Ładowanie akumulatora
Chyba większość z nas ma jakąś tam ładowarkę lub prostownik
Pierwszy filmik dla tych co nie mają lub zamierzają sobie kupić coś nowszego - lepszego :
WARTO OBEJRZEĆ CAŁOŚĆ
https://www.youtube.com/watch?v=q2wqoMq8nGw
Drugi filmik pokazuje jak i na ile alternator naładuje nam akumulator w trakcie jazdy - gdy rano nie udało nam się uruchomić silnika
https://www.youtube.com/watch?v=TSm1IfNDKt0&t=2s
Ładowanie akumulatora : Ładowarka - Prostownik - Alternator
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ładowanie akumulatora : Ładowarka - Prostownik - Alternator
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Ładowanie akumulatora : Ładowarka - Prostownik - Alternator
PS. jak ktoś myśli , że alternator naładuje akumulator w trakcie jazdy to się myli
Warto doładowywać aku - dobrym prostownikiem
Ładowarki możemy sobie darować - nawet te z górnej półki
Warto doładowywać aku - dobrym prostownikiem
Ładowarki możemy sobie darować - nawet te z górnej półki
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Kleszczak
- Posty: 1597
- Rejestracja: 24 lut 2015, 07:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1993
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Cabrio
Re: Ładowanie akumulatora : Ładowarka - Prostownik - Alternator
nie mam teraz jak obejrzeć ale ja swoje auta biorę na morsowanie a że kąpiemy się w miejscu gdzie jest ciemno to autami oświetlamy sobie teren z tym że auto jest odpalone. Robie za krótkie dystanse autami i mogą być w zimie nie doładowane.
Rozumiem że takie doładowywanie nie ma sensu?
Rozumiem że takie doładowywanie nie ma sensu?
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: Ładowanie akumulatora : Ładowarka - Prostownik - Alternator
Doładowywanie prostownikiem ma sens jak bilans energetyczny jest ujemny. Czyli jak jesteś pewien,że więcej zużywasz prądu niż go dostarczasz,to wypada ładować akumulator z zewnętrznego prostownika. A utrzymanie prawidłowej gęstości elektrolitu sprawia, że nowy akumulator wytrzyma wiele lat, a nie tylko góra 3 lata.
Tylko jak sprawdzić gęstość elektrolitu w bezobsługowych akumulatorach to nie wiem. Ja ładuje tą ładowarka niby "do niczego" Bosch G3 i liczę, że to wystarczy do sprawnego działania. Tak raz na pól roku ładuje. Swoja drogą to nie powinni opiniować tej ładowarki jak nie zakończyła ona procesu ładowania, wszak nie jest to szybka ładowarka (jakies 3A prądu tylko daje). Mogli to przewidzieć w swoim teście i jej odpuścić. Nie mówię, że jest dobra bo ją posiadam, bo tego nie wiem, nie sprawdzałem nigdy gęstości elektrolitu, ale póki co wszystkie akumulatory jakie nią ładuje działają, nawet małe żelowe do UPSów.
Tylko jak sprawdzić gęstość elektrolitu w bezobsługowych akumulatorach to nie wiem. Ja ładuje tą ładowarka niby "do niczego" Bosch G3 i liczę, że to wystarczy do sprawnego działania. Tak raz na pól roku ładuje. Swoja drogą to nie powinni opiniować tej ładowarki jak nie zakończyła ona procesu ładowania, wszak nie jest to szybka ładowarka (jakies 3A prądu tylko daje). Mogli to przewidzieć w swoim teście i jej odpuścić. Nie mówię, że jest dobra bo ją posiadam, bo tego nie wiem, nie sprawdzałem nigdy gęstości elektrolitu, ale póki co wszystkie akumulatory jakie nią ładuje działają, nawet małe żelowe do UPSów.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Ładowanie akumulatora : Ładowarka - Prostownik - Alternator
Małe akumulatorki taką ładowarką doładujesz
Test był jak w nazwie - test następnego dnia
czyli po pracy wracasz do domu - podłączasz ładowarkę i chcesz na rano mieć aku naładowane
Większość kierowców myśli , że aku ma naładowane a tu - zonk !
Niestety w akumulatorach bezobsługowych nie da się sprawdzić - choć patrząc na ten filmik widzę , że wykręcone są "magiczne oczka"
Możliwe , że właśnie tak można sprawdzać aku bez obsługowe - wykręcając oczko
Najważniejsze w różnicy między ładowarką a dobrym prostownikiem jest to , że chyba żadna ładowarka nie da pod koniec ładowania 16V i max 1 A a prostownik właśnie tak robi
Zapodaje 16V i prąd 1A lub niżej
Mam ładowarkę Ładowarka Ctek MXS 7.0 i pod koniec ładowania daje tylko 15,2 V a to za mało na zagęszczenie elektrolitu a jest z tych "lepszych"
W ostatnich dniach gdy przychodziłem rano do garażu czy też po pracy na parking - miałem 12,1V a przy rozruchu 9,8V
Po ładowaniu ładowarką 12,3V i odpowiednio 10V przy rozruchu - ale to przez góra 2 dni
Kupiłem stef-pol-a i ten doładował akumulator
Teraz mam 12,% i przy rozruchu 11,9V
Po skończonym ładowaniu stef-pol utrzymuje stałe napięcie 15V
Akumulator 4 lata - 75Ah
Zdaję sobie sprawę , że był notorycznie nie doładowany i pewnie i tak niedługo padnie
Kleszczu - ogólnie w przybliżeniu - 1 odpalenie auta gdy aku jest w dobrym stanie(elektrolit) potrzeba koło 20 minut jazdy aby wyrównać to co stracił
W moim przypadku - odpalenie i góra 4 minuty jazdypo czym 8 do 12 godzin postoju w zakładzie i znów odpał i 4 minuty jazdy
Jeśli aku jest wychechłane i odpalisz z kabli lub na pych - alternatorem nie naładujesz do "pełna" akumulatora choć byś pojechał do Paryża i nazat
regulator da je max 14,6V a potrzeba 16V
Kupiłem - Prostownik STEF-POL EST-305 12V 15A
Test był jak w nazwie - test następnego dnia
czyli po pracy wracasz do domu - podłączasz ładowarkę i chcesz na rano mieć aku naładowane
Większość kierowców myśli , że aku ma naładowane a tu - zonk !
Niestety w akumulatorach bezobsługowych nie da się sprawdzić - choć patrząc na ten filmik widzę , że wykręcone są "magiczne oczka"
Możliwe , że właśnie tak można sprawdzać aku bez obsługowe - wykręcając oczko
Najważniejsze w różnicy między ładowarką a dobrym prostownikiem jest to , że chyba żadna ładowarka nie da pod koniec ładowania 16V i max 1 A a prostownik właśnie tak robi
Zapodaje 16V i prąd 1A lub niżej
Mam ładowarkę Ładowarka Ctek MXS 7.0 i pod koniec ładowania daje tylko 15,2 V a to za mało na zagęszczenie elektrolitu a jest z tych "lepszych"
W ostatnich dniach gdy przychodziłem rano do garażu czy też po pracy na parking - miałem 12,1V a przy rozruchu 9,8V
Po ładowaniu ładowarką 12,3V i odpowiednio 10V przy rozruchu - ale to przez góra 2 dni
Kupiłem stef-pol-a i ten doładował akumulator
Teraz mam 12,% i przy rozruchu 11,9V
Po skończonym ładowaniu stef-pol utrzymuje stałe napięcie 15V
Akumulator 4 lata - 75Ah
Zdaję sobie sprawę , że był notorycznie nie doładowany i pewnie i tak niedługo padnie
Kleszczu - ogólnie w przybliżeniu - 1 odpalenie auta gdy aku jest w dobrym stanie(elektrolit) potrzeba koło 20 minut jazdy aby wyrównać to co stracił
W moim przypadku - odpalenie i góra 4 minuty jazdypo czym 8 do 12 godzin postoju w zakładzie i znów odpał i 4 minuty jazdy
Jeśli aku jest wychechłane i odpalisz z kabli lub na pych - alternatorem nie naładujesz do "pełna" akumulatora choć byś pojechał do Paryża i nazat
regulator da je max 14,6V a potrzeba 16V
Kupiłem - Prostownik STEF-POL EST-305 12V 15A
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Kleszczak
- Posty: 1597
- Rejestracja: 24 lut 2015, 07:10
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1993
- Generacja: MK6
- Nadwozie: Cabrio
Re: Ładowanie akumulatora : Ładowarka - Prostownik - Alternator
Dzięki, moja praca tak wygląda. Odpalam i jadę całe półtora km, stoi 8h i jedzie całe 500 m i znowu stoi godzine, odpalam i jade 1.5 km do domu.
Drugi tydzień chodzę pieszo do pracy bo nie ma sensu aby go męczyć. Jak morsujemy to odpalony stoi nawet 40 minut.
Drugi tydzień chodzę pieszo do pracy bo nie ma sensu aby go męczyć. Jak morsujemy to odpalony stoi nawet 40 minut.