Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
Moderator: Moderatorzy
- S3ci0r
- Posty: 4817
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
To chyba najodpowiedniejsze miejsce dla tego tematu.
Nie wiem co się dzieje z autem. Z miesiąc temu zaczęły się te dziwne objawy. Teraz już nie pamiętam co było pierwsze, czy te uderzenia, czy dziwnie pracujący bieg wsteczny. Na tą chwilę wygląda to następująco:
Kiedy wrzucę bieg wsteczny i zaczynam powoli cofać, skrzynia wydaje dziwne dźwięki których wcześniej nie było, tak jakby wycie. Mam też wrażenie że silnikowi jest ciężej w tym momencie. Sytuacja ma miejsce w dolnej partii obrotów, przy wyższych wszystko wraca do normy.
W trakcie jazdy, kiedy puszczę gwałtownie gaz, lub kiedy gwałtownie go dodam, występuje potężne uderzenie, jakby ktoś przywalił młotkiem w blachę. Tylko i wyłącznie przy tych okolicznościach pojawiają się te uderzenia. Przy hamowaniu, przyspieszaniu, czy czymkolwiek auto zachowuje się zupełnie normalnie.
Nie mam pojęcia czy to jest wina skrzyni, napędu, czy zawieszenia. Silnik całkowicie wykluczam, jak i jego poduszkę. Wcześniej, jak miałem całkowicie wyrąbaną poduszkę przy rozrządzie to silnika cały latał, a teraz jak sprawdzałem to ani drgnie. Reszta poduszek była sprawdzana u mechanika na podnośniku i mówił że on tam żadnych luzów nie widzi.
Ktoś ma jakiś pomysł co może mu dolegać?
Nie wiem co się dzieje z autem. Z miesiąc temu zaczęły się te dziwne objawy. Teraz już nie pamiętam co było pierwsze, czy te uderzenia, czy dziwnie pracujący bieg wsteczny. Na tą chwilę wygląda to następująco:
Kiedy wrzucę bieg wsteczny i zaczynam powoli cofać, skrzynia wydaje dziwne dźwięki których wcześniej nie było, tak jakby wycie. Mam też wrażenie że silnikowi jest ciężej w tym momencie. Sytuacja ma miejsce w dolnej partii obrotów, przy wyższych wszystko wraca do normy.
W trakcie jazdy, kiedy puszczę gwałtownie gaz, lub kiedy gwałtownie go dodam, występuje potężne uderzenie, jakby ktoś przywalił młotkiem w blachę. Tylko i wyłącznie przy tych okolicznościach pojawiają się te uderzenia. Przy hamowaniu, przyspieszaniu, czy czymkolwiek auto zachowuje się zupełnie normalnie.
Nie mam pojęcia czy to jest wina skrzyni, napędu, czy zawieszenia. Silnik całkowicie wykluczam, jak i jego poduszkę. Wcześniej, jak miałem całkowicie wyrąbaną poduszkę przy rozrządzie to silnika cały latał, a teraz jak sprawdzałem to ani drgnie. Reszta poduszek była sprawdzana u mechanika na podnośniku i mówił że on tam żadnych luzów nie widzi.
Ktoś ma jakiś pomysł co może mu dolegać?
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty

Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
Zobacz na kanale luz na wyjściu ze skrzyni i wewnętrzne przeguby .Czy jak po gwałtownym puszczeniu gazu dodasz go to masz kangurka?
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
mnie pasuje na któryś przegub wewnętrzny
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- S3ci0r
- Posty: 4817
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
leon167, w jaki sposób mam to sprawdzić te przeguby, no i o jakie wyjście ze skrzyni Ci chodzi?
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty

Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
Jak będziesz pod spodem zobacz jaki ma luz wchodząca do skrzyni półoś (jedna i druga) To jest to wejście i chodzi mi o luz góra dół. Jeśli coś się dzieje z łożyskami satelitów czy wyjścia na półosie poczujesz to ,jak będzie OK złap kielich wewnętrznej półosi i poruszaj półosią góra dół i luz osiowy , luz do 1 mm jest do przyjęcia i nie powinien być przyczyną takich
ów ale wtedy już sama skrzynia chyba się sypie i prawdopodobnie koło pośrednie biegu wstecznego ci wyje

- S3ci0r
- Posty: 4817
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
jeśli dobrze zrozumiałem, mam złapać za półoś i targać nią w pionie i patrzeć czy jest luz, a potem mam złapać za przegub wewnętrzny i znowu targać za półoś.
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty

- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
I pewnie należy to sprawdzić na stojącym na kółkach aucie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- S3ci0r
- Posty: 4817
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
na szczęście mam taką możliwość 

GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
jak już złapiesz za tą półos to zobacz jeszcze luz po obrocie - czyli próbuj ją przekręcic tak jak ona pracuje do przodu i do tyłu
Jeśli sie coś dzieje z przegubem to wyczaisz luz i będzie pukało
Jeśli sie coś dzieje z przegubem to wyczaisz luz i będzie pukało
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- S3ci0r
- Posty: 4817
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
ok, jutro sprawdzam co i jak
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty

Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
A ja bym stawiał na wałek wstecznego,bo gdyby luz był na wewnętrznym przegubie,to efekt był by taki sam na wstecznym jak i na biegach do przodu.
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
A ja mam doświadczenie z luźnym przegubem wewnętrznym w skrzyni. Przy skreceniu kierownica i dodaniu gazu na łuku pojawiają się nieprzyjemne drgania przenoszace się też nadwozie. Tak samo na dziurach gdy się jedzie prosto lub przy sporym obciążeniu auta. Poza tym nie ma żadnych innych objawów. Przy jeździe bez dodanego gazu żadnych drgań nie ma. A milem problemy z przegubem wewnętrznym i w escorcie i w windstarze,obiawy dokładnie takie same.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11774
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
koles dopiero sie chwalil, ze dokrecil srube amora .... moze usztynil to polaczenie to je..ło gdzie indziej ? np. jakas tuleja sanek, poducha, łapa .... u mnie w 1.4 tez kiedys tak pukalo jak pekla lapa ta co trzymala poduche skrzyni 

- Arcadio
- Posty: 2818
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
Albo rzeźbione mocowanie poduszek z mondeo się kończy 

Escort Cabrio RS
- S3ci0r
- Posty: 4817
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Re: Mocne uderzenia przy nagłym obciążeniu/odciążeniu silnika
no i tak jest! ja pisałem że wsteczny od czasu kiedy zanotowałem te uderzenia zaczął głośniej pracować niż normalnie i jakby auto trochę ciężej jechało, natomiast same uderzenia występują na każdym biegu, nawet wstecznym, przy gwałtownym obciążeniu/odciążeniu silnika, kiedy skrzynia spięta jest z silnikiem sprzęgłem. po wciśnięciu pedału sprzęgła nie ma tym uderzeń.driver98 pisze:A ja bym stawiał na wałek wstecznego,bo gdyby luz był na wewnętrznym przegubie,to efekt był by taki sam na wstecznym jak i na biegach do przodu.
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
