Problem z ładowaniem Ford Escort Cabrio 1994
Moderator: Moderatorzy
Problem z ładowaniem Ford Escort Cabrio 1994
Witam, mam problem z ładowaniem w escorcie. Na początku zapaliła się kontrolka od ładowania po paru kilometrach auto zgasło, wymieniłem alternator, odpaliłem silnik przy pomocy startera (dodatkowej baterii) i silnik na chwile po odłączeniu działał i zgasł. Następnie odłączyłem dodatkowy zielony kabel przy alternatorze i bez tego kabla silnik normalnie działa i ładuje akumulator tylko ze kontrolka od ładowania się świeciła. Jak znowu podłączyłem zielony dodatkowy kabel po dwóch minutach auto zgasło i akumulator był rozładowany. Po co jest ten dodatkowy zielony kabel i do czego jest podłączony?? Czy mogę jeździć bez podłączania tego kabla?? Z góry dziękuje za pomoc:)
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Po pierwsze to naladuj porzadnie akumulator, a potem zrób pomiary napiecia miernikiem na klemach i jak masz mozliwosc to na samym alternatorze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
A moglibyście doradzić jaki akumulator do Escorta 1.8TD by się najlepiej sprawdził? czy te NIE UZNAJEMY REKLAM !!!!mają coś ciekawego w ofercie?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2015, 11:54 przez urszula86, łącznie zmieniany 1 raz.
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jakikolwiek o pojemności ok 72Ah i wysokości 175mm
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Piszę co było oryginalnie nawet w największych golasach, ale mniejszy wydajny pradowo też są radę
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Nie widziałem wersji specjalnych do diesli
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WieSiu, uwierz , że są 
Przy tej samej pojemności - do diesla potrzebny większy prąd rozruchowy
Właściwie to do diesla potrzebny jest pojemnościowo mniejszy aku niż do benzyny - bo po odpaleniu diesla już tyle prądu nie jest potrzebne co przy benzynie
Potrzeba dużo prądu tylko przy rozruchu i taki akumulator trza kupić - taki co daje większego kopa w momencie rozruchu
A te o większym kopie mają wzmocnione płyty

Przy tej samej pojemności - do diesla potrzebny większy prąd rozruchowy
Właściwie to do diesla potrzebny jest pojemnościowo mniejszy aku niż do benzyny - bo po odpaleniu diesla już tyle prądu nie jest potrzebne co przy benzynie
Potrzeba dużo prądu tylko przy rozruchu i taki akumulator trza kupić - taki co daje większego kopa w momencie rozruchu
A te o większym kopie mają wzmocnione płyty
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jamszoł, może i są... ale ja sprzedaje to dziadostwo i spec od boscha o żadnych takich dziwactwach nam nie mówił.... Owszem, rozróżnia akumulatory do osobówek (oznaczenie s, np. s4, s5) od tych do tirów (oznaczenie t, np. t3, t4, t5) I między nimi faktycznie są różnice. Może jakieś super-hiper firma bez przedstawicielstwa w Polsce robi alu np. 75Ah Petrol i jednocześnie 74Ah diesel...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Yagr, wejdź na jakąkolwiek stronę sklepu z aku Bosch-a i przeczytaj co napisali o S4 czy S5
S5 to np. szczególnie zalecany do diesli i do wozów z dużą ilością elektroniki
S4 już mniej ma wymagań
Przy tej samej lub podobnej pojemności S5 daje więcej przy rozruchu
Chodziło mi o to , żeby nakierować kolegę na prąd rozruchu przy aku bo po co ma kupić aku o dużej pojemności z niższym prądem przy rozruchu i taki mu zimą przy dieslu może szybko paść
Ale co mi tam - możecie dalej mącić w głowie komuś kto nie ma w ogóle pojęcia o tym co lepsze do diesla
Olewam temat - czyli przycisk ignoruj idzie w ruch
Nie z nam sie natym i więcej już tu nie odpowiem
S5 to np. szczególnie zalecany do diesli i do wozów z dużą ilością elektroniki
S4 już mniej ma wymagań
Przy tej samej lub podobnej pojemności S5 daje więcej przy rozruchu
Chodziło mi o to , żeby nakierować kolegę na prąd rozruchu przy aku bo po co ma kupić aku o dużej pojemności z niższym prądem przy rozruchu i taki mu zimą przy dieslu może szybko paść
Ale co mi tam - możecie dalej mącić w głowie komuś kto nie ma w ogóle pojęcia o tym co lepsze do diesla
Olewam temat - czyli przycisk ignoruj idzie w ruch
Nie z nam sie natym i więcej już tu nie odpowiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jamszoł, sorry ale kombinujesz jak koń pod górę - zalecane takie jak im pasuje - to sa po prostu różne półki. Niżesza ma mniejszy stopień komplikacji, mniejsze parametry. A aku dobierasz do konkretnego auta. tekst że sie robi akumulatory inne dla benzyny a inne do diesla to mocne naciąganie faktów. Robi sie akumulatory dostosowane do zapotrzebowania energetycznego samochodu i może ono być większe w wypasionym, napakowanym elektroniką benzyniaku niż w dieslu. I co, nie wstawisz mu wtedy S5? Co innego pojazdy hybrydowe czy w pełni elektryczne ale to juz zupełnie inna para kaloszy. Owszem, można powiedzieć że porównywalne wyposażeniem autka z silnikiem benzynowym mają mniejsze wymagania co do parametrów akumulatora niż taki sam diesel ale nie można twierdzić że S5 są do diesli a s4 do benzyniaków.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"