czujnik polozenia przepustnicy odczyt

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

czujnik polozenia przepustnicy odczyt

Post autor: bodzio82 »

witam mam problem zarazem pytanie do Was

Chodzi o to ze auto slabo jedzie i ma skoki jak wcisne pedal gazu ,objaw taki ze wydawac sie moze ze linka sie przycina bo auto nie reaguje na przyspieszenie ,nastepny efekt zablokowane heble jak bym tone ciagnal za soba na przyczepce ktorej oczywiscie nie tacham:)
puszczam gaz i auto staje ,meczy sie ess niesamowicie
A teraz do rzeczy podpialem sie elm do sterownika chociaz nikt nie wiezy ze u mnie elm sie laczy z essem no ale to szczegól hehe
po podpieciu czujnik polozenia przepustnicy 14.7 % bieg jalowy czyli ok,wcisniety pedal w podloge 60% gdzie powinno otwierac na 92.6 % przynajmniej tak jest w foce 1.8 115KM bo niedawno sprawdzalem ,wychodzi na to ze czujnik lezy do wymiany niby.
Ogolnie temat rzeka bo sam juz nie wiem zarejestrowane błedy blad przeplywomierza ,przepustnicy nie wypluło w błedach i teraz moje pytanie przepraszam ze wielkimi literami

CO PIERWSZE MIERZY CZY CZUJNIK POLOZENIA PRZEPUSTNICY TZW. TPS CZY PRZEPLYWOMIERZ POWIETRZA A POTEM IDZIE SYGNAŁ NA TPS ?
skoro przeplywka uszkodzona to i tps zaniza ,chyba ze odwrotnie to wtedy przeplywomierz bedzie zanizal bo idzie zly sygnal z czujnika p.przepust. ?Po mojemu to najpierw przeplywka potem tps chyba ze pier.oba te ustrojstwa ,dodam ze sonda zapier.:),auto na teraz jest tak mulowate ze 1.6 w a4 robi mnie jak chce sam sprawdzalem jak jedzie 1.6 w a4 dzis po montazu lpg hehe


jutro postaram sie zrobic zrzut z ekranu podczas jazdy to moze ktos z Was co sie orientuje w tych tematach podpowie co widzi w tych parametrach pracy poszczegolnych czujnikow w moim escorcie bo brak hajsu a kupic jeszcze cos co jest sprawne to wogole byla by załamaka ,ceny startuja od 200zl w gore w przypadku przeplywki ,czujnik minimum 150zl trza dac wiec porazka i to jeszcze po zaminnikach trza szukac ehh
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bodzio82 pisze:wcisniety pedal w podloge 60% gdzie powinno otwierac na 92.6 % przynajmniej tak jest w foce
scorpio i fiesta mialy tak samo jak u Ciebie w foce,wiec pewnie escort ma cos nie tak, zacznij naprawy TPS a potem proboj sprawdzac dalej.

TPS i przeplywomierz nie maja ze soba nic wspolnego, na logike to najwazniejszy przy gwaltownym depnieciu gazu jest TPS, potem przeplywomierz i potem sonda lambda. Naprawiajac jedno na pewno nie zmieni sie wskazanie drugiego (chyba ze masz cos z zasilaniem tych czujnikow)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu pisze: przy gwaltownym depnieciu gazu
wlasnie - pytanie czy to gwaltowne depniecie komputer stwierdzi najpierw po tps czy map/maf :D generalnie to chyba odpowiedz na pytanie co pierwsze - jajko czy kura zna ten co przesledzil listing z mikroprocka EEC :D
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a niby co jest szybsze patrzac na zasade dzialania ???? korzysta sie z tego co jest szybsze,ale jak jest na prawde to oczywiscie wie ten co projektowal EEC.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

cidzej pisze:wlasnie - pytanie czy to gwaltowne depniecie komputer stwierdzi najpierw po tps czy map/maf

no o to mi głownie chodzi CIDZEJ co pierwsze dociera sygnal z tps czy z maf-a bo szczerze to wymienialem juz tps bylo lepiej ale od jakiegos czasu d.tak samo z przeplywka fakt ze czesci uzywki poszly wiec nie ma pewnosci ze nie padlo jedno czy drugie


Wiesiu zaczne od tps bo objawy na to wskazuja zreszta taki sam odczyt jest przy wyl stacyjce wiec raczej padlo polozenie przepustnicy 14,7%-60% max ,takze wale w czujnik kasiore

Jeszcze pytanie dlaczego wywalilo blad przeplywki ?????????
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2012, 22:54 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

glupie pytanie ale linka otwiera ci na maxa przepustnice ??


co do waznosci sygnalow to ja mysle, ze komp analizuje sytuacje po zebraniu kilku sygnalow na raz a nie z jednego. maf/map bardziej daje info o obciazeniu silnika (np podjazd pod wzniesienie), tps o przyspieszeniu - zapotrzebowaniu kierowcy na moc a lambda daje info czego silnikowi potrzeba w danym momencie - wiecej paliwa czy powietrza
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2012, 23:00 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

cidzej pisze:glupie pytanie ale linka otwiera ci na maxa przepustnice ??

wcale nie glupie bo to juz sprawdzilem rzeczywiscie nie otwierala do konca bo mam linke przerobiona z starszej wersji escorta z uwagi na cene originalnej do ZETECA :???: ALE TO JUZ POPRAWIONE
wczesniej otwarcie maks 80% po regulacji cos kiela 90% te 10% to bardzo duzo co do dynamiki ,no ale teraz to juz masakra przepustnica na maksa a auto nie jedzie no ale jak ma jechac jak komp widzi otwarcie na 60%
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie wiem jak to masz przerobione - wyciagnalbym i sprawdzil jednak potencjometr na stole z omomierzem


poza tym sprawdzilbym napiecia - do czujnika powinno dochodzic 5V jak dobrze pamietam a wychodzic tam pwoiedzmy 0 do 5V (lub 5 -> 0 bo nie pamietam w ktora strone idzie charakterystyka) - mozna to sprawdzic bez odpalania po zdjeciu potencjometru z przepustnicy i reka (srubokretem) krecac trzpieniem czy wtedy bedzie to sie zmieniac do 80-90%. moze jest gdzies luz mechaniczny


zakup potencjometru potraktowalbym jako ostatecznosc.

poza tym przeplywke tez sie mierzy - z tego co pamietam napiecie powinno byc na jalowych w zakresie od ok 1,3V (silnik zimny) do ok 0,9V (cieply) a po dodaniu gazu powinien skakac do ok 3,5 V [pisze z pamieci - mozna poszukac w necie jeszcz dla pewnosci]




jeszcze bym posprawdzal napiecia dla pewnosci - 14V w instalacji na pracujacym, przeplywka powinna miec 12V, potencjometr 5V - zdarza sie, ze jest problem np z masa no i wtedy napiecia juz nie sa takie jak trzeba
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

cidzej, dobry pomysł mam miernik wychylowy wiec bedzie widac czy wartosci sa plynne czy skokowe ,nawet zrobie to jutro jest troche czasu wiec sie pobawie

moze rozwiazemy wspolnie problem ale i moze ktos inny na przyszlosc z tego skorzysta

kurde wszystko by kupil i linke nowa ori i nowe czujniki zeby pewne bylo tylko skad kase na to brac jak bida w kraju :evil:


dzieki tps sprawdzalem kiedys bylo 5v tzn jakis tydzien ale nie sprawdzalem dokladnie pod omomierzem ,na instalacji mam napiecie 13,90 bez obciazenia odbiornikami i bez swiatel
kiedys mnialem ponad 14 V,patrzylem na regulator niby ok bosch szczotki tzn jedna krotsza od drugiej wiec pewnie dla tego ,ale ostatnio mnialem akcje ze poszedl waz od chlodnicy i plyn zalal altka moze wlasnie cos z napieciem tyle ze jakby napiecie drastycznie padlo to by mi gaz wyrzucalo na benzyne a sie tak nie dzieje i swiatla swieca jasno ,odpala nic sie nie dzieje wiec chyba ok ale to tez jutro sprawdze
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2012, 23:21 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

sam TPS tez ma kilka stopni luzu na regulację przy przykręcaniu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dlatego podstawa to jednak pomiary, na wymiane zawsze bedzie czas ;)

dokladniejsze wartosci moze poda ci kolega bobson bo on ma sprzet do diagostyki forda i tam powinny byc wartosci napiec dla roznych czujnikow
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Yagr pisze:sam TPS tez ma kilka stopni luzu na regulację przy przykręcaniu.
w escorcie nie ma regulacji przynajmniej w moim, auta grupa vw np jednopunkt passat czy jakis gofer maja na pewno a inne nie pamietam


chyba ze chodzi o toleracje moze nie zrozumnialem
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2012, 23:31 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

bodzio82 pisze:w escorcie nie ma regulacji,
moze twoim nie ale wogole w escorcie jest regulacja chociazby przez to, ze otwory sa w ksztalcie lezek a nie dziurek i mozna potencjometr przekrecac


Obrazek



http://www.escort.website.pl/sam/elektr ... .8_16v.jpg tutaj jest schemat zeteca - wynika z niego, ze tps nie ma wspolnej (zewnetrznej !) linii z MAF - moze miec co najwyzej wspolna (słabą?) mase, bo nawet napiecia zasilajace sa inne
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2012, 23:34 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

w zetecu rkc 1.8 z plastikowym kolektorem nie ma regulacji sa otwory i przykreca sie w jednym mozliwym polozeniu

[ Dodano: Pon 03 Wrz, 2012 ]
efi tez chyba nie ma regulacji na tej fotce to chyba ten osmiozaworowy silnik nie Cidzej?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

za to zasilanie dla m.in. MAF idzie z przekaznika R8 (u ciebie moze byc inny bo nie wiadomo dla jakiego rocznika ten schemat) a tu to juz cyrki moga byc bo on pewno siedzi w skrzynce bezpiecnzikow - zasila tez czujnik predkosci pojazdu, przez bezpiecnzik F3 grzalke lambdy, zawor regulatora biegu jałowego, pochłaniacza par paliwa, EGR, wtryski no i wspomniany MAF

mozna na poczatek sprawdzic zasilanie Mafa czy grzalki sondy czy jest ono w przyblizeniu rowne napieciu w instalacji
ODPOWIEDZ