Wymiana miski olejowej
Moderator: Moderatorzy
Wymiana miski olejowej
Moja miska ma w okolicy korka spustowego ślad po uderzeniu i poci się w tym miejscu
(Silnik 1.8 td Endura DE 90 km)
Czas więc na naprawę a na Allegro w dobrych pieniążkach są miski od mondka 1.8 TD
i na wygląd takie same jak te do mojego silnika , więc pytanko czy można ryzykować zakup
czy też szukać dedykowanej ,wyjętej z escorta . Gdzieś mi się o uszy obiło że mondek a essi nie mają idealnie takich samych silników ale może to nie tyczy się miski ??
W ostateczności miskę można spawać ... choć cy za używkę czy za spawanie koszt będzie zbliżony
(Silnik 1.8 td Endura DE 90 km)
Czas więc na naprawę a na Allegro w dobrych pieniążkach są miski od mondka 1.8 TD
i na wygląd takie same jak te do mojego silnika , więc pytanko czy można ryzykować zakup
czy też szukać dedykowanej ,wyjętej z escorta . Gdzieś mi się o uszy obiło że mondek a essi nie mają idealnie takich samych silników ale może to nie tyczy się miski ??
W ostateczności miskę można spawać ... choć cy za używkę czy za spawanie koszt będzie zbliżony
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mam uzywana calkowicie sprawna z Escorta
65zl z wysylka

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Oryginał do mojego jest w Będzinie za 80 dych więc to na bank masz taniej . Jako, że latam co tydzień od Zgorzelca przez Wrock i Dalej na Wieluń to mam po drodze za 34 złocisze ale w opisie jest właśnie mondeo choć na wygląd jest taka sama
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/miska-olejowa-ford-mondeo-mk2-1-8-td-i5105991380.html
Silniki są takie same - różnią się naprawdę bardzo małymi szczegółami, które nie mają absolutnie żadnego wpływu na to czy można dany silnik zainstalować w mdo/fieście/escorcie czy nie.leon167 pisze:Gdzieś mi się o uszy obiło że mondek a essi nie mają idealnie takich samych silników
Sama miska olejowa dzieli się na dwa główne rodzaje = stalowa oraz aluminiowa. Miski z mondeo bez problemu będą pasować.
Z mojego skromnego doświadczenia praktycznego - nie ma większego znaczenia jaką miskę zastosujesz. Wraz z miskami stalowymi i aluminiowymi były inne uszczelki miski, ale jak osobiście je oglądałem, to wydawały się być niemalże identyczne, i prawdę mówiąc nie wiem czy się jakkolwiek praktycznie i w stopniu znaczącym różnią.
Oczywiście żeby wymienić miskę trzeba zdjąć skrzynię biegów, ale to już chyba wiesz.
Polecam użyć kleju do szyb lub DOBREGO silikonu w miejscu "korytka" uszczelki gdzie wychodzi wał od strony rozrządu. Podobnie od strony skrzyni - te miejsca się ciężko uszczelnia.
Do samych śrub misy warto zastosować klej do gwintów.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Słyszałem że skrzynię trza odkręcić ale że zdjąć to nie ....
. Pewnikiem zajrzę przy okazji na sprzęgło
Wszelkie uwagi zawsze są cenne . Dodatkowo polecają silikon wysokotemperaturowy aby szczelność była na bank ....
Myślę ten temat ogarnąć już pod koniec przyszłego tyg i przy okazji wymiana oleju itp
Czy można zalać go 15 W 40 ..... ????

Wszelkie uwagi zawsze są cenne . Dodatkowo polecają silikon wysokotemperaturowy aby szczelność była na bank ....
Myślę ten temat ogarnąć już pod koniec przyszłego tyg i przy okazji wymiana oleju itp
Czy można zalać go 15 W 40 ..... ????
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Nie zwlewaj go tym swinstwem
jakiś dobry 10w40 i będzie ok

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Samo odkręcenie skrzyni nic Ci nie da, musisz ją zdjąć, razem ze sprzęgłem i kołem zamachowym. Niestety ford w przejawie swojego festiwalu rozwiązań dupiatych wymyślił, że misa przykręcona jest do obudowy uszczelniacza wału, który to znajduje się pod kołem zamachowym.leon167 pisze:Słyszałem że skrzynię trza odkręcić ale że zdjąć to nie ....
Możesz go zalać czym chcesz, nawet kujawskim albo tawotem.leon167 pisze:Czy można zalać go 15 W 40 ..... ????

"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
70 tys km i dopiero zmiana oleju???
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Szczerze powiedziawszy to nie wyobrażam sobie co miesiąc wymianę oleju
Moja Renata będzie miała latem 4 latka a już mam ponad 607 tys . Ale nie ma co porównywać warunków pracy silnika bo większość przebiegu jest na stałych obrotach przy optymalnej temperaturze ,ciśnieniu itp.
A olej to właśnie 15 W 40 i widocznie fabryka taki przewiduje . Inaczej się ma sprawa z osobówkami i tym bardziej jazda na małych dystansach przy niedogrzanych silnikach ,często ze zmiennym obciążeniem . Więc jednak zastosuję się do porad kolegów i będzie 10 W 40
Moja Renata będzie miała latem 4 latka a już mam ponad 607 tys . Ale nie ma co porównywać warunków pracy silnika bo większość przebiegu jest na stałych obrotach przy optymalnej temperaturze ,ciśnieniu itp.
A olej to właśnie 15 W 40 i widocznie fabryka taki przewiduje . Inaczej się ma sprawa z osobówkami i tym bardziej jazda na małych dystansach przy niedogrzanych silnikach ,często ze zmiennym obciążeniem . Więc jednak zastosuję się do porad kolegów i będzie 10 W 40