Problem z odpaleniem i tankowaniem paliwa

Moderator: Moderatorzy

kaja29

Problem z odpaleniem i tankowaniem paliwa

Post autor: kaja29 »

Witam serdecznie,mam problem z moim escorcikiem już przy tych -2 stopniach :cry: .
Ma problem z odpaleniem nawet po 3 krotnym podgrzaniu świec.Świece wymieniane w maju,+filtry paliwa i powietrza,nowy olej,i akumulator roczny.
Wszystko było ok dopóki temperatura lekko zaczęła spadać już są kłopoty.Może to wtryski?ponoć idzie je też samemu sprawdzić-pomóżcie.I w dodatku mam kłopoty z tankowaniem paliwa ,ponieważ zawsze odbija mi ten pistolecik i paliwo schodzi bardzo wolno,panowie przy tankowaniu mówią że mam zapowietrzony układ paliwowy.Lecz nie wiem czy to jest to i czy to tez ma wpływ na odplanie.Proszę panowie o pomoc,mam tylko 2 dni wolnego by sie z tym pomęczyć.Mam nadzieję że znów mi się to uda z waszą pomocą. :oops:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

musialabys sprawdzic czy uklad podgrzewania swiec jest w 100% sprawny. Ile razy gdzejesz swiece i jak dlugo sie one grzeja po przekreceniu kluczyka ? przy nizszych temperaturach warto 2 razy podgrzac i dodac mu przy odpalaniu gazu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kaja29

Post autor: kaja29 »

Aktualnie podgrzewam 2 nawet 3 razy i czekam po słynnym cyknięciu jeszcze z 30 sekund,dodaję gazu i próbuje załapać ale w większości z marnym efektem.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kaja29, po cyknieciu powinnas od razu odpalac. bo ja zrozumialem ze po cyknieciu czekasz 30s i dopiero odpalasz.a jak bylo cieplej to odpalal bez problemu po pierwszym grzaniu swiec ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kaja29

Post autor: kaja29 »

jak było cieplej to nie trzeba było nawet grzać świec,a teraz to robie taj jak mówisz i nic.Właśnie byłam znów sprawdzić.
A co może być z tym tankowaniem masz może jakiś pomysł?czy to ma też wpływ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

raczej nie ma na to wplywu problem z tankowaniem.

a odpalac powinnas od razu po cyknieciu po 2 krotnym grzaniu swiec. wtedy jest najlepszy efekt.

a jesli dalej bedzie nie tak to albo slabe napiecie na swiecach gdy sa grzane, albo masz pecha i te swiece dobrze nie grzeja, albo kiepsko ustawiony kat wyprzedzenia wtrysku, albo zapowietrza sie uklad paliwowy. Moze tez byc slaba kompresja silnika. Dlugo masz to auto ?poprzednuej zimy palil dobrze ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

na niektórych stacjach jest jeszcze niestety letnie paliwo, wystarczy przymrozek i kapa
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
kaja29

Post autor: kaja29 »

Więc poprzedniej zimy to była masakra,ale póżniej wymieniłam te świece olej,i filtry i było lepiej.
Dziś jeszcze spróbowałam inną opcje,mianowicie podpompowałam tą pompką co jest przy filtrze paliwa,podgrzałam 2 razy świece i odpalił nawet w miarę.Ale kopci z tyłu na czarno i śmierdzi.Tak jest przez jakąś chwilę,póżniej jest ok,ale przy dodawaniu mocniej gazu przy ruszaniu nawet jak jest ciepły to znów mocno dymi.
Co do mechanika to w mojej miejscowości nie trafiłam na dobrego i uczciwego aaa .I zawsze sama starałam się naprawiać to co idzie,bo i koszty małe wtedy.
A i gdzie znajduje się ten odpowietrznik baku? czy to jest pod tylnymi siedzeniami?bo tam kicha z dojsciem....
kaja29

Post autor: kaja29 »

Z kanałem nie ma problemu,na szczęście taki był gdy kupiłam działkę.Tylko jakbym mogła prosić o wskazówki co mam robić?

Codo wtrysków też tak myślałam,czy jest jakaś alternatywa bym mogła je sprawdzić sama?i jaki może być koszt naprawy wtrysków?czy może już tylko nowe?
Jestem wam wdzięczna za te wszelkie wskazówki :smile:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Wtryski mozna regenerować, sa firmy na rynku. Cen nie znam. Można też samemu próbować regenerować, niezłe efekty daje ponoć czyszczenie w wanience ultradźwiekowej. Najtaniej za to można spróbować przetkac jekimś środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy dolewanym do paliwa ale opinie co do tej metody sa bardzo rozbiezne od hurraoptymistycznych do totalnie negatywnych. Moim zdaniem koszt takich preparatów pozwala na podjęcie takiej próby.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Mi to wygląda na słabą kompresję albo świece mimo że były wymienione niedawno albo zapowietrzony układ....
Co do mechaników w Ostrowie to dawałem do naprawy na Chopina u Morissona lub Maciejewskiego na Krotoszyńskiej, tam znajomy maj sprzęt i znają sie na tym ale kolejki są...

Z pracy kolega tydzień temu nabył MK6 93 rok i też mi narzekał że długo kręci ale pokolei bedziemy szukac przyczyny ;-) Miał Cordobe na bene.

Aha kup środek STP w czarnej buteleczce (do czyszczenia wtryskiwaczy diesla) i nalej do baku. Ale nie cały bak ropy jak pisze na etykiecie, lepsze efekty sa jak jest mniej paliwa w baku. Może ustanie dymienie... choć to tańszy wydatek na początek...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kaja29, od zbiornika do wlewu ida dwie rury - jedna (grubsza) to ta co wlewasz paliwo
Druga (cieńsza) to ta do odpowietrzania zbiornika
Z kanału będziesz widzieć - zobacz , czy ta cienka nie jest zagięta ; zmurszała
Jeśli potrafisz wykręcić świece żarowe , to je zdemontuj - podłącz każdą z osobna do aku i zobacz jak grzeją
Ma się rozgrzać sama końcówka świecy - tak na odcinku 1 cm
Jeśli paliwo nie będzie dobrze spalone - to będzie Ci kopcić na czarno
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

kaja29, zanim dasz auto mechanikowi wpierw zacznij od prostych rzeczy a dzieki temu sporo grosiwa zostanie w kieszeni..
Obejrzyj filmik jak się sprawdza świece http://www.youtube.com/watch?v=MNbjmqvnviU
Bezpiecznie trzymaj świece kombinerkami zamiast rękawiczką jak w filmiku.
Ja sprawdzam inną metodą ale podobną... :mrgreen:
kaja29

Post autor: kaja29 »

Jamszoł dziękuje za podpowiedż,mam te dwie rurki nad sobą,i obie wyglądają na dobre,żadnych uszkodzeń przynajmniej zewnętrznych.Więc nie wiem już co z tym zrobić.Ale przypomniało mi się że poprzedni właściciel ponoć zagubił kluczyki od wlewu paliwa i rozwiercał korek wlewu.Może to wtedy dostały się jakieś opiłki metalu aaa ,i ponoć jeżdził bez korka wlewu jakieś 3 miesiące :sad:
Świece też wymieniałam sama więc problemu raczej nie będzie z odkręceniem -tylko dobre klucze.Więc sprawdzę jutro te świece.
A droga jest naprawa wtrysków w tym diselku? bo już nie wiem czy w niego inwestować-jeszcze czeka mnie wymiana tylnych sprężyn bo jedna poszła :evil:
A z moim zarobkiem to ogromny wydatek...albo sprzedać go na części :?: sama już jestem zagubiona...Po za tym jezdzi super ,nie ma żadnego przymulania nawet pod górke z obciążeniem.Jak już odpali to jezdzi w miarę ładnie i spalanie też niskie :roll:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie sprzedawaj Esinki bo będziesz żałowała jak Ira
Możesz się jej podpytać .
Wężyk odpowietrznika może być zarąbany wewnątrz
Jak będziesz miała już mało paliwa to go wymontuj i sprawdź a jak będzie coś nie tak to kup w sklepie z metra i podmień - koniecznie powiedz , że to do paliwa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ