problem z wolnymi obrotami

Moderator: Moderatorzy

maras

problem z wolnymi obrotami

Post autor: maras »

witam. Mój essie na wolnych obrotach pływa od 1000 w dół, aż momentami gaśnie i strasznie rzuca silnikiem, jakby jeden gar nie palił. po dodaniu gazu na wyższych obrotach powyzej 2000 chodzi normalnie, ale jak puszcze gaz to gaśnie. Podłączyłem tester i pokazał mi następujące kody: 17;41;42;62;65. Czy któś z was mógłby mi pomóc?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

podobne objawy miałem przed wymianą świec,a najprawdopodobniej na jedną z w\w nie płynie prąd o małym napięciu.Jak przygazujesz, to chwilowo się "zespawa" i ciągnie normalnie.W chwili obecnej jestem na etapie wymiany kabli wn. ale cena troszkę mnie dobija- najtańsze fordowskie-170 PLN.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

moze masz walniety przeplywomierz,bo to mi najbardziej pasuje na te kody bledow. Warto go sprawdzic, np. podmienic od innego Escorta
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
maras

Post autor: maras »

Może masz racje. Świece miał wymieniane przy rozrzadzie a to było jakieś 30 tys km temu, choć wyglądają na nowe.w środe lub czwartek ma być u mnie koleś z przyżądem do mierzenia kompresji. Zobaczymy co powie.

[ Dodano: Pon 26 Wrz, 2005 ]
Możliwe.Świece pewnie wymienaiali przy rozrządzie jakiueś 30 tys.km. temu.W środe ma być u mnie koles z przyżądem do kompresji i sprawdze czy jest oki. Wtedy kable, świece albo cewka.

[ Dodano: Pon 26 Wrz, 2005 ]
W opisie kodów pod pozycją 41 jest Miernik przepływu powietrza 1, a pod 42 Miernik przepływu powietrza 2.Wiesz co to znaczy??

[ Dodano: Pon 26 Wrz, 2005 ]
a może wiecie gdzie w 1.6 16V jest czujnik MAP??Kod nr 17.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mysle ze czujnika MAP nie ma. Czujnik MAP jest w 1.3 i 1.4, w 1.6 z tego co sie orietuje to zastapiono MAP wlasnie przeplywomierzem, a to na pewno wiesz gdzie jest :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
maras

Post autor: maras »

witam ponownie
Uporałem się w końcu z tym rzucaniem silnikiem. Dwa zawory były wypalone.
Teraz chodzi ładnie na wszystkie cylindry ale jest pewien problem.Jak zapale to na ssaniu chodzi oki, ale jak sie nagrzeje to gaśnie na wolnych.Jak mu dam gazu jest oki, jak zacznie schodzić z obrotów i dojdzie do 1000 to gaśnie.Wiecie co to może być??Świece ma już nowe i kable też sa oki.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

proponuje zresetowanie komputera :wink: na początek.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
maras

Post autor: maras »

Zrobiłem reset a potem test
pokazało kod 12 na teście samoistnym.Wychodzi ze to przepływomierz.Wie ktos jak go sprawdzić?

[ Dodano: Sro 30 Lis, 2005 ]
Sprawdziłem przepływomierz.Pojechałem do znajomego sklepu i porzyczyli mi nowy oraz krokowca. Podmieniłem ale to nie pomogło. Może macie jeszcze jakieś pomysły?
gotox

Post autor: gotox »

witam,
pierwszy raz na forum heh..
mam ten sam problem z obrotami
na zimnym silniku wszystko ok
po rozgrzaniu się gaśnie na wolnych obrotach
ale... o dziwo jadąc na "luzie" nie gaśnie?? a na postoju tak??
problemem jest to że samochodem jeździ żonka
a z braku czasu na remonty u mechanika podciągnąłem linkę gazu żeby mogła jakiś czas pojeździć. Nim zgromadzi środki i znajdzie czas na mechanika.
Ale.. teraz po wpisaniu sie do tego zacnego forum nabrałem trochę wiedzy
i może sam sprawdze kody błędów itd.
Tak "na ucho i na oko" podejrzewam przepływomierz powietrza
tylko nie wiem co z tym fantem dalej zrobić.
Silnik krokowy działa napewno, filter powietrza ok. zastanawia mnie tylko głośna praca pompy paliwowej?? normalnie słychać jej buczenie, filter paliwa dawno nie wymieniany.
moje auto to: escort clx 1991 1,6 EFI CVH 105KM wersja kombi z przebiegiem 240 000 km
Co myślicie o tym przpływomierzu to może być prawda?
I jak go można sprawdzić / wymienić / naprawić?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

moze byc przeplywomierz, bo popma paliwa gdyby byla zepsuta,to bys mial problem z szybkim przyspieszaniem, bo nie dawalaby rady podawac tyle paliwa ile trzeba. Przeplywomierza nie da sie naprawic. a jak go sprawdzic,to najlepiej przez podmiane, albo troche gorsza metoda przez tester,ale jak widze, to czasem ten tester zawodzi i nie pomaga :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
gotox

Post autor: gotox »

dzięki za odpowiedź
2 zbieżne opinie
to chyba będzie to
pęd powietrza w czasie jazdy na luzie "wbija" sie się w układ dolotowy
przy postoju juz nie ma tego wspomagania i dlatego gaśnie
gdyby ktoś dysponował jakąś instrukcja jak to zdemontować (najlepiej obrazkową)
i mógłby to udostępnić byłbym wielce zobowiązany.

max_malpa@o2.pl
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak zdemontowac przeplywomierz? na z kazdej ze stron po prostu zalozone dwie grube rury, wystarczy je sciagnac i odlaczyc koncowke przewodow :) Najlepiej sie z kims dogada,zeby moc mu zwrocic wrazie gdyby to nie bylo to.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
marecki

Post autor: marecki »

Witam Ja mam to samo u siebie. Mam gaznik czyli przepływomierz odpada, wymieniłem świece oraz przewody i nic to nie dało. Mam podejrzenia ze to może czujnik podciśnienia znajdujący sie w kompie połaczonego z kolektorem ssącym "wężykiem"> Motyw jest jeszcze taki że jak mu zapodam wyższe obroty przez moment to chodzi równo jakąś chwilę a potem z powrotem nierównomiernie... a może to zaworki???.....
maras

Post autor: maras »

Udało sie w końcu naprawić Essiego. Troche to trwało ale byłem za granicą więc nic nie robiłem. Znalazłem opis do tego samego testera co na tej stronie klubowej. Nieco sie różni bo kody są 3 cyfrowe a nie 2, ale pomógł. Po zrobieniu testu wyszło ze mam walnięty czujnik położenia przepustnicy. Koszt takiego w sklepie z normalnymi cenami to 140zł. Niektórzy wołają nawet 400zł. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

P.S.
Jeśli chcecie to moge spróbować zeskanować test i wysłać na maila.
maras

Post autor: maras »

Udało sie w końcu naprawić Essiego. Troche to trwało ale byłem za granicą więc nic nie robiłem. Znalazłem opis do tego samego testera co na tej stronie klubowej. Nieco sie różni bo kody są 3 cyfrowe a nie 2, ale pomógł. Po zrobieniu testu wyszło ze mam walnięty czujnik położenia przepustnicy. Koszt takiego w sklepie z normalnymi cenami to 140zł. Niektórzy wołają nawet 400zł. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

P.S.
Jeśli chcecie to moge spróbować zeskanować test i wysłać na maila.
ODPOWIEDZ