Chłodzenie silnika problem....

Moderator: Moderatorzy

Albercik

Post autor: Albercik »

cidzej pisze:a ty nie masz 1.3 na monowtrysku
Niet - EFI Endura-E :mrgreen:
cidzej pisze:to za przeproszeniem pierd....l ten uklad, zaloz obudowe termostatu od 1.3 na monowtrysku i przekaznik i tyle
równie dobrze mógłbym sobie zrobić pstryczek, ale ja wychodzę z założenia, ze skoro schoddzi powietrze z koła, to trzeba wymienić oponę, a nie wozić pompkę w bagażniku :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik, ja nie pamiętam jak gość te piny numerował tylko pamiętam jak mniej więcej układ wyglądał a podając numery pinów sugerowałem sie twoim opisem ich zastosowań więc może być jakoś inaczej. Istotne jest że rolę termowłącznika przejął ecu na spółkę z czujnikiem temperatury. Zawsze możesz wrócić do rozwiązania z monowtrysku - kupić obudowę termostatu z miejscem na termowłącznik, kupić termowłącznik i zasilanie ze stacyjki puścić przez termowłącznik na wentylator. Proste i skuteczne, chyba bardziej niż przez ECU ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Już Cidzej o tym pisał - nie :P :mrgreen:

Jest jedna rzecz, która mnie zaintrygowała. Odpiąłem wtyczkę z czujnika temperatury - wskazówka prawidłowo opadła na 0, po czym na chama ją zwarłem do masy. Wskazówka poszła w górę, a wentylator nic. Opór na masie przekażnika się nie zmienił. A to była najprostsza metoda na sprawdzenie tego szitu bez czekania na rozgrzanie silnika. podsumowując - coś chyba musi być z EEC, skoro na deskę idzie sygnał prawidłowo, a na wentylator już nie. zastanawiam się czy to przypadkiem nie jest problem po wymianie zegarów, ale obadałem już po starych, że to nie ma nic wspólnego...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

W ogóle nie rozumiem tego rozwiązania co jest u Ciebie Albercik,
Nawet w samochodach z lat 70' - jeśli były tylko wiatraki elektryczne do załączania wiatraka zawsze byl inny czujnik niz ten co daje na zegar.
A może masz jednak jeszcze jeden czujniczek załączający wiatrak - ale jeszcze go nie odnalazłeś ? :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik pisze:Już Cidzej o tym pisał - nie :P :mrgreen:
Nie :P cidzej pisał też o rozwiązaniu z dołożonym przekaźnikiem (co przy obciążeniu wentylatorem jest jak najbardziej wskazane) :P
Albercik pisze:- coś chyba musi być z EEC, skoro na deskę idzie sygnał prawidłowo, a na wentylator już nie.
O czym ty piszesz? przeciez od temperatury na wskaźnik jest drugi czujnik.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 22:02 przez Yagr, łącznie zmieniany 2 razy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Jamszoł pisze:A może masz jednak jeszcze jeden czujniczek załączający wiatrak - ale jeszcze go nie odnalazłeś ?
jest to niewykluczone :mrgreen: zasugerowałem się tym, co ktoś pisał na pierwszej stronie tego tematu... Sam też pierwszy raz takie coś widzę. Z reguły jeden czujnik jest w chłodnicy, a drugi w termostacie. A tu dupa. Oblookałem całą chłodnicę i nie widać tam nic, co mogłoby być czujnikiem. Tak samo szukałem w termostacie, ale też nic nie ma.. :/
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

to oblukaj jeszcze węże i blok silnika :razz:
U mnie są 3 czujniki a właściwie to 4 bo dochodzi jeszcze klima
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

sprawdź pod kolektorem ssącym, kiepski dostęp ale w starszych fordowskich silnikach tam umieszczali czujnik ze wskazaniami dla ecu.
Jak tam nie będzie to pozostaje sprawdzenie wszystkich węży idących od/do chłodnicy, bo już pisałeś że przy termostacie nie ma.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

Dobra update tematu. Kilkakrotnie podchodziłem do walki z tym szajsem. Nawet raz ze znajomym mechanikiem i jak na razie dupa. Ale jestem coraz bliżej.

Włącznik wymieniony. Z dobrego na dobry.
Przekaźnik działa.
Wentylator działa.
Na podstawce od przekażnika jest 5 pinów:
dwa grube - to od zasilania wentylatora
dwa średnie - od zasilania cewki przekaźnika
jeden mały - jakiś sygnałowy.

Cztery piny są ok. Przekażnik działa na zasadzie podania masy na zasilanie cewki. I tu pojawiają się schody, bo ta masa gdzieś ginie. Doszedłem już do tego, że kabel sygnałowy od włącznika wchodzi z wiązką gdzieś do kabiny, a z drugiej strony wychodzi kabel do przekażnika. i tu gdzieś po drodze sygnał ginie...
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 579
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Pojemność: 2966
Rocznik: 2010
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Inne
Kontakt:

Post autor: bobson »

Albercik - u mnie jest podobny problem, niby wszystko ok ale wentylator się nie załącza. Znalazłem schemat elektryczny do mojego, po zmostkowaniu wtyczki cyka mi przekaźnik. Z racji, że mam klimę mam w nim 8 pinów. W środku są 2 cewki - mała sygnałowa i duża zasilająca. Gdy robię mostek mała przyciąga płytke i wydaje mi się, że w tym momencie powinno być jakieś przejście i duża powinna puścić prąd na wentylator.

Niestety tak się nie dzieje, duża nie cyka nie ma przejścia i wentylator się nie włącza. Przy ręcznym dociśnięciu płytki wentylator rusza... Niestety nie mam od kogo pożyczyć przekaźnika aby upewnić się w 100% że to przekaźnik. Termowłącznik już wymieniłem - chyba zupełnie niepotrzebnie...
Escape 3.0 AWD 6AT
Fiesta ST150
Fiesta XR2i
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Jestem ciekaw co z tym wymyślicie. I to bardzo bo u mnie jest podobny objaw, ale rozwiązałem go w inny sposób. Takie lekkie obejście. I nie chce mi się już z tym walczyć. Szczerze powiem, ze nawet nie wiem który przekaźnik jest od wiatraka. Dołożyłem kolejny zwierający termowłącznik, wyzwoliłem go z przełącznika i gra...

Ale będę obserwował temat. Jestem ciakaw czy Wam się to uda rozgryźć :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Uriel75, w twoim silniku włączanie wentylatora jest rozwiązane najprościej jak się da. Jak na wtyczce termowłącznika jest napięcie i po zmostkowaniu wentylator się włącza to tylko termowłącznik może być padnięty lub (uwaga) nie kontaktują kable we wtyczce termowłącznika. Ja swoja wtyczkę rozbierałem i zarabiałem na nowo końcówki bo kable ledwo co były z pinami połączone. I jeszcze jedno - w tym silniku nie ma bezpiecznika wentylatora przy akumulatorze (bezpiecznik D) a za to jest odpowiedzialny bezpiecznik nr9 na skrzynce bezpieczników.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

ja na razie doszedłem do tego, że sygnał z termowłącznika ginie gdzieś między włącznikiem, a przekaźnikiem. podejrzewam coś przy kompie rozwalone. bo sygnał idzie do kabiny, ale już z niej nie wychodzi. zaraz będę studiował opisy elektryki, to może coś wymodzę...
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Do bezpieczników już doszedłem co i jak. Dzisiaj w swoim założę na chwilę prowizorkę. Na przewody silnika wentylatora założę krokodylki, przewody pod maską i drzwiami do kabiny, na końcu żarówka. Jutro w drodze do pracy (korki na wlocie do Wawy) zobaczę kiedy się włączy i czy w ogóle się włączy. Dlatego zrobię taki mini miernik zasilania na silniku bo w kabinie nie ma szans usłyszeć czy się włączył czy też nie. I oczywiście dam znać co i jak. Styki na wtyczce myślę, że dobrze oczyszczony. Usunąłem całą śniedź, dla pewności psiknąłem preparatem o działaniu podobnym do WD40.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Uriel75, ale ja mówię o mocowaniu kabli do pinów wewnątrz wtyczki, trzeba ją rozebrać ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ