie uczono, że komplet ma być. Nie widzę też sensu wymiany paska po 30 tys.km bo musiał by być eksploatowany w środowisku silnie żrącym i baaaardzo sportowo. Paski w Fordach(oryginały) są zaprojektowane(wytrzymałość, elastyczność etc.) na 120 tys.km. Wcześniejsza wymiana wynika z małej tolerancji czasu wymiany(ok 10 tys.km) i przyznacie specyficznego sposobu jazdy po Polskich drogach(gaz-hamulec, zero równaj jazdy po autostradach)
Vieczur

Post autor: Vieczur »

czyli twoim zdaniem mam wymieniac pasek teraz (93000 km przebiegu) czy jeszcze poczekać ? Odpisz proszę bo nie wiem co robić. Pozdrowionka :D
ODPOWIEDZ