Wentylator a elektryka!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tak to wlasnie ta zlaczka (zwora) sie psuje,mimo wszystko radze Ci jednak w calosci drugi nowy kabel dolozyc,bo co nowe to lepsze,a zlaczke mimo wszystko i tak zlikwiduj
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emceha

Post autor: emceha »

Kurna chyba musze u siebie pomyśleć o tym dodatkowym kabelku bo czasami wstyd :oops: Ładne cabrio i pchać trzeba :mrgreen:
Twiks

Post autor: Twiks »

Witam.Co do problemu to chyba jest rozwiązany jak na razie samochód odpala podczas gdy chodzi wentylator od chłodnicy.Wywaliłem tę nieszczęsną zworę i zlutowałem przewody na razie nie pociągnąłem następnego przewodu bo na razie problem nie występuje.Dzięki wszystkim za pomoc!Pozdrawiam!
emceha

Post autor: emceha »

U mnie jest taka opcja:
- jak wyłącze silnik podczas pracy wentylatora to silnik pracuje dalej, w miare wytracania prędkości przez wiatrak gasną powoli kontrolki, po całkowitym wyłączeniu silnika i wentylatora kapa z odpaleniem
- jak poczekam aż wentylator przestanie chodzić to silnik gaśnie równiutko z przekręceniem kluczyka w pozycję zero (ale dalej jest problem z odpaleniem)

:cry:
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

mój silnik umiera w momencie pracy wentylatora. być może to kwestia przejścia prądu. pytanie tylko w któym miejscu instalacji elektrycznej szukać mam problemu?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Szukaj po czujnikach odpowiedzialnych za wolne obroty silnika.
Jak się załąncza wentylator - to spadają obroty silnika - komp poprzez silniczek krokowy powinien wyrównać obroty - ale u ciebie tego nie robi.
Czujnik położenia wału ; czujnik położenia przepustnicy ; sam silnik krokowy.
Poczyść styki we wtyczkach - tu może leżeć przyczyna.Piszę może bo to nie jest regółą.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

Witam panów. Sporo rad już od was załapałem i mogę również pochwalić się takim samym problemem w mojej maszynie. Wielu mechaników zastanawiało się nad tym problemem, jeden chciał mi wymienić rozrząd, kolejny akumulator, następny stwierdził że puchnie silnik... (puchnie od roku i jeszcze się nie zatarł). Mój problem rozwiązałem w bardzo prosty sposób, pociągnąłem nowe (dodatkowe) przewody od aku bezpośrednio do rozrusznika + do + a minus przykręciłem do śruby która mocuje rozrusznik do silnika. Efekt jest taki że fordzik zapala bez problemu czy ciepły czy gorący czy zimny, rozrusznik kręci jak szalony, tak jakbym miał pod maską przynajmniej ze trzy akumulatory :lol: pozdrawiam
ODPOWIEDZ