Skończyła się homologacja
Moderator: Moderatorzy
Skończyła się homologacja
Witam, skończyła mi się w zeszłym roku 10 letnia homologacja na butlę Stako. Jako że nie mam zamiaru ładować w ten ponad 20 letni samochód góry pieniędzy zastanawiam się nad dwoma opcjami.
Pierwsza przedłużenie homologacji lub wymiana butli, chciałbym zrobić to jak najmniejszym kosztem jak tylko się da, tylko jak? To moja pierwsza przygoda z LPG.
Druga opcja, wypieprzenie instalacji która i tak wymaga regulacji gdyż spalanie to około 15l/100km, co wychodzi kilka groszy taniej niż BP.
Doradźcie...
Dodam, że samochód pali bez problemu zarówno na bp jak i na gazie również po przełączeniu od razu na LPG przy ostatnich mrozach. Jedyny jego mankament to "duszenie się" przy dłuższym postoju, np. w korku na światłach, pomijam fakt że jeździ on na LPG baaardzo wolno.
Pierwsza przedłużenie homologacji lub wymiana butli, chciałbym zrobić to jak najmniejszym kosztem jak tylko się da, tylko jak? To moja pierwsza przygoda z LPG.
Druga opcja, wypieprzenie instalacji która i tak wymaga regulacji gdyż spalanie to około 15l/100km, co wychodzi kilka groszy taniej niż BP.
Doradźcie...
Dodam, że samochód pali bez problemu zarówno na bp jak i na gazie również po przełączeniu od razu na LPG przy ostatnich mrozach. Jedyny jego mankament to "duszenie się" przy dłuższym postoju, np. w korku na światłach, pomijam fakt że jeździ on na LPG baaardzo wolno.
- cidzej
- Posty: 11774
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jezdzi na lpg bardzo wolno bo zle jest mieszanka ustawiona. jak znam zycie to sruby skrecone na maxa na uboga mieszanke
(jes juz niebieski dymek z rury przy przegazowce ?? 
pytanie raczej do ciebie kolego ile kilometrow robisz itd. ja np. robie ok 3000 km miesiecznie i inwestycja w nowa butle plus regulacje zwrocilaby mi sie w miesiac


pytanie raczej do ciebie kolego ile kilometrow robisz itd. ja np. robie ok 3000 km miesiecznie i inwestycja w nowa butle plus regulacje zwrocilaby mi sie w miesiac

piniu, zeby zrobic legalizacje zbiornika trzeba go wyjac z auta to juz dodatkowy koszt ,u mnie w miescie legalizacja kosztuje 250zł plus robota czyli demontaz i po legalizacji montaz wyjdzie okolo 350zł ,nowy zbiornik u mnie z montazem w tym litrazu kosztuje 380zł dzis nawet do asterki taki wrzuciłem
takze sie nie oplaca legalizowac ,czas roboty okolo 1.5 . godziny i mozna smigac na przegląd 


- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Najlepiej kupić używany wazny
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Dokładnie.Kup używaną butlę z ważną legalizacją i wymień.To żadna filozofia a zaoszczędzisz na robociźnie.Nie musisz tego robić w żadnym zakładzie żeby mieć jakiś papier na robociznę bo to nie jest wymagane przy przeglądzie.Wiem bo sam tak robiłem nie raz.
Punk,Rock,Sex i Motocykle
Był escort jest Cougar
Był escort jest Cougar
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
no butla z homologacja (papierkiem) to chyba oczywista oczywistosc 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Teoretycznie jest duża szansa ze diagnosta nawet nie będzie patrzyć na butle a jedynie tylko na papierek, u mnie od dawna nie weryfikowali zgodności papierka z butla. Ale w przypadku tej butli co mam w windstarze nie będę ryzykować bo jest podwieszana i numer diagnosta ma na widoku
ale te w miejscu koła zapasowego to tylko kłopot dla diagnosty

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Jak kiedyś jak miałem fiuta uno i skończyła się homologacja to pożyczyłem papier od brata i diagnosta nawet nie sprawdzał butli bo była w kole.Byłem oczywiście na innej stacji diagnostycznej bo tam gdzie jeździ brat to by się połapali bo mają dane w systemie.
Punk,Rock,Sex i Motocykle
Był escort jest Cougar
Był escort jest Cougar