
Czy wymienić świece ??
Moderator: Moderatorzy
Czy wymienić świece ??
Mam pewien problem. Kupiłem całkiem niedawno Essiego i mam obecnie na nim przebieg 92850 km (auto z 1995 roku). Nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel wymieniał w nim świece. Ja zrobiłem na tym aucie dopiero 600 km i cały czas mam wątpliwości czy jeździć dalej czy też wymieniać. A może da się jakoś sprawdzić czy jeszcze są dobre...i tak właściwie to co ile km powinno się wymieniać świece przy silniku 1.6 16V ZETEC ? A jeżeli już to jakie świece dać ? Oryginalne Motorcrafta czy może pokusić się o jakieś sportowe...np. Beru ? Proszę o pomoc i z góry dziękuję
Pozdro

- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
w TD wymienia sie komplet co 60tys km, wiec nie w kazdym jest tak samo
Co do swiec, to poki nie masz zadnego problemu z autem, nie szarpie podczas przyspieszenia, rownie chodzi i pali bez problemu,to po co wymieniac, ale slyszalem ze swiece powinno sie wymieniac co 20-30 tys km, przy gazie czesciej. A co do paska, to nie wiem jak jest w zetecu,ale cos mi sie wydaje,ze troszke duzo miedzy wypiana podales (120tys). Poza tym,czy jestes pewien ze to auto ma tylko 93tys??? Wg mnie to bardziej realne jest 193tys km. Niestety Escort nie ma jeszcze jednej bardzo przydatnej cyfry w liczniku

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Wiesiu, też myślalem ze ma 193 tysiace najechane ale jak przejrzałem wszystkie papiery od niego to wiem na bank ze ma 93000. Sluchaj, mam ksiazke serwisową od niego z wszystkimi oryginalnymi pieczątkami serwisowymi...ale gdyby ktos sie uparł ze cos jest sfalszowane to mam cos na deser: ten samochod mial jeszcze w marcu tego roku robiony w Niemczech TUV i posiadam wszystkie te papiery, a tam przebieg jest potwierdzony
Na dodatek mam jeszcze rachunki zakupu tego auta od 3 niemieckich wlascicieli itd...poprostu auto nie jest jumane 
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
no chyba ze tak
a co do swiec,to tak jak mowilem wyzej
Jak masz kase i chcesz miec pewnosc ze bedzie dlugo dobrze,to zainwestuj, jak nie masz narazie kasy, a silniczek dobrze chodzi,to nie ma co jej wydawac zbednie 



Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
markko, nadal tego nie rozumiem, u mnie zmienia sie tylko komplet i to co 60tys, nie ma czegos takiego ze co 30 zmieniam pasek i pierwsze o tym slysze zeby sie sam pasek wymienialo w nowszych silnikach i to jeszcze tak czesto (30tys)..ale moze sie myle
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Może uznacie to za kontrowersyjne ale mój znajomy który jest mechanikiem w niemczech, sprawdzał w książce jakiejś że przy 1.6 16V Zetec od końca 1994 wymienia się komplet co 120 000 ! Tak było napisane w ogólnej książce z danymi eksploatacyjnymi wszystkich pojazdów ( w książce niemieckiej...żeby ktoś nie pomyślał że polak w polskiej książce bzdury wypisuje) 

A nasi mechanicy radzą wymieniać rozrząd co max. 80 tys.km.
Na temat wymiany samego paska nic nigdy nie słyszałem, zawsze mnie uczono, że komplet ma być. Nie widzę też sensu wymiany paska po 30 tys.km bo musiał by być eksploatowany w środowisku silnie żrącym i baaaardzo sportowo. Paski w Fordach(oryginały) są zaprojektowane(wytrzymałość, elastyczność etc.) na 120 tys.km. Wcześniejsza wymiana wynika z małej tolerancji czasu wymiany(ok 10 tys.km) i przyznacie specyficznego sposobu jazdy po Polskich drogach(gaz-hamulec, zero równaj jazdy po autostradach)
Na temat wymiany samego paska nic nigdy nie słyszałem, zawsze mnie uczono, że komplet ma być. Nie widzę też sensu wymiany paska po 30 tys.km bo musiał by być eksploatowany w środowisku silnie żrącym i baaaardzo sportowo. Paski w Fordach(oryginały) są zaprojektowane(wytrzymałość, elastyczność etc.) na 120 tys.km. Wcześniejsza wymiana wynika z małej tolerancji czasu wymiany(ok 10 tys.km) i przyznacie specyficznego sposobu jazdy po Polskich drogach(gaz-hamulec, zero równaj jazdy po autostradach)