PODŚWIETLANIE DESKI I POKRĘTEŁ

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

radshi

jasna ?

Post autor: radshi »

dlatego mowilem ze trzeba ze 3 warstwy rzucic i nakleic te zgary np na lekko mleczny podklad z cienkiego plastiku badz zmyc stara farbe i jest ok bez wymiany swiatel
19

oznaczenia żarówek

Post autor: 19 »

cześć
możecie mi podać jakie oznaczenia i kolor mają żaróweczki do podświetlania deski rozdzielczej i zegarów w Escorcie po '95r. dzięki
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

oznaczen nie znam,ale jesli juz chcesz je sobie sam wymienic,to troszke z tym problemu jest, bo nie spotkalem sie z idealnie takimi samymi, wiec musialem ciutke mniejsze wziasc, ale jak kupujesz w elektronicznym,to kup koniecznie 14V, nie mniejsze. A w salonie forda koszt zaroweczki to 8zl !!!
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
19

Post autor: 19 »

Dzięki.
Na weekendzie zabiorę się za wymianę, spiszę oznaczenia żarówek i podam - może się przyda.
Adriano

Post autor: Adriano »

Wszystko ładnie pięknie, ale czy ktoś mógłby mi powiedzieć dlaczego świeci mi tylko pokrętło od ogrzewania, a dwa pozostałe nie świecą nawet jak im zarówki wymieniłem. Czy tam się coś mogło popsuć? Nie wiem jak się do tego zabrać. Nie znam się na tym.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

adriano mogło się popsuć, ja miałem dwie przerwy na ścieżkach i też nie świeciły.Wystarczy mieć mierniczek nawet taki za 13 zet i sprawdzić.Nie trzeba być wcale elektrykiem.Obejście zrobiłem z cieniutkich kabelków i już wszystko świeci.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Postanowiłem też sobie zmienić podświetlenie zegarów i całej deski :wink:
Problem w tym że nie moge nie wiem jak wyjąć zegary :?
mam wszystko rozebrane ale zegary trzyma linka prętkościomieża jak ją rozłączyć :?:
no i nezły problem będzie ze zmianą podświetlenia od regulacji nawiewow w mkVII jest troszke inaczej niż w MKVI
Może ktoś wie jak to najlepiej zrobić :wink:
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Lubię Cię Yanek i masz za to linka:www.fordescort.org./content/viev/73/45/
oraz do włącznika zespolonego:www.fordescort.org./content/viev/65/45/
może cosik Ci pomogą :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

co do linki,bo musisz wyczuc na jednym brzegu jej mocowania taka wieksza ilosc plastiku, trzymajac za niego odgiac w jedna ze stron i dopiero wtedy probowac wyciagnac,zaznaczam ze wychodzi bardzo ciezko. Latwo sobie pokaleczyc rece
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

yanek ciezko schodzi ta linka , jak zmienialem u siebie zegary to troszke sobie rece pocieralem ale udalo sie , ogolnie malo miejsca tam jest na jaki kolwiek ruch
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
iurist

Post autor: iurist »

Kidys chcialem wyciagnac zegar bo od czasu do czasu nie podswietlalo mi lewej czesci zegarow. Koscia w gardle stanela mi wlasnie linka predkosciomierza , ktora balem sie sam zdemontowac. Tamat wrocil ostatnio jak przepalila sie jedna z zaroweczek. W rezultacie odkrecilem czesc kokpitu pod kierownica i od dolu mialem dostep do zaroweczek.

Pytanie mam nastepujace: czy jak juz odhacze linke, pozniej wystarczy jak wlozyc w to samo miejsce czy wymaga to rowniez jakichs dalszych zabiegow typu regulacja, kalibracja (strzelam) ?? Pytanie zwiazane z obawa ze predkosciomierz nie bedzie wskazywal wlasciwej predkosci jazdy
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Nie trzeba nic regulować. Wystarczy jak wyjmiesz i włożesz. Powodzenia
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Faktycznie miejsca jest tam bardzo mało ale może uda sie jakoś odpiąć te linke :wink:
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Rozbierałem zegary kilkakrotnie sobie i raz Mariuszowi i nie było problemów.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Voytek

Post autor: Voytek »

z tego względu, że linka jest dość krótka, wygodniej Ci będzie odkręcić linkę przy skrzyni (u mnie klucz 21) i pociągnąć licznik z linką a dopiero potem zdjąć z licznika
Zablokowany