Witam
Po tym jak ostatnio na parkingu wjechała mi w dupę latarnia zmuszony byłem zakupić kompletny zderzak tylny do wymiany( czarny, gotowy bez malowania).
Jako, że słabiutki jestem w te klocki to chciałem się jakoś przygotować do tej wymiany i dlatego proszę o pomoc:
- jakie śruby i ile ich trzeba odkręcić aby zdemontować zderzak oraz gdzie je znaleźć ?
- czy kanał będzie niezbędny czy wystarczy garaż bez kanału ?
- jakie narzędzia będą potrzebne ?
- czy jest szansa, że taki laik jak ja da radę to zrobić ?
Z tego co ja się orientuje to w Escortach zderzaki tylne są montowane do pasa tylnego na 4 śrubach (po 2 na stronę) + oczywiście do nadkoli tylnych
Ściągniesz go bez kanału
Narzędzia ? Klucz nie pamiętam jaki czy 13 czy 11 + jakiś śrubokręt krzyżakowy
Jest szansa że sobie poradzisz - Do dzieła !
ESCORT - https://www.facebook.com/pages/Escort-Rs2000-Bordowy-Szersze%C5%84-by-stilon/569218543209965
FOTO - https://www.facebook.com/adrianplucinskiphotography/
„Jeśli ktoś jest w Chrystusie, nowym jest stworzeniem; stare przeminęło, oto wszystko stało się nowe”. — II Kor 5:17
Tak jak zbysio007 pisze. Od siebie dodam, że nakrętki na klucz 13, podniesiesz podłogę bagażnika i tam we wnękach dostrzeżesz dwie nakrętki, równolegle do nich od spodu są kolejne dwie. I nie zapomnij odłączyć lampkę podświetlającą tablicę
P.S. Ja wymieniałem bez kanału, z tyłu pod belkę podłożyłem lewarek, uniosłem cały tył, by łatwiej było się położyć pod spodem. I te dolne mogę się urwać dość łatwo, więc jak masz dobry klucz nasadowy to kręć w prawo A jak nie to lej odrdzewiacza i próbuj odkręcić.
A na wkręty w nadkolach śrubokręt krzyżakowy wystarczy
i przydałaby sie dllllluuuuuuuga nasadka, bo oryginalny zderzak ma strasznie duzo gwintu wystajacego ponad srube. Poza tym minusem to praca bardzo latwa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
klucz nasadowy 13 śrubokręt krzyżakowy i 15 minut roboty dosłownie. musiałeś umiejętnie przydzwonić. Mnie ostatnio w tyłek wjechała koparka budowlana i wypchnęła na środek drogi, straty? porysowany zderzak i lampa, ale brak pęknięć.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
ta ... a moze jeszcze z piec osob dopisze ze klucz trzynascie, srubokret krzyzakowy ... cztery sruby .... zlitujcie sie ! nabijacie sobei posty ? bo potraktuje to jako spam i bede nagradzal
Dzięki wszystkim za rady.
Udało mi się jakoś wymienić ten zderzak. Choć łatwo nie było...
Ponad godzinę męczyłem się z tą jedną śrubą pod spodem. Po jednym przekręceniu kluczem główka zrobiła się okrągła i - wyrobiła się kompletnie. Dostępu ZERO, żeby podejść jakąś szlifierką lub choćby brzeszczotem.
Po odkręceniu pozostałych trzech śrub, po prostu rozbebeszyłem zderzak i piankę w miejscu mocowania tej śruby i rozwierciłem wiertarą i wiertłem do metalu. No i wtedy poszło już z górki.
Zderzak - zamiennik czarny, gotowy, nie do malowania. Nawet całkiem nieźle spasowany. Nie ma większych szpar. Dla mnie ok.
Wszystko zrobiłem bez kanału i nawet nie lewarowałem. Jakoś wcisnąłem się pod auto i tak odkręcałem te śruby.
Mam zamiar wymienić zderzak przedni i mam pytania, na allegro są zamienniki bez pianki i z pianką. Kupował ktoś z pianką lub bez ?? Wymiarowo jak oryginalne ?
Pytam bo nie chciałbym popełnić błędu jak było z tylnym zderzakiem gdzie zamiennik jest węższy niż oryginał i w dodatku bez pianki...
Na alledrogo chodzą nawet za 97 zł i to jeszcze najwięcej chętnych jest na to.
mialem taki z pianka w kombi co mial go potem dziku, pasowal w miare bez problemu, teraz w vanie mam taki bez pianki i ten chyba nawet lepiej pasuje (ale akurat van na 100% nie byl walony w przod). Ale widzialem ze niektore nie pasuja,albo sa jakies zniekształcone (tigerbart takiego znieksztalconego mial). Czy pianka cos pomaga to nie wiem,bo nie mialem kolizji z tym zderzakiem, teoretycznie ten z pianka powinien pochlonac wiecej energii i mniej zniszczyc auto przy drobnej kolizji,ale jak jest w praktyce nie wiem.
Ja kupilem kiedys tego z pianka w tej firmie: http://www.regplast.com/firmowa_php/kontakt.php obejrzalem sobie go osobiscie przed kupnem. Mysle ze kupienie gdzies gdzie mozesz w razie czego latwo oddac bedzie najlepszym wyjsciem (oddac mowiac ze ma wade i nie pasuje tak jak pownien, choc pewnie oddanie skonczy sie klotnia,ale latwiej tak niz wysylkowo sie meczyc)
Co do pianki,to tez sa rozne wersje, ja mialem taka gdzie prawie caly zderzak byl w piance,a sa tez takie ze tylko kawaleczek zderzaka jest z pianka.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ja miałem czarny bez pianki, najtańszy z najtańszych i dotrzymał do zimy, potem popękał "sam", to znaczy w nic nie uderzyłem, a sam dół był popękany. Po nim kupiłem używany oryginał i tak już został, droższa sprawa ale warta pieniędzy, nie musisz potem co sezon nowego chińczyka z allegro kupować.
Podzielę doświadczeniem co do zderzaka zamiennikowego przedniego. Osobiście odebrałem zderzak. Bardzo ładnie pomalowany. Gościu spoko. Opłacało mi się jechać osobiście niż przez kurier 40 zł Zabrałem sie do wymiany, przednie koła na wysokich pustakach i heja.
Zderzak wymiarowo jest ok. Troche jest zabawy otóż trza gumówką spiłować zatrzaski na dolny plaster miodu(zatrzaski były za grube a dziurki na grillu mniejsze) oraz wiertarką 2 dziury na srubki na tablice rejestracyjne.
Umordowałem 3 godziny bo mam klime i stąd ciasnota z wsadzeniem ręki.
Stary zderzak gumówką na kilkanaście części i zmieściło do 2 reklamówek na śmietnik
Nowy zderzak + malowanie pod kolor kosztował 329zł i to był lepszy wybór niż kupić samemu zderzak i dac do lakiernika aby pomalował bo wyjdzie na pewno cenowo więcej.