[MK5] Wysokie obroty,gdy sie zagrzeje gaśnie

Moderator: Moderatorzy

Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

Jamszoł,jak zdobęde jakis dobry aparat albo dobry telefon (bo w telefonie nie mam),to porobie kilka fotek. I wrzuce :)
Albercik,Na 100% rozrusznik jest ok,a z tym czujnikiem wału to nie mam jak sprawdzić... Musiałbym nowy kupić.Za 2 godz scholuje go do domu i sprawdze iskre.Podejżewam że jak podładuje akumulator to znowu mi odpali i dopuki sie nie nagrzeje albo nie dostanie niskich obrotów to będzie chodził.
Wyliczyłem sobie tak na szybkiego :
Uszczelka ok.50zł
Usczelniacze ok.50zł
Termostat ok.40zł
Popychacz bo mi jeden stuka ok.20zł
Czujnik przepustnicy 50zł
czujnik położenia wału korbowego ok 80zł
silniczek krokowy ok 100zł
I podliczyć to wszystko to ok 400zł ...
A zapewne jeszcze coś trzeba będzie wymienić-dokupić...
Dzisiaj podejme decyzje co robić czy zbierać na silnik czy dokupować części...
O 12stej powinienem wrócić.
Pozdrawiam
PS.Albercik,co Ty tak wcześnie wstajesz ? :grin:
---
No,i scholowałem go na podwórko,i jest tak :
Iskra jest - taka jakby fioletowa albo niebiesko biała...
Paliwo - I tutaj własnie mam dylemat,bo odczepiłem przewód od filtra ten co pompa podaje i paliwo leciało.Ale jak go podczepiłem spowrotem i odczepiłem kolejny przewód,tymrazem ten który podaje paliwo na wtryski to paliwo nie leciało...
I mam zamiar wymienić filtr paliwa,no i chętnie to pompe ...
Powiedzcie mi jesZcze gdzie jest ten zawór odpowietrzania skrzyni korbowej w mk5 1.6 cvh ?
Proszę :roll: :smile:
Aha,i moje pytanie następne to czy moge wyciągnąć termostat i jeździć bez niego ? (oczywiście chwilowo).
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:połączenie ze skrzynią biegów może być wadliwe
Zapewne mówisz o połączeniu elektrycznym a konkretnie masą
Jeśli by tak było - nie było by spadku napięcia w instalacji - kolega podał bardzo ważną informację - kontrolki przygasają . Nie ma polączenia elektrycznego(masa) nie ma obciążenia .
Albercik pisze:położenia wału może świrować i iskra może iść owszem na świece, ale np. może podawać info, że wał jest przekręcony o 180
Na kole zamachowym wału masz umieszczony magnes i czujnik go widzi albo nie - nie ma innych pośrednich wskazań.
o do odwrócenia impulsu o 180 stopni - w Esie mamy podwójną cewkę - przyjrzyj się jej - z jednej cewki idą dwa przewody i z drubiej dwa .
Jedna cewka daje iskrę na 1 i 4 tłok ; druga na 2 i 3 tłok .
Pierwszy i czwarty tłok chodzą razem i 2 z 3 .
Cewka daje iskrę na dwa tloki na raz i daje tą iskrę 2 razy na jeden pełny cykl a więc nie nie ma takiego czegoś jak odwrócenie wału o 180 stopni - iskra i tak tam jest .
Mówiąc prościej - przykład - pierwszy cylinder - tłok jest w górze (koniec sprężania) i dostaje iskrę zapłonową - w tym samym czasie czwarty tłok jest w tym samym położeniu i dostaje też iskr - a na 4 mamy wtedy koniec wydechu.

Co do czujnika położenia wału - jest wkręcony w obudowę sprzęgła od strony bloku silnika - wytważa impuls gdy "zobaczy" magnes .
Jak by nie patrzeć - jest to część silnika , gdzie mamy sprzęgło - które w trakcie eksploatacji się zdziera i jest kupa syfu + jeszcze jak dojdzie do tego chociaż lekki wyciek oleju z simeringa wału (wystarczy , że się poci) - to po pewnym czasie mamy czujnik zarąbany brudem - brud ma w sobie opiłki metalu - jeśli to wszystko się podgrzeje , to czujnik przestaje widzieć magnes .

Brak impulsu od czujnika położenia wału - brak impulsu od kompa na cewce , brak impulsu otwarcia na wtryskach , brak zasilania pompy paliwowej .
Próbujesz odpalić silnik - silnik obraca się szybko i nie zaskakuje - jak się rozbuja - można nawet usłysześ jak by zawory sięgały tloków - ale po przekręceniu kluczyka - pompka na te 2-3 s zadziała ale nie zadziała już przy odpalaniu.

Palec rozdzielacza zapłonu ? - u Daniela nie ma aparatu zapłonowego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

hm, dzięki Jamszoł za wyjaśnienie. Nie znam dokładnie (jeszcze :twsited: ) konstrukcji tych aut, ale robię, co mogę :P

BTW - W fiacie miałem jeszcze takie fajne urządzenie, jak czujnik położenia wałka rozrządu i bez tego cholerstwa (jak się popsuło) nie szło odpalić...
Daniel-K pisze:PS.Albercik,co Ty tak wcześnie wstajesz ?
Ja po prostu późno się kładę :P :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:W fiacie miałem jeszcze takie fajne urządzenie, jak czujnik położenia wałka rozrządu
W Esie też jest - a w 16 zaworowym nawet dwa - ale one żadko padają - w zasadzie przetrzymują cały żywot Esa lub silnika
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

czujniki polozenia wałków, w odroznieniu od czujnika polozenia wału nie są niezbedne do pracy silnika i bez nich komputer wchodzi w tryb awaryjny ale odpali bez problemu
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dokładnie właśnie tak - one powinny zadzialać gdy przeskoczy pasek rozżadu - powinny wtedy dać sygnał do wyłączenia silnika .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

No to przyczyne nie odpalania silnika już znam...Filter paliwa wyciągnąłem i wylałem z niego czarną bardzo czarna benzyne do słoiczka po koncentracie :P
Pompa też nie zawsze paliwo poda bo niby chodzi a paliwa nie daje...
Kupie filter paliwa i chyba pompe...
A powiedzcie mi ,ten zaworek skrzyni korbowej czy jak to sie zwie to ,to ma coś wspólnego z tym że paliwo nie dochodzi do wtrysków ? Czy raczej to tylko pompa i ew filter paliwa ?
Wyciągnąłem obudowe termostatu... i termostat tez zakupie...
Jak sie nie będzie grzał to bede szczęśliwy i wtedy będe dochodził z tymi lewymi obrotami.Aha i ten czujnik położenia wałka korbowego też sprawdze tylko narazie nie moge sie do niego dostać... Ale wiem już o co chodzi.
Czyli pozostało mi czekać do czwartku,i na piątek powinienem mieć części więc na weekend będzie troszke co majstrować.Narazie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

z tego co wiem to podobno ale nie oficialnie pewne na 100% jezeli czujnik polozenia walu jest padniety to obudowa jego z koloru czarnego zmienia sie na kolor szary,popielaty
piter
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Daniel-K pisze:A powiedzcie mi ,ten zaworek skrzyni korbowej czy jak to sie zwie to ,to ma coś wspólnego z tym że paliwo nie dochodzi do wtrysków ?
Jak masz padnięty lub wężyk co do niego przychodzi , to głównym objawem będzie gaśnięcie silnika gdy jest zimny - czyli - silnik wchodzi normalnie na obroty a po jakiejś minucie zaczyna z nich schodzić aż do zgaśnięcia.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

OK,to takie buty...
Zapomniałem się spytać,dzisiaj jak odkręcałem obudowe od termostatu to w niej są dwa wejscia na przewody (do czujnika),ale po lewej stronie jest taki cypelek (nie na obudowie termostatu)a do niego podłączony kabel i od tego kabla idzie końcówka (kabel biało-brązowy) czy to jest od termostatu ? Bo to miałem odłączone...i to juz widziałem dawno ale w to nie wnikałem.Biało-brązowy kabel 1-2cm obok obudowy termostatu...
Już sie nie moge doczekać czwartku jak obkuoie w części i mam nadzieje że w weekend uruchomie fordzika :smile:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

termostat jest mechaniczny i do niego nie dochodza żadne przewody.
Jak wygląda - wstawiałem foty
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

Hmm,no tak...
Nie miejcie mi za złe że tak o wszystko sie pytam jak dziecko,a co to a co to ... :grin:
Ale prawda jest taka,że wszystkiego uczyłem sie na maluchu i ew skodzie 105 jaka mi dał ojciec... A teraz kupiłem samochód swoich marzen i chce wiedzieć o nim jak najwięcej.
Dlatego tak pytam was o wszystko :)
Tutaj na foto zaznaczyłem o co mi chodzi,kabelek jest biało-brązowy a wtyczka... odłączona i nie wiadomo gdzie ją podłączyć.Albo jeszcze się słabo rozejrzałem.
Aha,ta fotka to oczywiście nie z mojego silnika ...
Obrazek
Albercik

Post autor: Albercik »

a to nie jest przpadkiem czujnik temperatury??
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

W obudowie termostatu te z jest czujnik... Tylko który za co odpowiada ?
Bo jeden jest do kompa,to który to... Hmm cały czas jeździłem z odłączonym czujnikiem :???:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A na desce zegar Ci pokazywał temp. silnika ?
Masz tam 2 czujniki - jeden u góry jeden u dołu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ