Skończyła się homologacja
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Myślę, że piniu otrzymał wystarczająco wiele podpowiedzi do wyrobienia sobie własnego zdania i podjęcia decyzji o dalszych działaniach. Temat zamykam.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Sprawa konkretnie się nie skończyła bo mam taki mętlik że głowa mała.
Samochód był w weekend u mechanika. Przeszedł naprawy z kierownicą (inny temat), jak się okazało ani to maglownica, ani drążek, tylko tuleje wahaczy i kompletne luzy - wsio zrobione. Do rzeczy...
Mechanik powiedział że dziwi się jak ten samochód jeździł na tak rozregulowanym gaźniku. Po regulacji jeśli chodzi o przyspieszenie widoczna jest wielka różnica, z tempa rowerowego jest tak jak być powinno.
Spalanie zostało raczej w normie, w piątek zatankowałem za 105zł i zrobiłem za ta kwotę 360-370km, co przy LPG za 2,35zł wychodzi 12-13L/100km przy czym 80% drogi to trasa.
Do końca stycznia mam zamiar przetestować samochód pod względem opłacalności. Tydz. trasy do pracy na LPG, tydz. na BP, od tego zależeć będzie kontynuacja instalacji lub nie, a jeśli już to używana butla z homologacja na min 3 lata.
Problemy:
1) Rano odpalam samochód, przełączam na gaz, często mi gaśnie (lecz nie zawsze). Kiedy zgaśnie muszę go baaardzo kręcić aby odpalił ponownie. Problemu tego nie ma kiedy przejadę kawałek i go rozgrzeje.
2) Czasami na postoju się dusi do tego stopnia że gaśnie. Wczoraj np. przejechałem całą trasę 120km bez problemu, w Łodzi stałem w korkach, musiałem go na jednym skrzyżowaniu trzymać non stop na lekkim gazie bo inaczej by zgasł, co zresztą zrobił na tym skrzyżowaniu ze dwa razy kiedy go nie gazowałem. Na kolejnych skrzyżowaniach już ok.
*moda proszę wedle swoich upodobań o zmianę tematu bądź pozostawienie i usunięcie tego wpisu po gwiazdce
Samochód był w weekend u mechanika. Przeszedł naprawy z kierownicą (inny temat), jak się okazało ani to maglownica, ani drążek, tylko tuleje wahaczy i kompletne luzy - wsio zrobione. Do rzeczy...
Mechanik powiedział że dziwi się jak ten samochód jeździł na tak rozregulowanym gaźniku. Po regulacji jeśli chodzi o przyspieszenie widoczna jest wielka różnica, z tempa rowerowego jest tak jak być powinno.
Spalanie zostało raczej w normie, w piątek zatankowałem za 105zł i zrobiłem za ta kwotę 360-370km, co przy LPG za 2,35zł wychodzi 12-13L/100km przy czym 80% drogi to trasa.
Do końca stycznia mam zamiar przetestować samochód pod względem opłacalności. Tydz. trasy do pracy na LPG, tydz. na BP, od tego zależeć będzie kontynuacja instalacji lub nie, a jeśli już to używana butla z homologacja na min 3 lata.
Problemy:
1) Rano odpalam samochód, przełączam na gaz, często mi gaśnie (lecz nie zawsze). Kiedy zgaśnie muszę go baaardzo kręcić aby odpalił ponownie. Problemu tego nie ma kiedy przejadę kawałek i go rozgrzeje.
2) Czasami na postoju się dusi do tego stopnia że gaśnie. Wczoraj np. przejechałem całą trasę 120km bez problemu, w Łodzi stałem w korkach, musiałem go na jednym skrzyżowaniu trzymać non stop na lekkim gazie bo inaczej by zgasł, co zresztą zrobił na tym skrzyżowaniu ze dwa razy kiedy go nie gazowałem. Na kolejnych skrzyżowaniach już ok.
*moda proszę wedle swoich upodobań o zmianę tematu bądź pozostawienie i usunięcie tego wpisu po gwiazdce
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Problem nr 1 - standard. Parownik niedogrzany kiepsko rozpręża gaz. Dlatego właśnie w instrukcji obsługi twojej instalacji (gdybyś ją czytał) z pewnością była fraza o tym, żeby na gaz przełączać po nagrzaniu do tylu stopni albo po przejechaniu tylu a tylu km.
Problem nr 2 - serwis instalacji: wymiana filterka i regulacja.
Problem nr 2 - serwis instalacji: wymiana filterka i regulacja.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2015, 20:58 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- michal1212
- Posty: 147
- Rejestracja: 11 sty 2015, 18:38
- Lokalizacja: kraków
- michal1212
- Posty: 147
- Rejestracja: 11 sty 2015, 18:38
- Lokalizacja: kraków
Escort MK6.
Kwestia gaśnięcia rozwiązana, spodziewałem się takiej odpowiedzi bo identyczną już gdzieś słyszałem, a ja zawsze praktycznie po kilku sekundach przełączam na gaz. Co do regulacji gaźnika którą zrobił mechanik czuć od razu że samochód ma większe obroty.
Nowa butla a stara z ważną homologacją to różnica około 200zł. W moim przypadku, gdzie Escort z założenia został zakupiony na 2, max 3 lata jazdy lepszym rozwiązaniem będzie kupno używanej z homologacją. Choć tak jak pisałem ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem.
Kwestia gaśnięcia rozwiązana, spodziewałem się takiej odpowiedzi bo identyczną już gdzieś słyszałem, a ja zawsze praktycznie po kilku sekundach przełączam na gaz. Co do regulacji gaźnika którą zrobił mechanik czuć od razu że samochód ma większe obroty.
Nowa butla a stara z ważną homologacją to różnica około 200zł. W moim przypadku, gdzie Escort z założenia został zakupiony na 2, max 3 lata jazdy lepszym rozwiązaniem będzie kupno używanej z homologacją. Choć tak jak pisałem ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem.
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Ciekaw jestem co on ci tam regulowal w tym 1.4 jak tam nie ma gaznika tylko monowtrysk
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415