Nietypowe stuki w przednim zawieszeniu
Moderator: Moderatorzy
- S3ci0r
- Posty: 4817
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Nietypowe stuki w przednim zawieszeniu
No to mam dla was małą zagadkę.
od pewnego czasu coś mi zaczęło pukać w przednim zawieszeniu. problem jest dosyć dziwny bo stukanie pojawia się w momencie kiedy ruszam/przyspieszam autem, czyli w momencie kiedy przód auta podnosi się do góry, rzadziej przy hamowaniu, ale czasami się pojawia. na nierównościach w ogóle tego nie słuchać, również przy skręcie jest cisza. kiedy gwałtownie dodam gazu, tak aby szarpnęło budą, nie ważne czy z miejsca czy z jazdy, za każdym razem pojawia się stuknięcie (głośne). problem dotyczy tylko prawej części przedniego zawieszenia.
ktoś ma jakiś pomysł?
od pewnego czasu coś mi zaczęło pukać w przednim zawieszeniu. problem jest dosyć dziwny bo stukanie pojawia się w momencie kiedy ruszam/przyspieszam autem, czyli w momencie kiedy przód auta podnosi się do góry, rzadziej przy hamowaniu, ale czasami się pojawia. na nierównościach w ogóle tego nie słuchać, również przy skręcie jest cisza. kiedy gwałtownie dodam gazu, tak aby szarpnęło budą, nie ważne czy z miejsca czy z jazdy, za każdym razem pojawia się stuknięcie (głośne). problem dotyczy tylko prawej części przedniego zawieszenia.
ktoś ma jakiś pomysł?
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty

- harnasiowy
- Posty: 954
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Na odległość trudno wyrokować
Trzeba się przejechać i nastawić ucho - poczuć co samochód chce nam powiedzieć - wtedy wie się więcej
Samo podniesienie do góry i majtanie kołem może nic nie dać bo wahacz jest naprężony
Jedynie jeśli mamy padnięte łożysko lub końcówkę drążka to coś namacamy
Reszte - trzeb by było odprężyć wahacz
Trzeba się przejechać i nastawić ucho - poczuć co samochód chce nam powiedzieć - wtedy wie się więcej
Samo podniesienie do góry i majtanie kołem może nic nie dać bo wahacz jest naprężony
Jedynie jeśli mamy padnięte łożysko lub końcówkę drążka to coś namacamy
Reszte - trzeb by było odprężyć wahacz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- harnasiowy
- Posty: 954
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
jk1978, trzeba dokręcać śruby jak auto stoi na ziemi nie ma naprężeń które występują przy podniesionym aucie i gdy myślisz że dokręciłeś i opuścisz auto to się okazuje że wcale nie jest tak mocno dokręcone. Ja dla pewności używam klej do gwintów w ważnych miejscach - Loctite 243
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Pneumatyka i Hydraulika
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Te śruby powinno się zmieniać razem z wahaczami to nie było by problemu, komplet sob to 50zl firmy Febi, polecam, w drugim escorcie już zmieniałem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- iglaxr3i
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
- Lokalizacja: Kozin
- Pojemność: 2800
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Hatchback
A ja nie rozumiem poco "obstawiasz" a nie zrobisz usterki ,normalnie banał a Ty pytasz zamiast udac sie do diagnost i zlokalizowac usterke ,S3ci0r pisze:ja obstawiam albo poluzowane śruby na wahaczu, albo na sworzniu lub zużyta poduszka amortyzatora/łożysko.
Ja to bym obstawiał, ze w końcu przez takieg obstawianie skonczysz gorzej niz ci w Tupolewie.

- kupiec
- Posty: 12911
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
w mojej kijance jak jadę po puzlach czy innych tego typu nierównych nawierzchniach coś Stuka w lewym przodzieiglaxr3i pisze:normalnie banał a Ty pytasz zamiast udac sie do diagnost i zlokalizowac usterke ,


pojechałem na drugą stacje gdzie trzepali autem aż zapach spadł z lusterka


na trzeciej stacji stwierdzili łącznik lewy tył do wymiany

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty